Η Χρυσή Άμαξα

4

Κινηματογραφικό σκέρτσο που σχολιάζει τη σχέση αληθινής ζωής και καλλιτεχνικού θεάματος, εντυπωσιάζοντας με την Technicolor αισθητική της, το δυναμισμό της Μανιάνι και τη σκηνοθετική βιρτουοζιτέ του Ρενουάρ.

Η Χρυσή Άμαξα

Σε μια ισπανική αποικία της Λατινικής Αμερικής του 18ου αιώνα, η πρωταγωνίστρια ενός ιταλικού θιάσου, την οποία έχει ερωτευτεί ο αξιωματικός που τον συνοδεύει, κλέβει την καρδιά ενός κοσμαγάπητου ταυρομάχου και του τοπικού αντιβασιλέα. Όταν ο τελευταίος της χαρίσει μια ολόχρυση άμαξα, θα ξεσπάσει πολιτικοκοινωνικό σκάνδαλο. Κινηματογραφικό σκέρτσο που σχολιάζει τη σχέση αληθινής ζωής και καλλιτεχνικού θεάματος, εντυπωσιάζοντας με την Technicolor αισθητική της, το δυναμισμό της Μανιάνι και τη σκηνοθετική βιρτουοζιτέ του Ρενουάρ.

Η Χρυσή Άμαξα - εικόνα 1

Επιστρέφοντας στην Ευρώπη­ μετά την παραμονή του καθ’ όλη τη δεκαετία του ’40 στις ΗΠΑ, ο Ζαν Ρενουάρ συναντά την Άννα Μανιάνι για το πρώτο μέρος μιας άτυπης τριλογίας από ανάλαφρες κομεντί πάνω στην καθημερινή πραγματικότητα και την τέχνη του θεάματος (ακολουθούν τα «French Cancan» και «Η Έλενα και οι Άντρες της»). Εμπνευσμένη ελεύθερα από τα «Le carrosse du Saint-Sacrement» του Προσπέρ Μεριμέ, η «Χρυσή Άμαξα» μας μεταφέρει στις αρχές του 18ου αιώνα και σε μια ισπανική αποικία της Λατινικής Αμερικής, όπου η πρωταγωνίστρια ενός περιοδεύοντος ιταλικού θιάσου κλέβει την καρδιά του τοπικού αντιβασιλέα αλλά κι ενός κοσμαγάπητου ταυρομάχου.

Η Χρυσή Άμαξα - εικόνα 2

Κινηματογραφικό σκέρτσο που κλείνει πονηρά το μάτι στη δύναμη­ της φαντασίας και σαρκάζει τον κοινωνικό κομφορμισμό, η ταινία ξεκινά και τελειώνει πάνω στη θεατρική σκηνή, σχολιάζοντας τα όρια αληθινής ζωής και καλλιτεχνικής ψευδαίσθησης. Εντυπωσιάζει με την Technicolor αισθητική της, το δυναμισμό της Μανιάνι, τη σκηνοθετική βιρτουοζιτέ και το υποδειγματικό αφηγηματικό τάιμινγκ του Ρενουάρ, αν και πατά σε ένα προσχηματικής πλοκής, γεμάτο σπιρτόζικες λεπτομέρειες σενάριο.

Γαλλία, Ιταλία. 1952. Διάρκεια: 103΄. Διανομή: NEW STAR.

Περισσότερες πληροφορίες

Η Χρυσή Άμαξα

Le Carosse d' Or
4
  • Σινεφίλ
  • 1952
  • Διάρκεια: 103 '
  • Ζαν Ρενουάρ

Σε μια ισπανική αποικία της Λατινικής Αμερικής των αρχών του 18ου αιώνα, η πρωταγωνίστρια ενός περιοδεύοντος ιταλικού θιάσου, την οποία έχει ερωτευτεί ο αξιωματικός που τον συνοδεύει, κλέβει την καρδιά ενός κοσμαγάπητου ταυρομάχου και του τοπικού αντιβασιλέα. Όταν ο τελευταίος της χαρίσει μια ολόχρυση άμαξα, θα ξεσπάσει πολιτικοκοινωνικό σκάνδαλο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Όλες οι κριτικές των νέων ταινιών της εβδομάδας

Η άποψη του "α" για τις πρεμιέρες που παίζονται στους κινηματογράφους από τις 18 Δεκεμβρίου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΝΤΥ ΒΛΑΣΣΟΠΟΥΛΟΥ
18/12/2025

Film Factory: Ένα τριήμερο κινηματογραφικών masterclasses με ελεύθερη είσοδο στην Ταινιοθήκη

Μία από τις πιο δημιουργικές και επιτυχημένες εκπαιδευτικές δράσεις της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου επιστρέφει για δέκατη τέταρτη χρονιά.

Avatar: Φωτιά και Στάχτη

Τρίτη παραλλαγή της ίδιας ακριβώς ιστορίας. Όσο όμως το θέαμα διογκώνεται προς το (ακόμα) εντυπωσιακότερο, τόσο όλα τα υπόλοιπα (χαρακτήρες, πλοκή, οικολογική αλληγορία) γίνονται απλοϊκότερα, μελοδραματικότερα και αφελέστερα. | Powered by Uber.

Η Αγγελία

Ψυχολογικό θρίλερ διαδοχικών ανατροπών, το οποίο, από την εξέλιξη της πλοκής έως τις ερωτικές σκηνές, μοιάζει αναποφάσιστο μέχρι τέλους για το αν θα ήθελε να είναι μια σαρκαστική παρωδία. | Powered by Uber.

Αυτά που Σκοτώνεις

Βραβείο Σκηνοθεσίας στο Σάντανς για ένα αγωνιώδες δράμα, το οποίο στήνει μια υποβλητική ατμόσφαιρα μυστηρίου, θολώνοντας δεξιοτεχνικά τα όρια φαντασίας και πραγματικότητας. | Powered by Uber.

Αλευρίνο, "Το Σπέρμα του Σύμπαντος"

Άλλο ένα χιουμοριστικό, χαοτικό και κατασκευαστικά ερασιτεχνικό σινε-δοκίμιο από τον αθεράπευτα παιγνιώδη και απολαυστικό παραμυθά δημιουργό τού "Πέφτουν οι Σφαίρες σαν το Χαλάζι…" | Powered by Uber.

Χριστούγεννα με τον Ποντικούλη

Ναΐφ, καρτουνίστικη και καλογυρισμένη κωμωδία καταστροφής, όπου τα (ψηφιακά) ποντίκια κλέβουν την παράσταση από τους αμήχανους ζωντανούς χαρακτήρες. | Powered by Uber.