Γροθιές στους Τοίχους

3

Κλειστοφοβικό, βίαια ρεαλιστικό δράμα, το οποίο εξελίσσεται σε μια διαφοροποιημένη από τα κλισέ ιστορία ενηλικίωσης.

Γροθιές στους Τοίχους

Ο Έρικ, ένας βίαιος, απροσάρμοστος νεαρός, μεταφέρεται σε φυλακή ενηλίκων. Ανάμεσα στους τροφίμους βρίσκεται και ο πατέρας του, τον οποίο έχει να δει από πέντε χρόνων. Εκείνος, όντας μέσα στα κόλπα, προσπαθεί να τον προστατέψει, αλλά ο Έρικ αγωνίζεται να επιβληθεί σε συγκρατούμενους και φύλακες με τους δικούς του όρους. Κλειστοφοβικό, βίαια ρεαλιστικό δράμα, το οποίο εξελίσσεται σε μια διαφοροποιημένη από τα κλισέ ιστορία ενηλικίωσης.

Γροθιές στους Τοίχους - εικόνα 1

Βάζοντας στο χαρτί τις εμπειρίες του ως ψυχοθεραπευτή σε σωφρονιστικά ιδρύματα, ο πρωτοεμφανιζόμενος σεναριογράφος Τζόναθαν Άσερ (βραβείο Φεστιβάλ Λονδίνου) δίνει στον Σκοτσέζο άνισο σκηνοθέτη Ντέιβιντ Μακένζι («Ο Νεαρός Αδάμ», «Ημερολόγιο Ενός Ρομαντικού Ηδονοβλεψία», «Η Αίσθηση του Έρωτα») ένα κοχλάζον πρώτο υλικό, βγαλμένο από μια οριακή πραγματικότητα μόνιμου εγκλεισμού και διαρκούς μάχης για επιβίωση. Σε μια τέτοια φυλακή ενηλίκων μεταφέρεται πρόωρα ο Έρικ, ένας βίαιος και απροσάρμοστος νεαρός.

Εκεί θα συναντήσει ανάμεσα στους τροφίμους και τον πατέρα του, τον οποίο έχει να δει από όταν ήταν 5 χρόνων. Εκείνος, όντας μέσα στα κόλπα, προσπαθεί να τον προστατέψει, αλλά ο Έρικ αγωνίζεται να επιβληθεί σε συγκρατούμενους και φύλακες με τους δικούς του όρους. Με μια ασυγκράτητη βία, λεκτική­ και σωματική, η οποία ξεχειλίζει από το κάδρο και κάνει το στενό χώρο των φυλακών να μοιάζει ακόμη πιο κλειστοφοβικός, ο ανερχόμενος Τζακ Ο’Κόνελ («300: Η Άνοδος της Αυτοκρατορίας», «’71») εντυπωσιάζει σαν μια ανθρώπινη βόμβα οργής και μίσους, που μέσα της κρύβει μια ενστικτώδη, αποτελεσματική μέθοδο επιβίωσης.
Πίσω από τη νατουραλιστική επιφάνεια, ο Μακένζι αναδεικνύει τα ηθικά διλήμματα του ήρωά του και αποσπά μερικές ακατέργαστα σκληρές (και μερικά εύκολα συναισθηματικές) απαντήσεις. Αυτές που μπορεί κάποιος να βρει σε μια –κατά στιγμές επώδυνα– ειλικρινή ιστορία ενηλικίωσης.

Μ. Βρετανία. 2013. Διάρκεια: 105΄. Διανομή: WEIRD WAVE.

Περισσότερες πληροφορίες

Γροθιές στους Τοίχους

Starred up
3
  • Δραματική
  • 2013
  • Διάρκεια: 106 '
  • Τζόναθαν Άσερ

Ο Έρικ, ένας βίαιος, απροσάρμοστος νεαρός, μεταφέρεται σε φυλακή ενηλίκων. Ανάμεσα στους τροφίμους βρίσκεται και ο πατέρας του, τον οποίο έχει να δει από πέντε χρόνων. Εκείνος, όντας μέσα στα κόλπα, προσπαθεί να τον προστατέψει, αλλά ο Έρικ αγωνίζεται να επιβληθεί σε συγκρατούμενους και φύλακες με τους δικούς του όρους.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο "Κασκαντέρ" και ο ακαταμάχητα κωμικός Ράιαν Γκόσλινγκ

Μετά την τρομερή επιτυχία της "Barbie", ο χολιγουντιανός σταρ επιστρέφει σε ένα ρόλο που μας θυμίζει τη μοναδική ικανότητά του να παραδίδει κωμικές ερμηνείες που συνδυάζουν τις κοφτερές ατάκες, τον αυτοσαρκασμό και την κανονικοποίηση της εύθραυστης αρρενωπότητας.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
02/05/2024

Ο Κασκαντέρ

Χιούμορ και δράση συνδυάζονται σε ένα κωμικό νεονουάρ με ξέφρενη παρωδιακή διάθεση. Άκρως κινηματογραφόφιλο και μεταμοντέρνα ευρηματικό, όσο και χαοτικά ανοικονόμητο.

Στον Ιστό του Τρόμου

Καλοκουρδισμένο, κλειστοφοβικό θρίλερ γεμάτο σασπένς, ένταση και ανατριχίλες, στο οποίο υπάρχει χώρος και μια ευθεία κοινωνικοπολιτική αλληγορία.

Γκάρφιλντ: Γάτος με Πέταλα

Το reboot των αστείων κατορθωμάτων του πιο cool σινε-γάτου ξεκινάει σαν ατακαριστή, μπριόζα κωμωδία καταστάσεων, για να εξελιχθεί σε μια ευρηματικότατη, αγωνιώδη και ξεκαρδιστική "Επικίνδυνη Αποστολή".

Το Χρώμα του Ροδιού

Ένα από τα διαχρονικά αριστουργήματα του ποιητικού σινεμά, το οποίο δημιουργεί ένα μεθυστικών αισθήσεων και συναρπαστικών συναισθημάτων κόσμο (ο αρμένικος πολιτισμός) χάρη στη δύναμη της καθαρής εικόνας.

Επιτέλους όλοι πια μιλάνε για τον Νίκο Παπατάκη

Το Cinobo παρουσιάζει τη φιλμογραφία του ασύγκριτου σκηνοθέτη στην πλατφόρμα του δίνοντας πρόσβαση σε ένα πολύτιμο και εν πολλοίς υποτιμημένο έργο.

Οι 16 Ίριδες που διεκδικεί η "Φόνισσα" ήρθαν νομοτελειακά

Στις υποψηφιότητες της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου αποτυπώνεται η επιτυχία της ποιοτικής διασκευής της Εύας Νάθενα.