Αμαρτωλή Πόλη 2: Η κυρία θέλει φόνο: Σέξι επιστροφή στη Sin City

Αφού ξεμπέρδεψε με το σίκουελ των «300», ο διάσημος comic artist Φρανκ Μίλερ επισκέπτεται ξανά ως σεναριογράφος και σκηνοθέτης τη σκοτεινή και γεμάτη θανάσιμες παγίδες Sin City, έτοιμος να ικανοποιήσει τις φονικές επιθυμίες ­μιας σέξι femme fatale.

Αμαρτωλή Πόλη 2: Η κυρία θέλει φόνο: Σέξι επιστροφή στη Sin City

Αφού ξεμπέρδεψε με το σίκουελ των «300», ο διάσημος comic artist Φρανκ Μίλερ επισκέπτεται ξανά ως σεναριογράφος και σκηνοθέτης τη βροχερή, διεφθαρμένη, σκοτεινή και γεμάτη θανάσιμες παγίδες Sin City (το σίκουελ­ κάνει πρεμιέρα στην Ελλάδα στις 11/9), έτοιμος να ικανοποιήσει τις φονικές επιθυμίες ­μιας σέξι femme fatale.

Αμαρτωλή Πόλη 2: Η κυρία θέλει φόνο: Σέξι επιστροφή στη Sin City - εικόνα 1

«Είμαι κομίστας. Τι μου αρέσει να ζωγραφίζω; Καυτές γκόμενες, γρήγορα αυτοκίνητα και cool τύπους με γκαμπαρντίνα. Να, λοιπόν, για ποια πράγματα γράφω». Ο Φρανκ Μίλερ δεν μασάει τα λόγια του. Όχι μόνον όταν μιλάει για τη δουλειά του αλλά και όταν εκφράζει τις απόψεις του για το σινεμά (πάντα περιφρονητικά για όσους ασχολούνται με τους χαρακτήρες του) ή για την πολιτική (βρίζοντας το κίνημα της κατάληψης της Γουόλ­ Στριτ και υπερασπιζόμενος την εισβολή στο Ιράκ). Εκκεντρικός και αμφιλεγόμενος, είναι ένας από τους κορυφαίους ανανεωτές του σύγχρονου κόμικς –ο σπουδαιότερος μαζί με τον Άλαν Μουρ του «Watchmen»–, καθώς τα «Batman: The Dark Knight returns» και «Batman: Year one» έσπρωξαν στα ’80s την αμερικανική 9η τέχνη στη μοντέρνα, ενήλικη περίοδό της.

Αμαρτωλή Πόλη 2: Η κυρία θέλει φόνο: Σέξι επιστροφή στη Sin City - εικόνα 2

Η πρώτη απόπειρα του 57χρονου πλέον δημιουργού να περάσει στο σινεμά συνοδεύτηκε με χλιαρά αποτελέσματα, καθώς τα δύο σίκουελ του «Robocop» στα οποία υπέγραψε το σενάριο παραδόθηκαν άμεσα στην κινηματογραφική λήθη. «Σκέφτηκα σοβαρά πως δεν είναι για μένα αυτή η δουλειά», δήλωσε και ρίχτηκε με τα μούτρα στη χάρτινη περιπέτεια του «Sin City», μια σειρά από graphic novels που αναβίωσαν επιτυχώς τη νουάρ ατμόσφαιρα των μυθιστορημάτων των Χάμετ και Τσάντλερ κι έδωσαν νέα διάσταση στο crime comics.
Ακολούθησε η ηρωική φαντασία «300», μια σκοτεινά θεαματική ανάγνωση της μάχης των Θερμοπυλών, ιστορίες για τον Daredevil, ακόμη ένας Μπάτμαν («The Dark Knight strikes again») και… μια επίσκεψη από τον Ρόμπερτ Ροντρίγκεζ. Λάτρης των κόμικς του Φρανκ Μίλερ, ο Τεξανός σκηνοθέτης του «Από το Σούρουπο ως την Αυγή» κατάφερε να αλλάξει την άποψη του ειδώλου του για την κινηματογραφική­ μεταφορά των έργων του με μια ­μικρού μήκους ταινία.
Την τετράλεπτη «The Customer Is Always Right» με τον Τζος Χάρτνετ, διασκευή μιας ιστορίας του «Sin City». Ασπρόμαυρη, στακάτη και στιλιστικά εντυπωσιακή (διατηρήθηκε, μάλιστα, ατόφια στην ταινία), έπεισε τον Μίλερ να ­δώσει το ΟΚ για να περάσει το 2005 η «Αμαρτωλή Πόλη» στην οθόνη. Με πρωταγωνιστές ένα γεμάτο tough guys και σέξι, μοιραίες γυναίκες καστ (Μπρους Γουίλις, Μίκι Ρουρκ, Κλάιβ Όουεν, Μπενίτσιο ντελ Τόρο, Τζέσικα Άλμπα, Ροζάριο Ντόουσον, Τζέιμι Κινγκ), βασισμένο σε τρεις «Sin City» ιστορίες («That yellow bastard», «The hard goodbye», «The big fat kill») και τα πάνελ του κόμικς ως στόριμπορντ, το –γυρισμένο σε μια αποκλειστικά ψηφιακή Μπέιζιν Σίτι– φιλμ εντυπωσίασε με τη ρετρο-μοντέρνα, υποβλητική ατμόσφαιρα και τη γραφική βία του.

Αμαρτωλή Πόλη 2: Η κυρία θέλει φόνο: Σέξι επιστροφή στη Sin City - εικόνα 3

Ενθουσιασμένος από την εμπειρία, ο Μίλερ, ο οποίος μοιράστηκε το σκηνοθετικό credit με τον Ροντρίγκεζ, ανέλαβε με προσωπική σεναριακή­ και σκηνοθετική ευθύνη την κινηματογραφική μεταφορά του διώκτη του εγκλήματος «The Spirit», ήρωα του αγαπημένου του σχεδιαστή Γουίλ Άισνερ. Εν τω μεταξύ, είχε μεσολαβήσει η ανεπανάληπτη σινε-επιτυχία των «300», διά χειρός Ζακ Σνάιντερ, μετατρέποντας τον εμβληματικό κόμικς auteur σε pop culture διασημότητα.
Η παταγώδης αποτυχία του «The Spirit», ωστόσο, τον επανέφερε στην πραγματικότητα και τον έκανε να στραφεί σε κάτι δοκιμασμένο. Χωρίς να ολοκληρώσει (ακόμη και τώρα) την έκδοση του «Xerxes», παρέδωσε στους παραγωγούς το κόμικς υλικό για το σίκουελ των «300» (το οποίο σκηνοθέτησε ο Νόαμ Μούρο ως «Η Άνοδος της Αυτοκρατορίας») κι έγραψε δύο καινούργιες «Sin City» ιστορίες («The long bad night», «Nancy’s last dance») απευθείας για την οθόνη. Έτσι, έπειτα από αρκετές αναβολές και καθυστερήσεις, το «Η Κυρία Θέλει Φόνο» τον φέρνει τώρα ξανά πίσω από την κάμερα και δίπλα στον Ρόμπερτ Ροντρίγκεζ, έτοιμο να μας ξεναγήσει σε ακόμη πιο απόκρυφες και πάντα νυχτερινές γωνιές του αμαρτωλού Μπέιζιν Σίτι.
Το δημοσιευμένο «A dame to kill for» αποτελεί το κεντρικό στόρι του φιλμ, οι Τζος Μπρόλιν, Εύα Γκριν, Τζότζεφ Γκόρντον Λέβιτ και Ρέι Λιότα προστίθενται στους γνωστούς μας Μίκι Ρουρκ (πρωταγωνιστής της τέταρτης ιστορίας «Just another Saturday night»), Τζέσικα Άλμπα, Μπρους Γουίλις, Ροζάριο Ντόουσον και η δεύτερη κινηματογραφική «μετάφραση, και όχι διασκευή» –σύμφωνα με τον Ροντρίγκεζ– του γοητευτικού, προκλητικού και αμφιλεγόμενου σύμπαντος του Φρανκ Μίλερ ξεκινά.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Τι έμεινε από την τελετή απονομής του βραβείου κοινού LUX, πέρα από την υποχρέωση ψήφου στις επικείμενες Ευρωεκλογές;

Μια χούφτα αξιόλογες ταινίες με κοινωνικό πρόσημο, μια ψαλμωδία στα Εσθονικά και μια σημαία με τα αστεράκια της ΕΕ.

ΓΡΑΦΕΙ: ΑΝΝΑ ΦΑΡΔΗ
26/04/2024

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (25/4-1/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Ο Λοράν Καντέ ήταν ένας λαϊκός σκηνοθέτης

Ένας από τους πιο ενδιαφέροντες Γάλλους δημιουργούς έχασε τη ζωή του σε ηλικία 63 ετών.

Η αβεβαιότητα για την Ίριδα παραμένει

Τα μέλη του ΠΟΦΠΑ καταγγέλλουν την παντελή αδιαφορία της διοίκησης του ΕΚΠΑ τόσο για το μέλλον της ιστορικής αίθουσας όσο και για τις δράσεις του Ομίλου.

Ο Ράιαν Γκόσλινγκ μάς συστήνεται ως ο "Κασκαντέρ"

Δείτε αποκλειστικά στο "α" ένα απόσπασμα από τα παρασκήνια της νέας ταινίας του διάσημου ηθοποιού.

"Stop Making Sense": Στον κόσμο ενός κεφαλιού

Τίποτα δεν έχει νόημα. Αλλά το "Stop Making Sense" έχει.

Η "Φόνισσα" υποψήφια για 16 βραβεία Ίρις

Δείτε αναλυτικά της υποψηφιότητες για την επετειακή 15η απονομή της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.