Παίζοντας με τη Φωτιά

2

Καταγραφικό χρονικό, το οποίο αποτυπώνει με αμεσότητα και ψυχραιμία μια όχι και τόσο μακρινή μας τώρα πια πραγματικότητα.

Παίζοντας με τη Φωτιά

Ταξιδεύοντας μέχρι την Καμπούλ για να διδάξει αρχαίο θέατρο, η ηθοποιός και σκηνοθέτις Αννέτα Παπαθανασίου καταγράφει τις ανυπέρβλητες καθημερινές δυσκολίες των Αφγανών γυναικών που προσπαθούν να ασχοληθούν με τον πολιτισμό και τις τέχνες. Καταγραφικό χρονικό, το οποίο αποτυπώνει με αμεσότητα και ψυχραιμία μια όχι και τόσο μακρινή μας τώρα πια πραγματικότητα.

Παίζοντας με τη Φωτιά - εικόνα 1

Μετά τα «Καντίρ. Ένας Αφγανός Οδυσσέας» (2008) και «Οι Νύμφες του Hindu Kush» (2011), η ηθοποιός και σκηνοθέτις Αννέτα Παπαθανασίου επιστρέφει στο οικείο της Αφγανιστάν για να διδάξει αρχαίο θέατρο στο πανεπιστήμιο της Καμπούλ. Οι δυσκολίες τις οποίες αντιμετωπίζει το συγκεκριμένο τμήμα, τα προβλήματα των φοιτητών με τα πανίσχυρα­ κοινωνικά ταμπού και κυρίως η έλλειψη γυναικών από την τάξη την ωθούν να αναζητήσει με το φακό της τη σχέση μιας βαθιά βυθισμένης στη θρησκοληψία καθημερινότητας με τον πολιτισμό, αποσπώντας επώδυνες και αποκαλυπτικές απαντήσεις.
Οι εξομολογήσεις γυναικών που είτε έχουν καταφέρει να καθιερωθούν ως ηθοποιοί (ελάχιστες, φυσικά) είτε προσπάθησαν και απέτυχαν είναι συγκινητικές, ενώ εκείνες των απλών Αφγανών, όλες υπέρ του… θείου λόγου, αναδεικνύουν καθαρότερα το μέγεθος του προβλήματος, το οποίο συχνά φτάνει μέχρι τις αφόρητες απειλές, την κακοποίηση και το φόνο. Ψύχραιμα και με απλή καταγραφική διά­θεση, η Παπαθανασίου αποτυπώνει μια όχι και τόσο μακρινή μας τώρα πια πραγματικότητα, συνδέει επιδέξια την «Αντιγόνη» του Σοφοκλή με την παρούσα αφγανική πολιτική κατάσταση και δεν παύει –όπως και η μαχητική «Βερολινέζα» Τάχερα– να ελπίζει.

Ελλάδα. 2014. Διάρκεια: 80΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Παίζοντας με τη Φωτιά

2
  • Ντοκιμαντέρ
  • 2014
  • Διάρκεια: 80 '
  • Αννέτα Παπαθανασίου

Ταξιδεύοντας μέχρι την Καμπούλ για να διδάξει αρχαίο θέατρο, η ηθοποιός και σκηνοθέτις Αννέτα Παπαθανασίου καταγράφει τις ανυπέρβλητες καθημερινές δυσκολίες των Αφγανών γυναικών οι οποίες προσπαθούν να ασχοληθούν με τον πολιτισμό και τις τέχνες.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο "Κασκαντέρ" και ο ακαταμάχητα κωμικός Ράιαν Γκόσλινγκ

Μετά την τρομερή επιτυχία της "Barbie", ο χολιγουντιανός σταρ επιστρέφει σε ένα ρόλο που μας θυμίζει τη μοναδική ικανότητά του να παραδίδει κωμικές ερμηνείες που συνδυάζουν τις κοφτερές ατάκες, τον αυτοσαρκασμό και την κανονικοποίηση της εύθραυστης αρρενωπότητας.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
02/05/2024

Ο Κασκαντέρ

Χιούμορ και δράση συνδυάζονται σε ένα κωμικό νεονουάρ με ξέφρενη παρωδιακή διάθεση. Άκρως κινηματογραφόφιλο και μεταμοντέρνα ευρηματικό, όσο και χαοτικά ανοικονόμητο.

Στον Ιστό του Τρόμου

Καλοκουρδισμένο, κλειστοφοβικό θρίλερ γεμάτο σασπένς, ένταση και ανατριχίλες, στο οποίο υπάρχει χώρος και μια ευθεία κοινωνικοπολιτική αλληγορία.

Γκάρφιλντ: Γάτος με Πέταλα

Το reboot των αστείων κατορθωμάτων του πιο cool σινε-γάτου ξεκινάει σαν ατακαριστή, μπριόζα κωμωδία καταστάσεων, για να εξελιχθεί σε μια ευρηματικότατη, αγωνιώδη και ξεκαρδιστική "Επικίνδυνη Αποστολή".

Το Χρώμα του Ροδιού

Ένα από τα διαχρονικά αριστουργήματα του ποιητικού σινεμά, το οποίο δημιουργεί ένα μεθυστικών αισθήσεων και συναρπαστικών συναισθημάτων κόσμο (ο αρμένικος πολιτισμός) χάρη στη δύναμη της καθαρής εικόνας.

Επιτέλους όλοι πια μιλάνε για τον Νίκο Παπατάκη

Το Cinobo παρουσιάζει τη φιλμογραφία του ασύγκριτου σκηνοθέτη στην πλατφόρμα του δίνοντας πρόσβαση σε ένα πολύτιμο και εν πολλοίς υποτιμημένο έργο.

Οι 16 Ίριδες που διεκδικεί η "Φόνισσα" ήρθαν νομοτελειακά

Στις υποψηφιότητες της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου αποτυπώνεται η επιτυχία της ποιοτικής διασκευής της Εύας Νάθενα.