Marina

1,5

Η υπογραφή των αδελφών Νταρντέν στην παραγωγή αποδεικνύεται εξόχως παραπλανητική, αφού ο Βέλγος σκηνοθέτης Στιν Κόνινξ δεν θα συναντηθεί ποτέ με το ρεαλισμό, υιοθετώντας τις ευκολίες της τηλεοπτικής reality.

Marina

Η ιστορία του ιταλικής καταγωγής Ρόκο Γκρανάτα που μετακομίζει στο Βέλγιο σε μικρή ηλικία μαζί με την οικογένειά του. Ο έφηβος μετανάστης θα βρει στη μουσική διέξοδο στα προβλήματά του, γράφοντας τραγούδια στο μεταχειρισμένο ακορντεόν που του αγόρασε ο ανθρακωρύχος πατέρας του. Η υπογραφή των αδελφών Νταρντέν στην παραγωγή αποδεικνύεται εξόχως παραπλανητική, αφού ο Βέλγος σκηνοθέτης Στιν Κόνινξ δεν θα συναντηθεί ποτέ με το ρεαλισμό, υιοθετώντας τις ευκολίες της τηλεοπτικής reality.

Marina - εικόνα 1

Ο Βέλγος μετρ των βιογραφιών Στιν Κόνινξ, μετά τη μεταφορά στην οθόνη­ της ζωής δύο αντισυμβατικών κληρικών, του αγωνιστή Άντολφ Ντενς («Daens») και της καλόγριας/τραγουδίστριας Ζανίν­ Ντέκερς («Sister Smile»), επιστρέφει με την κινηματογραφική εξιστόρηση ακόμη μιας πραγματικής ιστορίας που αποκαλύπτει την «άλλη πλευρά» της χώρας του. Το «Marina» βασίζεται στις παιδικές αναμνήσεις του Ρόκο Γκρανάτα, του ιταλικής καταγωγής τραγουδιστή που μετακόμισε στο Βέλγιο σε μικρή ηλικία μαζί με την οικογένειά του. Ο έφηβος μετανάστης θα βρει στη μουσική­ διέξοδο στα προβλήματά του, γράφοντας τραγούδια στο μεταχειρισμένο ακορντεόν που του αγόρασε ο ανθρακωρύχος πατέρας του. Η σκηνή αποδεικνύεται ιδανικό καταφύγιο για τον νεαρό Ρόκο, ενώ ο απαγορευμένος έρωτάς του για τη Βελγίδα Έλενα είναι η βασική πηγή της μελωδικής του έμπνευσης. Δανειζόμενη τον τίτλο της από το διάσημο τραγούδι του Ρόκο Γκρανάτα «Marina», που μετατράπηκε σε παγκόσμιο hit στα τέλη της δεκαετίας του ’50, η βιογραφία προσπαθεί να παντρέψει την αφήγηση μιας ιστορίας «βελγικού ονείρου» ενώ καυτηριάζει το μεταπολεμικό συντηρητισμό των Κάτω Χωρών. Ξεκινώντας με –κάτι παραπάνω– από φοκλόρ πλάνα από την πατρίδα του Ρόκο στην Καλαβρία της Ιταλίας, η ταινία μας μεταφέρει στο Βέλγιο των ’50s με μια φωτογραφία γεμάτη χρώμα και ανάλαφρη νοσταλγία. Η υπογραφή των αδερφών Νταρντέν στην παραγωγή του «Marina» αποδεικνύεται εξόχως παραπλανητική, αφού ο Στιν Κόνινξ δεν δείχνει σε καμία στιγμή ότι έχει την παραμικρή διάθεση επαφής με το… ρεαλισμό. Ο πατέρας-ανθρακωρύχος που μοιά­ζει με τραπεζικό υπάλληλο της εποχής, η προχειροφτιαγ­μένη σεκάνς της σύλληψης με την κατηγορία του βιασμού που δεν πείθει κανέναν, οι διάφανοι καλοί/κακοί χαρακτήρες που δεν προσφέρονται για εμβάθυνση, η «φάλτσα» ερμηνεία του επιτηδευμένα βραχνού Ματέο Σιμόνι και η ευθύγραμμη, μονότονη αφήγηση της ιστορίας προσδίδουν στη βιογραφία έναν αβάσταχτο τηλεοπτικό νατουραλισμό. Αυτό που κρατάς στο τέλος της ταινίας είναι οι ζωηρές μελωδίες του Ρόκο Γκρανάτα, ο οποίος κάνει ένα απολαυστικό cameo στο φιλμ.

Βέλγιο-Ιταλία. 2013. Διάρκεια: 118΄. Διανομή: FEELGOOD ENT.

Περισσότερες πληροφορίες

Marina

1,5
  • Βιογραφική
  • 2013
  • Διάρκεια: 118 '
  • Στιν Κόνινξ

Ο ιταλικής καταγωγής Ρόκο Γκρανάτα μετακομίζει στο Βέλγιο σε μικρή ηλικία μαζί με την οικογένειά του. Ο έφηβος μετανάστης θα βρει στη μουσική διέξοδο στα προβλήματά του, γράφοντας τραγούδια στο μεταχειρισμένο ακορντεόν που του αγόρασε ο ανθρακωρύχος πατέρας του. Η σκηνή αποδεικνύεται ιδανικό καταφύγιο για τον νεαρό Ρόκο, ενώ ο απαγορευμένος έρωτάς του για τη Βελγίδα Έλενα θα αποτελέσει τη βασική πηγή της μελωδικής του έμπνευσης.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο Λοράν Καντέ ήταν ένας λαϊκός σκηνοθέτης

Ένας από τους πιο ενδιαφέροντες Γάλλους δημιουργούς έχασε τη ζωή του σε ηλικία 63 ετών.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
26/04/2024

Η αβεβαιότητα για την Ίριδα παραμένει

Τα μέλη του ΠΟΦΠΑ καταγγέλλουν την παντελή αδιαφορία της διοίκησης του ΕΚΠΑ τόσο για το μέλλον της ιστορικής αίθουσας όσο και για τις δράσεις του Ομίλου.

Ο Ράιαν Γκόσλινγκ μάς συστήνεται ως ο "Κασκαντέρ"

Δείτε αποκλειστικά στο "α" ένα απόσπασμα από τα παρασκήνια της νέας ταινίας του διάσημου ηθοποιού.

"Stop Making Sense": Στον κόσμο ενός κεφαλιού

Τίποτα δεν έχει νόημα. Αλλά το "Stop Making Sense" έχει.

Η "Φόνισσα" υποψήφια για 16 βραβεία Ίρις

Δείτε αναλυτικά της υποψηφιότητες για την επετειακή 15η απονομή της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Συνεχίζονται οι προβολές του ντοκιμαντέρ "Χρήστος, το Τελευταίο Παίδι"

Η βραβευμένη ταινία της Τζούλια Αμάτι παίζεται για δεύτερη εβδομάδα στους κινηματογράφους.

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.