Ο Μίτος Της Αριάν

2

Ο Ρομπέρ Γκεντιγκιάν οργανώνει ένα ονειροπόλο ταξίδι στην άλλη πλευρά της Μασαλίας, το οποίο μοιάζει κινηματογραφικά παλιομοδίτικο, χάνοντας την όποια παιχνιδιάρικη διάθεσή στο αναμενόμενο φινάλε.

Ο Μίτος Της Αριάν

Η Αριάν ετοιμάζει την τούρτα γενεθλίων της, περιμένοντας τους προσκεκλημένους της. Μόνον που κανείς από αυτούς δεν θα φανεί και η μεσήλικη εορτάζουσα θα πάρει τα κλειδιά του αυτοκινήτου της για να αποδράσει προς το άγνωστο. Ο Ρομπέρ Γκεντιγκιάν οργανώνει ένα ονειροπόλο ταξίδι στην άλλη πλευρά της Μασαλίας, το οποίο μοιάζει κινηματογραφικά παλιομοδίτικο, χάνοντας την όποια παιχνιδιάρικη διάθεσή στο αναμενόμενο φινάλε.

Ο Μίτος Της Αριάν - εικόνα 1

H Αριάν ετοιμάζει την τούρτα γενεθλίων της, περιμένοντας τους προσκεκλημένους της. Μόνον που κανείς από αυτούς δεν θα φανεί και η μεσήλικη εορτάζουσα θα πάρει τα κλειδιά του αυτοκινήτου της για να αποδράσει προς το άγνωστο. Ένας νεαρός μοτοσικλετιστής θα προθυμοποιηθεί να την πάει σε μια παραθαλάσσια ταβέρνα. Εκείνη θα τον ακολουθήσει και λίγο αργότερα θα βρεθεί χωρίς αυτοκίνητο, λεφτά και κινητό, ξεκινώντας μια συναρπαστική περιπέτεια. Ένας μοναχικός ταβερνιάρης, ένας συνταξιούχος φύλακας μουσείου φυσικής ιστορίας, ένας ηλικιωμένος συγγραφέας, μια νεαρή πόρνη και το ζηλιάρικο αγόρι της θα συναντηθούν σε έναν αλλόκοτο, ηλιόλουστο μεσογειακό μικρόκοσμο.
Στην 18η ταινία του ο πολύπειρος Γάλλος σκηνοθέτης επιλέγει να αφηγηθεί ένα πολύχρωμο ενήλικο παραμύθι. Σε αντίθεση με το ρεαλισμό και το βαθύ ουμανισμό της προηγούμενης, εξαιρετικής δουλειάς του «Τα Χιόνια του Κιλιμάντζαρο», ο Ρομπέρ Γκεντιγκιάν θα προτιμήσει εδώ μια πιο ελεύθερη κινηματογραφική φόρμα, οργανώνοντας ένα ονειροπόλο ταξίδι στην άλλη πλευρά της Μασαλίας. Έχοντας για μια ακόμη φορά πρωταγωνίστρια τη σύζυγό του Αριάν Ασκαρίντ, θα ακολουθήσει με ζωηρό αυθορμητισμό την απόδραση της μεσήλικης ηρωίδας του από την τακτοποιημένη καθημερινότητά της.

Ο Μίτος Της Αριάν - εικόνα 2

Με αυτοσχεδιαστική διάθεση και μεσογειακό ταμπεραμέντο θα ξετυλίξει μια ιστορία γεμάτη κινηματογραφικές, καλλιτεχνικές και μουσικές αναφορές, φανερώνοντας παράλληλα τις σκοτεινές πτυχές της. Με τον Ζαν Φερά να τραγουδά στίχους του Αραγκόν, σκηνές-homage στους δεξιοτέχνες της 7ης τέχνης Ζαν-Λικ Γκοντάρ, Φεντερίκο Φελίνι και Πιέρ Πάολο Παζολίνι, θα συνδυάσει το μύθο της «Αλίκης στη Χώρα των Θαυμάτων» με προβληματισμούς πάνω στη θνητότητα, την εκπόρνευση στον καπιταλισμό, τη μετανάστευση, την αντίθεση καλλιτέχνη-έμπορου, το τέλος του θεάματος, την αμερικανοποίηση του γαλλικού πνεύματος. Το αλέγκρο ξεκίνημα της ταινίας όμως γρήγορα θα μετατραπεί σε ένα αυτάρεσκο και ασύνδετο patchwork μνημονεύσεων που μοιάζει κινηματογραφικά παλιομοδίτικο και ξεπερασμένο. Ειδικότερα το εύκολο και απόλυτα αναμενόμενο κλείσιμο του φιλμ θα εξανεμίσει την όποια παιχνιδιάρικη διάθεση.

Γαλλία. 2014. Διάρκεια: 93΄. Διανομή: FEELGOOD ENT.

Περισσότερες πληροφορίες

Ο Μίτος Της Αριάν

Au Fil d'Ariane
2
  • Δραματική
  • 2014
  • Διάρκεια: 93 '
  • Ρομπέρ Γκεντιγκιάν

Η Αριάν ετοιμάζει την τούρτα γενεθλίων της, περιμένοντας τους προσκεκλημένους της. Μόνον που κανείς από αυτούς δεν θα φανεί και η μεσήλικη εορτάζουσα θα πάρει τα κλειδιά του αυτοκινήτου της για να αποδράσει προς το άγνωστο. Ένας νεαρός μοτοσικλετιστής θα προθυμοποιηθεί να την πάει σε μια παραθαλάσσια ταβέρνα. Εκείνη θα τον ακολουθήσει και λίγο αργότερα θα βρεθεί χωρίς αυτοκίνητο, λεφτά και κινητό, ξεκινώντας μια συναρπαστική περιπέτεια.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Τι έμεινε από την τελετή απονομής του βραβείου κοινού LUX, πέρα από την υποχρέωση ψήφου στις επικείμενες Ευρωεκλογές;

Μια χούφτα αξιόλογες ταινίες με κοινωνικό πρόσημο, μια ψαλμωδία στα Εσθονικά και μια σημαία με τα αστεράκια της ΕΕ.

ΓΡΑΦΕΙ: ΑΝΝΑ ΦΑΡΔΗ
26/04/2024

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (25/4-1/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Ο Λοράν Καντέ ήταν ένας λαϊκός σκηνοθέτης

Ένας από τους πιο ενδιαφέροντες Γάλλους δημιουργούς έχασε τη ζωή του σε ηλικία 63 ετών.

Η αβεβαιότητα για την Ίριδα παραμένει

Τα μέλη του ΠΟΦΠΑ καταγγέλλουν την παντελή αδιαφορία της διοίκησης του ΕΚΠΑ τόσο για το μέλλον της ιστορικής αίθουσας όσο και για τις δράσεις του Ομίλου.

Ο Ράιαν Γκόσλινγκ μάς συστήνεται ως ο "Κασκαντέρ"

Δείτε αποκλειστικά στο "α" ένα απόσπασμα από τα παρασκήνια της νέας ταινίας του διάσημου ηθοποιού.

"Stop Making Sense": Στον κόσμο ενός κεφαλιού

Τίποτα δεν έχει νόημα. Αλλά το "Stop Making Sense" έχει.

Η "Φόνισσα" υποψήφια για 16 βραβεία Ίρις

Δείτε αναλυτικά της υποψηφιότητες για την επετειακή 15η απονομή της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.