
Από τις καλύτερες ταινίες της βρετανικής περιόδου του Άλφρεντ Χίτσκοκ, η «Κυρία Εξαφανίζεται» («The Lady Vanishes») του 1938 επανέρχεται στις αθηναϊκές αίθουσες, θυμίζοντάς μας την αειθαλή σκηνοθετική κομψότητα του απαράμιλλου μετρ. Ξεκινώντας από το μυθιστόρημα της Έθελ Λίνα Γουάιτ, οι Σίντνεϊ Γκίλιατ και Φρανκ Λόντερ προμηθεύουν τον έτοιμο να μετακομίσει στο Χόλιγουντ Βρετανό σκηνοθέτη με έναν αριστοτεχνικό συνδυασμό κατασκοπικού θρίλερ, ερωτικού ρομάντζου και κωμωδίας χαρακτήρων. Μια νεαρή κοσμική Αγγλίδα (Μάργκαρετ Λόκγουντ) συνταξιδεύει με μια καλοκάγαθη, ηλικιωμένη γκουβερνάντα (Μέι Γουίτι) σε ένα τρένο το οποίο διασχίζει την Ανατολική Ευρώπη του ’30. Στη διάρκεια του ταξιδιού η κυρία εξαφανίζεται και –προς μεγάλη έκπληξη της ηρωίδας– όλοι οι συνταξιδιώτες αρνούνται την ύπαρξή της. Ο Χίτσκοκ εκμεταλλεύεται με δαιμόνια ευρηματικότητα τον κλειστό χώρο –ένα κινούμενο τρένο, από τους πλέον αγαπημένους του–, αξιοποιεί στο έπακρο τη σεναριακή έννοια του «μαγκάφιν» (ένα στοιχείο που κινητοποιεί τους ήρωες και την πλοκή, αλλά αποδεικνύεται τελικά άνευ σημασίας), περιγράφει μια σειρά από απολαυστικούς χαρακτήρες και σφηνώνει τις φροϊδικές εμμονές ανάμεσα στο καλοκουρδισμένο σασπένς και το πνευματώδες χιούμορ. Play it Hitch, play it again.