
Σε μία βδομάδα με (σχεδόν) εφτά καινούργιες ταινίες, δύο φιλμ από το παρελθόν αναζητούν εκείνο το κοινό που προτιμά off road κινηματογραφικές διαδρομές. Πόσο μεγάλο είναι άραγε αυτό και ειδικά τώρα που έφυγε το άμεσα συνδεδεμένο με τις επανεκδόσεις καλοκαίρι; Όταν πρόκειται για φιλμ όπως το «Πρόγευμα στο Τίφανυς» ή ο «Σιωπηλός Μάρτυρας», κάποιες χιλιάδες θα ενδώσουν στη γοητεία της πανσελήνου και του γιασεμιού. Ο «Κομφορμίστας» και τα «Κυματιστά Σύννεφα», καλή ώρα, όμως τι τύχη μπορεί να έχουν; Αν υπολογίσει κανείς ότι στις αθηναϊκές αίθουσες μπορεί να βρεθούν προ εγκληματικά αντιεμπορικών συναντήσεων όπως οι «Γυναίκες της Ζωής μου» ή η «Τέχνη της Αρνητικής Σκέψης», δύο τόσο σπουδαίες και σπάνιες ταινίες –του Ναρούσε μάλιστα προβάλλεται για πρώτη φορά– θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν σινεφίλ κελεπούρια. Κι εδώ εγείρεται το επόμενο ερώτημα, το οποίο αφορά τη διαθεσιμότητα του «καλοπροαίρετου» θεατή. Γιατί θα πρέπει αυτός να τραβηχτεί μέχρι την αίθουσα, να πληρώσει 8 ευρώ, να αφήσει τους Κοέν για την άλλη βδομάδα και να μην περιμένει δυο-τρεις μήνες για το DVD; Διότι οι ταινίες, και ειδικά ταινίες όπως αυτές, γυρίζονται για να συναντήσουν το κοινό τους στη σκοτεινή αίθουσα, εκεί όπου όλα όσα έχουν να του πουν ακούγονται δυνατότερα και φαίνονται καθαρότερα.
Η τεχνολογία μάλιστα φαίνεται πως έρχεται αρωγός των τελευταίων αυτών ρομαντικών, δίνοντας τη δυνατότητα υψηλής πιστότητας ψηφιακής προβολής. Όταν το αρνητικό του «Κομφορμίστα» έπαθε ανεπανόρθωτη ζημιά, η λύση ήταν digital ή θάνατος. Με μια αντικομφορμιστική επιλογή, λοιπόν, το αριστούργημα του Μπερτολούτσι προβάλλεται από τη Δευτέρα 29/9 στον άρτια εξοπλισμένο Απόλλωνα, έτοιμο για υψηλές (και βαθυστόχαστες) αναλύσεις.