Yves Saint Laurent

2

Η ζωή και το έργο του Ιβ Σεν Λοράν σε μια κομψή, γυαλιστερή, αλλά δραματικά άχρωμη και κινηματογραφικά άοσμη βιογραφία.

Yves Saint Laurent

Η ζωή και το έργο του Ιβ Σεν Λοράν από τα νεανικά του χρόνια στην Αλγερία μέχρι τη γνωριμία του με τον σύντροφο και συνεταίρο του Πιέρ Μπερζέ και την καταξίωσή του ως ενός από τους σπουδαιότερους σχεδιαστές μόδας του 20ού αιώνα. Κομψή, γυαλιστερή, αλλά δραματικά άχρωμη και κινηματογραφικά άοσμη βιογραφία.

Yves Saint Laurent - εικόνα 1

«Δεν είχαμε πρόσβαση σε τίποτα. Ούτε καν σε ένα T-shirt», δήλωσε στις Κάνες ο Έρικ Αλτμάγερ, παραγωγός του «Saint Laurent» του Μπερτράν Μπονελό, της άλλης­ κινηματογραφικής βιογραφίας­ του γνωστού μόδιστρου που συμμετείχε στο πρόσφατο φεστιβάλ. Γιατί τη σφραγίδα της «επίσημης ιστορίας» την έχει πάρει η ταινία του Τζαλίλ Λεσπέρ (θυμάστε τις δύο «Κοκό Σανέλ» του 2009;), στην οποία ο συνεταίρος κι επί χρόνια σύντροφος του αποβιώσαντος το 2008 σχεδιαστή Πιέρ Μπερζέ έδωσε τη συγκατάθεσή του και βοήθησε με κάθε τρόπο την παραγωγή της. Ο ίδιος άλλωστε, ερμηνευμένος­ από έναν πολύ ώριμο Γκιγιόμ Γκαλιέν («Εγώ, ο Εαυτός μου και η Μαμά»), είναι αυτός που μας αφηγείται εδώ την ιστορία του Σεν Λοράν ως ο κοντινότερός του άνθρωπος αλλά και ως το δραματικό αντίβαρο που εμμέσως σχολιάζει, κρίνει και συγκρίνει τις πράξεις του πρωταγωνιστή.

Yves Saint Laurent - εικόνα 2

Το βασικό πρόβλημα αυτής της κινηματογραφικά άχρωμης και άοσμης βιογραφίας είναι πως ο χαρακτήρας του εσωστρεφούς και ανασφαλούς νέου –που η γιγάντια επιτυχία δεν μπόρεσε να του εξασφαλίσει την εσωτερική ηρεμία– προσεγγίζεται εντελώς επιδερμικά, περιορισμένος στο μοτίβο «παθιασμένα αφοσιωμένος στην έμπνευσή του, κοινωνικά απροσάρμοστος και ψυχολογικά τραυματισμένος καλλιτέχνης». Βασισμένη στο βιβλίο της δημοσιογράφου Λοράνς Μπεναΐμ, η ταινία συναντά τον Σεν Λοράν στο Οράν της Αλγερίας προτού εγκαταλείψει την οικογενειακή εστία για το Παρίσι, τον οίκο Dior και τον βιομήχανο Πιέρ Μπερζέ, με τον οποίο έγιναν γρήγορα ζευγάρι.
Ακολουθώντας τη διαδρομή μέχρι τη δημιουργία του δικού του οίκου μόδας και την παγκόσμια καταξίωσή του, σταματά στα σημαντικά γεγονότα της ζωής του, νοστιμίζει την αφήγηση με προσωπικές στιγμές, αλλά διατηρεί μόνιμα μια δραματικά επίπεδη αφήγηση, η οποία περιγράφει πολλά και κομψά, αποκαλύπτει όμως ελάχιστα και ουσιαστικά. Στιλάτος, αλλά επιφανειακός και ο θεατρικός Πιέρ Νινέ στον ρόλο του πρωτοπόρου σχεδιαστή, του οποίου οι σκοτεινές στιγμές παραμένουν εν πολλοίς στο σκοτάδι (του Μπερζέ να δείτε…), ντυμένες με ένα πανάκριβο, μα αδιαφανές κινηματογραφικό συνολάκι.

Γαλλία. 2014. Διάρκεια: 106΄. Διανομή: FEELGOOD ENT.

Περισσότερες πληροφορίες

Yves Saint Laurent

2
  • Βιογραφική
  • 2014
  • Διάρκεια: 106 '
  • Τζαλίλ Λεσπέρ

Η ζωή και το έργο του Ιβ Σεν Λοράν από τα νεανικά του χρόνια στην Αλγερία μέχρι τη γνωριμία του με τον σύντροφο και συνεταίρο του Πιέρ Μπερζέ και την καταξίωσή του ως ενός από τους σπουδαιότερους σχεδιαστές μόδας του 20ού αιώνα.

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι "Σμιλεμένες Ψυχές" του Σταύρου Ψυλλάκη επιστρέφουν στη μεγάλη οθόνη

Για τέσσερις προβολές με παρουσία του σκηνοθέτη και του Ελβετού γιατρού Ζουλιέν Γκριβέλ.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΝΤΥ ΒΛΑΣΣΟΠΟΥΛΟΥ
27/11/2025

Για τον Γιάννη Οικονομίδη, το σινεμά είναι ένα όπλο

Συναντήσαμε τον κορυφαίο σκηνοθέτη στα Εξάρχεια και μιλήσαμε μαζί του, με αφορμή τη "Σπασμένη Φλέβα", την έκτη μεγάλου μήκους ταινία του, στην οποία πρωταγωνιστεί ο Βασίλης Μπισμπίκης στο ρόλο ενός έκπτωτου άντρα που προσπαθεί να σωθεί από τα χρέη.

Όλες οι κριτικές των νέων ταινιών της εβδομάδας

Η άποψη του "α" για τις πρεμιέρες που παίζονται στους κινηματογράφους από τις 27 Νοεμβρίου.

Σπασμένη Φλέβα

Σε ένα σκληρό δράμα που αποκτά διαστάσεις μοντέρνας τραγωδίας, ο οικονομιδικός εξπρεσιονισμός "μαλακώνει", αλλά η αφηγηματική δύναμη παραμένει σαρωτική και η πολιτικοκοινωνική ματιά γίνεται οξυδερκέστερη και διεισδυτικότερη. | Powered by Uber.

Πέθανε Αγάπη μου

Μπεργκμανικό ψυχογράφημα που καταγγέλλει μέσα από μια εκκωφαντικά προφανή, επαναλαμβανόμενη και φλασάτη μανιέρα τα πατριαρχικά στερεότυπα και τον μεσοαστικό κομφορμισμό. | Powered by Uber.

Για Πάντα;

Ρομαντική κομεντί με πολλές νόστιμες πινελιές, αλλά φλύαρες, χαλαρές σεναριακές ιδέες που δεν μπορούν να υποτάξουν τα εύπεπτα και συντηρητικά κλισέ. | Powered by Uber.

Το Δάκρυ του Διαβόλου

Found footage και μεταφυσικός τρόμος συνδυάζονται χωρίς αληθοφάνεια σε μια εκβιαστική, λατινοαμερικανική παραλλαγή του "The Blair Witch Project". | Powered by Uber.