Χαρά

2,5

Με μια συγκινητική, βραβευμένη από την Ελληνική Κινηματογραφική Ακαδημία αλλά και διεθνή φεστιβάλ Αμαλία Μουτούση.

Χαρά

Η Χαρά κλέβει ένα μωρό από το μαιευτήριο και περνάει μερικές ημέρες απόλυτης ευτυχίας μαζί του. Σε μια εκδρομή τους όμως ένας μικροκακοποιός την αναγνωρίζει ως απαγωγέα και της επιτίθεται. Η Χαρά αναγκάζεται να τον σκοτώσει. Ευαίσθητο, αλλά μικρής εμβέλειας κοινωνικό δράμα, σκηνοθετημένο με μια στιλιζαρισμένη αποστασιοποίηση. Με μια συγκινητική, βραβευμένη από την Ελληνική Κινηματογραφική Ακαδημία αλλά και διεθνή φεστιβάλ Αμαλία Μουτούση.

Χαρά - εικόνα 1

H «Χαρά» προσπαθεί να λύσει ένα αίνιγμα. Αυτό της συνονόματης πρωτα­γωνίστριά της, η οποία μας συστήνεται με μια ακραία πράξη. Αρπάζοντας ένα βρέφος από το μαιευτήριο και ξεκινώντας μια καινούργια ζωή μαζί του, η οποία όμως δεν θα κρατήσει παρά ελάχιστα. Ύστερα από λίγες ημέρες απόλυτης ευτυχίας η Χαρά θα εκδράμει μακριά από την Αθήνα με το μωρό, αλλά θα αναγνωριστεί ως η απαγωγέας από έναν κακο­ποιό, που θα της επιτεθεί για να το κλέψει. Εκείνη, αμυνόμενη λυσσαλέα, θα τον σκοτώσει. Μέχρι εκείνη τη στιγμή οι πληροφορίες μας για τη Χαρά, το παρελθόν αλλά και το παρόν της, ­είναι οι ελάχιστες δυνατές.
Το ίδιο, φυσικά, και για τα κίνητρά της. Η ακροαματική διαδικασία θα ρίξει λιγοστό φως στην όλη υπόθεση, ενώ ο αρχικά απόμακρος δικηγόρος υπεράσπισης, ο οποίος στην πορεία θα προσπαθήσει να την καταλάβει, θα αποκτήσει απλώς περισσότερες απορίες. Όχι μόνο γιατί η Χαρά βρίσκεται μακριά από τα αποδεκτώς κοινωνικά πρότυπα συμπεριφοράς και μοιάζει να μη μετανιώνει γι’ αυτό, αλλά και γιατί ο (έμπειρος ως ντοκιμαντερίστας) Γιαννακάκης αρνείται τον εύκολο ψυχολογισμό και τις απλοϊκές κοινωνιολογικές αναλύσεις.

Χαρά - εικόνα 2

Αυτή η φαινομενολογική προσέγγιση συνοδευόμενη από μια ασπρόμαυρη εικόνα κι ένα μεθοδικό σκηνοθετικό στιλιζάρισμα προσδίδουν στην αφήγηση μια αίσθηση ημερολογίου και ψυχρής καταγραφής των γεγονότων, που από τη μία πλευρά εστιάζουν στην κινηματογραφική ουσία των πραγμάτων και από την άλλη τυλίγουν με μια ψυχρότητα κι ένα «κόμπιασμα» τη στακάτη αφήγηση.
Χωρίς να αποφεύγει τα δραματικά κλισέ, ειδικά στις σκηνές του δικαστηρίου, ο σκηνοθέτης χρησιμοποιεί με γνώση τις σιωπές (στους ήχους αλλά και στον ανθρώπινο λόγο), συμπεριφέρεται με τόλμη απέναντι στα κοινωνικά ταμπού, ξέρει ότι το ζουμί ­μιας πλοκής κι ενός χαρακτήρα βρίσκεται στο διφορούμενο και –με τη βοήθεια μιας απόλυτα ταυτισμένης με το ρόλο Αμαλίας Μουτούση (βραβευμένη τόσο από την Ελληνική Κινηματογραφική Ακαδημία όσο και από διεθνή φεστιβάλ)– περιγράφει εις βάθος ένα σύνθετο κι αινιγματικό γυναικείο ψυχολογικό πορτρέτο.
Α/Μ. Ελλάδα. 2012. Διάρκεια: 80΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Χαρά

2,5
  • Δραματική
  • 2012
  • Διάρκεια: 80 '
  • Ηλίας Γιαννακάκης

Η Χαρά κλέβει ένα μωρό από το μαιευτήριο και περνάει μερικές ημέρες απόλυτης ευτυχίας μαζί του. Σε μια εκδρομή τους όμως ένας μικροκακοποιός την αναγνωρίζει ως απαγωγέα και της επιτίθεται. Η Χαρά αναγκάζεται να τον σκοτώσει.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (1/5-8/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
03/05/2024

Έρχεται το 8ο Φεστιβάλ Ισπανόφωνου Κινηματογράφου

Ανακαλύψτε τις πρώτες ταινίες που ανακοίνωσε η πληθωρική διοργάνωση.

Ο "Κασκαντέρ" και ο ακαταμάχητα κωμικός Ράιαν Γκόσλινγκ

Μετά την τρομερή επιτυχία της "Barbie", ο χολιγουντιανός σταρ επιστρέφει σε ένα ρόλο που μας θυμίζει τη μοναδική ικανότητά του να παραδίδει κωμικές ερμηνείες που συνδυάζουν τις κοφτερές ατάκες, τον αυτοσαρκασμό και την κανονικοποίηση της εύθραυστης αρρενωπότητας.

Ο Κασκαντέρ

Χιούμορ και δράση συνδυάζονται σε ένα κωμικό νεονουάρ με ξέφρενη παρωδιακή διάθεση. Άκρως κινηματογραφόφιλο και μεταμοντέρνα ευρηματικό, όσο και χαοτικά ανοικονόμητο.

Στον Ιστό του Τρόμου

Καλοκουρδισμένο, κλειστοφοβικό θρίλερ γεμάτο σασπένς, ένταση και ανατριχίλες, στο οποίο υπάρχει χώρος και μια ευθεία κοινωνικοπολιτική αλληγορία.

Γκάρφιλντ: Γάτος με Πέταλα

Το reboot των αστείων κατορθωμάτων του πιο cool σινε-γάτου ξεκινάει σαν ατακαριστή, μπριόζα κωμωδία καταστάσεων, για να εξελιχθεί σε μια ευρηματικότατη, αγωνιώδη και ξεκαρδιστική "Επικίνδυνη Αποστολή".

Το Χρώμα του Ροδιού

Ένα από τα διαχρονικά αριστουργήματα του ποιητικού σινεμά, το οποίο δημιουργεί ένα μεθυστικών αισθήσεων και συναρπαστικών συναισθημάτων κόσμο (ο αρμένικος πολιτισμός) χάρη στη δύναμη της καθαρής εικόνας.