Ο Μόνος Επιζών

1

Ρεαλιστική και πολεμοχαρής εξιστόρηση μιας αληθινής στρατιωτικής επιχείρησης η οποία κατέληξε σε παταγώδη αποτυχία. Υποψήφια για δύο Όσκαρ.

Ο Μόνος Επιζών

Τον Ιούνιο του 2005 τέσσερις Αμερικανοί κομάντος εισχωρούν στο Αφγανιστάν για να εξοντώσουν μυστικά έναν ηγέτη των ταλιμπάν. Αποκόπτονται όμως πίσω από τις εχθρικές γραμμές και γίνονται στόχος των ανταρτών. Ρεαλιστική και πολεμοχαρής εξιστόρηση μιας αληθινής στρατιωτικής επιχείρησης η οποία κατέληξε σε παταγώδη αποτυχία. Υποψήφια για δύο Όσκαρ (ήχου και ηχητικών εφέ).

Ο Μόνος Επιζών - εικόνα 1

Για τον γνωστό ηθοποιό («Η Τελευταία Αποπλάνηση», «Copland») και σκηνοθέτη («Hancock», «Battleship») Πίτερ Μπεργκ η μεταφορά των γεγονότων της διαβόητης πολεμικής επιχείρησης «Κόκκινα Φτερά» στην οθόνη ήταν μακρόπνοο σχέδιο. ­Γιος στρατιωτικού ο ίδιος, αφιέρωσε χρόνια στην προετοιμασία του, έμεινε για καιρό με πεζοναύτες και διασκεύασε προσωπικά το αυτοβιογραφικό βιβλίο του καταδρομέα Μάρκους Λουτρέλ, του μοναδικού επιζώντος μιας αμερικανικής μυστικής αποστολής στον πόλεμο του Αφγανιστάν η οποία κατέληξε σε παταγώδη αποτυχία.
Η επιχείρηση «Κόκκινα Φτερά» είχε στόχο την εξόντωση του Αχμάντ Σα, ενός τοπικού ηγέτη των ταλιμπάν στα αφγανο-πακιστανικά σύνορα. Έτσι, τον Ιούνιο του 2005 ­τέσσερις Αμερικανοί κομάντος του ναυτικού περνούν πίσω από τις εχθρικές γραμμές, αλλά παγιδεύο­νται σε μια δύσβατη ορεινή περιοχή και περικυκλώνονται από πολυάριθμους αντάρτες. Η αεικίνητη κάμερα του Μπεργκ προσπαθεί να αναβιώσει την περιπέτειά τους με έναν αλά «Στρατιώτη Ράιαν» ρεαλισμό, αλλά είναι εξαρχής σαφές πως δεν μπορεί να κρατήσει ασφαλείς αποστάσεις. Όχι μόνο γιατί υιοθετεί την οπτική των κομάντος (έτσι κι αλλιώς, κάθε αφήγηση χρειάζεται έναν ήρωα), αλλά και γιατί πριμοδοτεί χωρίς κανέναν ενδοιασμό έναν πολεμοχαρή μιλιταρισμό που χρησιμοποιεί ως άλλοθι τις ιδέες της συντροφικότητας και της αυτοθυσίας.
Κιόλας από τα πρώτα πλάνα, αυτά­ της αληθινής εκπαίδευσης των πεζοναυτών, η ταινία ξεκαθαρίζει τη μονοδιάστατη προσέγγισή της. «Θα σας διηγηθώ μια ιστορία πένθιμου ηρωισμού», μας δηλώνει ευθαρσώς και τηρεί στο ακέραιο το λόγο της. Με μια ντοκιμαντερίστικη ωμότητα, εξαντλητικά λεπτομερή­ περιγραφή της απέλπιδας μάχης των θαρραλέων αντρών και καλο­-μονταρισμένη ισορροπία μεταξύ­ αγωνιώδους έντασης και μελοδραματικής συγκίνησης, κέρδισε­ δύο υποψηφιότητες για Όσκαρ (ήχου και μοντάζ ηχητικών εφέ), 125 εκατ. δολάρια στο box office και ανέδειξε σε ουσιαστική νίκη της αμερικανικής πολεμικής αρετής κάτι που ιστορικά καταγράφηκε ως μία από τις πλέον επώδυνες ήττες της.
ΗΠΑ. 2013. Διάρκεια: 121΄. Διανομή: AUDIOVISUAL.

Περισσότερες πληροφορίες

Ο Μόνος Επιζών

Lone Survivor
1
  • Πολεμική
  • 2013
  • Διάρκεια: 121 '
  • Πίτερ Μπεργκ

Τον Ιούνιο του 2005 τέσσερις Αμερικανοί κομάντος εισχωρούν στο Αφγανιστάν για να εξοντώσουν μυστικά έναν ηγέτη των ταλιμπάν. Αποκόπτονται όμως πίσω από τις εχθρικές γραμμές και γίνονται στόχος των ανταρτών.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Τι έμεινε από την τελετή απονομής του βραβείου κοινού LUX, πέρα από την υποχρέωση ψήφου στις επικείμενες Ευρωεκλογές;

Μια χούφτα αξιόλογες ταινίες με κοινωνικό πρόσημο, μια ψαλμωδία στα Εσθονικά και μια σημαία με τα αστεράκια της ΕΕ.

ΓΡΑΦΕΙ: ΑΝΝΑ ΦΑΡΔΗ
26/04/2024

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (25/4-1/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Ο Λοράν Καντέ ήταν ένας λαϊκός σκηνοθέτης

Ένας από τους πιο ενδιαφέροντες Γάλλους δημιουργούς έχασε τη ζωή του σε ηλικία 63 ετών.

Η αβεβαιότητα για την Ίριδα παραμένει

Τα μέλη του ΠΟΦΠΑ καταγγέλλουν την παντελή αδιαφορία της διοίκησης του ΕΚΠΑ τόσο για το μέλλον της ιστορικής αίθουσας όσο και για τις δράσεις του Ομίλου.

Ο Ράιαν Γκόσλινγκ μάς συστήνεται ως ο "Κασκαντέρ"

Δείτε αποκλειστικά στο "α" ένα απόσπασμα από τα παρασκήνια της νέας ταινίας του διάσημου ηθοποιού.

"Stop Making Sense": Στον κόσμο ενός κεφαλιού

Τίποτα δεν έχει νόημα. Αλλά το "Stop Making Sense" έχει.

Η "Φόνισσα" υποψήφια για 16 βραβεία Ίρις

Δείτε αναλυτικά της υποψηφιότητες για την επετειακή 15η απονομή της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.