Carrie

1

Αδέξιο ριμέικ της ομώνυμης αριστουργηματικής ταινίας τρόμου του Μπράιαν ντε Πάλμα (1976), η οποία βασίστηκε στο μυθιστόρημα του Στίβεν Κινγκ «Carrie».

Carrie

Τελειόφοιτη λυκείου, η Κάρι Γουάιτ μεγαλώνει απομονωμένη από τις συμμαθήτριές της και με σαδιστική πειθαρχία από τη φανατικά θρησκόληπτη μητέρα της. Ανακαλύπτει ότι διαθέτει τηλεκινητικές δυνάμεις κι αιφνιδιάζεται όταν ο γοητευτικός συμμαθητής της Τόμι Ρος της ζητά να τον συνοδεύσει στο χορό των αποφοίτων, κάτι που η μητέρα της δεν πρόκειται να επιτρέψει ποτέ. Αδέξιο ριμέικ της ομώνυμης αριστουργηματικής ταινίας τρόμου του Μπράιαν ντε Πάλμα (1976), η οποία βασίστηκε στο μυθιστόρημα του Στίβεν Κινγκ «Carrie».

Carrie - εικόνα 1

Τ ο «Carrie» του 1974 είναι το παρθενικό μυθιστόρημα του βασιλιά του έντυπου τρόμου Στίβεν Κινγκ, βιβλίο το οποίο γνώρισε άμεση επιτυχία και μεταφέρθηκε ύστερα από δύο χρόνια στο σινεμά από τον Μπράιαν ντε Πάλμα. Ανάλογη ήταν και η υποδοχή της ταινίας, καθώς ο Αμερικανός σκηνοθέτης άφησε προσωρινά τις χιτσκοκικές εμμονές του στην άκρη και παρέδωσε ένα καθαρόαιμο horror αριστούργημα, το οποίο έφτασε μέχρι τις οσκαρικές υποψηφιότητες (α΄ και β΄ γυναικείου ρόλου για τις Σίσι Σπέισεκ και Πάιπερ Λόρι αντίστοιχα).
Ένα από τα αγαπημένα θέματα του Χίτσκοκ όμως, η σεξουαλική ενηλικίωση, είναι εμφαντικά παρόν στο γεμάτο ένταση και τρόμο φιλμ, που μας συστήνει ήδη από τους τίτλους της αρχής την πανικόβλητη με τις γυναικολογικές λειτουργίες της Κάρι Γουάιτ, τελειόφοιτη λυκείου η οποία μεγαλώνει απομονωμένη από τις συμμαθήτριές της και με σαδιστική πειθαρχία από τη φανατικά θρησκόληπτη μητέρα της. Ανακαλύπτει ότι διαθέτει τηλεκινητικές δυνάμεις κι αιφνιδιάζεται όταν ένας γοητευτικός συμμαθητής της της ζητά να τον συνοδεύσει στο χορό των αποφοίτων, κάτι που η μητέρα της δεν πρόκειται να επιτρέψει ποτέ. Μια σειρά συμπτώσεων θα περιπλέξει τραγικά τη θαρραλέα εξέγερση της Κάρι και θα την οδηγήσει­ σε μια ανεξέλεγκτη έκρηξη οργής, σεναριακή διαδρομή την οποία ακολουθούν αρκετά πιστά σε σχέση με το βιβλίο τόσο η πρωτότυπη ταινία όσο και αυτή της Κίμπερλι Πιρς («Boys Don’t Cry»).
Μόνο που η πρώτη διαθέτει απαράμιλλη πειθώ και μια ανατριχιαστικά απειλητική ατμόσφαιρα οι οποίες απουσιάζουν εντελώς από το αδέξιο ριμέικ, ένα επιπόλαιο «διάβασμα» του πλούσιου σε συμβολισμού μυθιστορήματος. Εύκολοι εντυπωσια­σμοί, πρόδηλες αναφορές, μια soft εικονογραφική προσέγγιση­ (συγκρίνετε τις αρχικές δύο σκηνές στα ντους) κι ένα άτσαλο σε κλιμάκωση φινάλε που δεν αξιοποιεί ούτε καν τα εξελιγμένα πλέον οπτικά εφέ. Επιπλέον, οι δύο πρωταγωνιστικοί γυναικείοι­ χαρακτήρες, στους οποίους η Πιρς έχει εστιάσει την προσοχή της, παραμένουν μέχρι τέλους διάφανες καρικατούρες που ­παρασύρουν τις Κ.Γ. Μόρετζ και Τ. Μουρ σε άστοχες και ρηχές ερμηνείες.

ΗΠΑ. 2013. Διάρκεια: 100΄. Διανομή: FEELGOOD ENT.

Περισσότερες πληροφορίες

Carrie

1
  • Τρόμου
  • 2013
  • Διάρκεια: 100 '
  • Κίμπερλι Πιρς

Τελειόφοιτη λυκείου, η Κάρι Γουάιτ μεγαλώνει απομονωμένη από τις συμμαθήτριές της και με αυστηρή πειθαρχία από τη φανατικά θρησκόληπτη μητέρα της. Ανακαλύπτει ότι διαθέτει τηλεκινητικές δυνάμεις κι αιφνιδιάζεται όταν ο γοητευτικός συμμαθητής της Τόμι Ρος της ζητά να τον συνοδεύσει στο χορό των αποφοίτων, κάτι που η μητέρα της δεν πρόκειται να επιτρέψει ποτέ.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
25/04/2024

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.

Ο Μύλος και ο Σταυρός

Με κάδρα που παραπέμπουν σε πίνακες της φλαμανδικής και της ολλανδικής σχολής, ο Μαγιέφσκι στήνει μια οπτικά μεγαλοπρεπή αλληγορία πάνω στην τέχνη, την αληθινή ζωή και την ανθρώπινη μισαλλοδοξία.