Στο Κενό της

3

Ο κοινωνικός νόμος, το ανθρώπινο πάθος και μια ψύχραιμη ματιά σε ένα άγνωστο γειτονικό μας «σύμπαν». Βραβείο γυναικείας ερμηνείας στο Φεστιβάλ Βενετίας.

Στο Κενό της

Μια 18χρονη Ισραηλινή, μέλος της θρησκευτικά αυστηρής χασιδικής κοινότητας, πιέζεται να παντρευτεί τον άντρα της μεγαλύτερης αδερφής της που πέθανε πάνω στη γέννα. Ο κοινωνικός νόμος, το ανθρώπινο πάθος και μια ψύχραιμη ματιά σε ένα άγνωστο γειτονικό μας «σύμπαν». Βραβείο γυναικείας ερμηνείας στο Φεστιβάλ Βενετίας.

Στο Κενό της - εικόνα 1

Βαθιά πιστή στον ιουδαϊσμό και η ίδια, η Ράμα Μπερστάιν κάνει το σκηνοθετικό της ντεμπούτο με μια ιστορία την οποία γνωρίζει από πρώτο χέρι και αφορά την κλειστή, αυστηρή θρησκευτική κοινότητα των χασιδιστών, φανατικά προσκολλημένων στην παράδοση Εβραίων.
Σε αυτήν ανήκει και η 18χρονη Σίρα (η βραβευμένη στη Βενετία Χάντας Γιάρον), αδερφή της γυναίκας που έχει παντρευτεί με τον Γιοχάι Έσθερ και περιμένει μάλιστα το πρώτο τους παιδί. Όταν όμως εκείνη πεθάνει πάνω στη γέννα και ο Γιοχάι αναγκαστεί να μεγαλώσει μόνος του το μικρό, όλοι πιέζουν την αμήχανη Σίρα να πάρει τη θέση της αδερφής της. Εκείνη αντιστέκεται, καθώς προτιμά έναν νεαρό φοιτητή, αλλά κανείς –από τον ραβίνο μέχρι τη μητέρα της– δεν την αφήνει να διαλέξει ελεύθερα, εκβιάζοντάς την ηθικά και ψυχολογικά.
Η πρώτη σοφή κίνηση της Μπερστάιν είναι πως, ενώ στέκει με θετική προδιάθεση απέναντι σε έναν κόσμο τον οποίο οι περισσότεροι παρατηρητές του θα τον περιέγραφαν αφοριστικά και γραφικά, εκείνη προτάσσει τις αφηγηματικές ανάγκες της ιστορίας της και όχι τα προσωπικά της πιστεύω. Το αποκλεισμένο χασιδικό σύμπαν, φαινομενικά αρμονικό μέχρι τη στιγμή της απρόσμενης τραγωδίας, δεν διαφέρει πολύ από μια κλειστή επαρχιακή κοινωνία ή μια πατροπαράδοτη οικογένεια.
Ο φακός αποκαλύπτει τόσο τη διαρκή του σχέση με τις γραφές όσο κι εκείνη με το χρήμα (ο ραβίνος που βοηθά οικονομικά τα μέλη του ποιμνίου), μοιράζει υποχρεώσεις (οι άντρες είναι εξίσου παγιδευμένοι με τις γυναίκες) αλλά κι ευθύνες: κανείς δεν βάζει τα ανθρώπινα δικαιώματα πάνω από τα ήθη και τα έθιμα, όσο σκληρά κι αν αποδεικνύονται. Με μια κάμερα που προτιμά τους κλειστούς χώρους και τα close ups, η Μπερστάιν υποβάλλει μια αίσθηση εγκλωβισμού και ασφυξίας, χωρίς να γίνεται ποτέ καταγγελτική ή μελοδραματική. Αφήνει την ιστορία της να ξεδιπλωθεί σε σωστούς χρόνους, στέκεται πάντα στις γκρίζες ζώνες και πλησιάζει τρυφερά τους ήρωές της, οι οποίοι –θύτες και θύματα– αποδεικνύονται εξίσου απελπισμένοι.

Ισραήλ. 2012. Διάρκεια: 90΄. Διανομή: STRADA FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Στο Κενό της

Fill the Void
3
  • Κοινωνική
  • 2012
  • Διάρκεια: 90 '
  • Ράμα Μπερστάιν

Μια 18χρονη Ισραηλινή, μέλος της θρησκευτικά αυστηρής χασιδικής κοινότητας, πιέζεται να παντρευτεί τον άντρα της μεγαλύτερης αδερφής της που πέθανε πάνω στη γέννα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι ταινίες που ανυπομονούμε να δούμε στις αίθουσες τον Μάιο

Ο καινούριος Λάνθιμος, η "Furiosa" Άνια Τέιλορ-Τζόι και η κινηματογραφική εμφάνιση - έκπληξη της Βίκυς Καγιά προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
04/05/2024

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (1/5-8/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Έρχεται το 8ο Φεστιβάλ Ισπανόφωνου Κινηματογράφου

Ανακαλύψτε τις πρώτες ταινίες που ανακοίνωσε η πληθωρική διοργάνωση.

Ο "Κασκαντέρ" και ο ακαταμάχητα κωμικός Ράιαν Γκόσλινγκ

Μετά την τρομερή επιτυχία της "Barbie", ο χολιγουντιανός σταρ επιστρέφει σε ένα ρόλο που μας θυμίζει τη μοναδική ικανότητά του να παραδίδει κωμικές ερμηνείες που συνδυάζουν τις κοφτερές ατάκες, τον αυτοσαρκασμό και την κανονικοποίηση της εύθραυστης αρρενωπότητας.

Ο Κασκαντέρ

Χιούμορ και δράση συνδυάζονται σε ένα κωμικό νεονουάρ με ξέφρενη παρωδιακή διάθεση. Άκρως κινηματογραφόφιλο και μεταμοντέρνα ευρηματικό, όσο και χαοτικά ανοικονόμητο.

Στον Ιστό του Τρόμου

Καλοκουρδισμένο, κλειστοφοβικό θρίλερ γεμάτο σασπένς, ένταση και ανατριχίλες, στο οποίο υπάρχει χώρος και μια ευθεία κοινωνικοπολιτική αλληγορία.

Γκάρφιλντ: Γάτος με Πέταλα

Το reboot των αστείων κατορθωμάτων του πιο cool σινε-γάτου ξεκινάει σαν ατακαριστή, μπριόζα κωμωδία καταστάσεων, για να εξελιχθεί σε μια ευρηματικότατη, αγωνιώδη και ξεκαρδιστική "Επικίνδυνη Αποστολή".