Στο Κενό της

3

Ο κοινωνικός νόμος, το ανθρώπινο πάθος και μια ψύχραιμη ματιά σε ένα άγνωστο γειτονικό μας «σύμπαν». Βραβείο γυναικείας ερμηνείας στο Φεστιβάλ Βενετίας.

Στο Κενό της

Μια 18χρονη Ισραηλινή, μέλος της θρησκευτικά αυστηρής χασιδικής κοινότητας, πιέζεται να παντρευτεί τον άντρα της μεγαλύτερης αδερφής της που πέθανε πάνω στη γέννα. Ο κοινωνικός νόμος, το ανθρώπινο πάθος και μια ψύχραιμη ματιά σε ένα άγνωστο γειτονικό μας «σύμπαν». Βραβείο γυναικείας ερμηνείας στο Φεστιβάλ Βενετίας.

Στο Κενό της - εικόνα 1

Βαθιά πιστή στον ιουδαϊσμό και η ίδια, η Ράμα Μπερστάιν κάνει το σκηνοθετικό της ντεμπούτο με μια ιστορία την οποία γνωρίζει από πρώτο χέρι και αφορά την κλειστή, αυστηρή θρησκευτική κοινότητα των χασιδιστών, φανατικά προσκολλημένων στην παράδοση Εβραίων.
Σε αυτήν ανήκει και η 18χρονη Σίρα (η βραβευμένη στη Βενετία Χάντας Γιάρον), αδερφή της γυναίκας που έχει παντρευτεί με τον Γιοχάι Έσθερ και περιμένει μάλιστα το πρώτο τους παιδί. Όταν όμως εκείνη πεθάνει πάνω στη γέννα και ο Γιοχάι αναγκαστεί να μεγαλώσει μόνος του το μικρό, όλοι πιέζουν την αμήχανη Σίρα να πάρει τη θέση της αδερφής της. Εκείνη αντιστέκεται, καθώς προτιμά έναν νεαρό φοιτητή, αλλά κανείς –από τον ραβίνο μέχρι τη μητέρα της– δεν την αφήνει να διαλέξει ελεύθερα, εκβιάζοντάς την ηθικά και ψυχολογικά.
Η πρώτη σοφή κίνηση της Μπερστάιν είναι πως, ενώ στέκει με θετική προδιάθεση απέναντι σε έναν κόσμο τον οποίο οι περισσότεροι παρατηρητές του θα τον περιέγραφαν αφοριστικά και γραφικά, εκείνη προτάσσει τις αφηγηματικές ανάγκες της ιστορίας της και όχι τα προσωπικά της πιστεύω. Το αποκλεισμένο χασιδικό σύμπαν, φαινομενικά αρμονικό μέχρι τη στιγμή της απρόσμενης τραγωδίας, δεν διαφέρει πολύ από μια κλειστή επαρχιακή κοινωνία ή μια πατροπαράδοτη οικογένεια.
Ο φακός αποκαλύπτει τόσο τη διαρκή του σχέση με τις γραφές όσο κι εκείνη με το χρήμα (ο ραβίνος που βοηθά οικονομικά τα μέλη του ποιμνίου), μοιράζει υποχρεώσεις (οι άντρες είναι εξίσου παγιδευμένοι με τις γυναίκες) αλλά κι ευθύνες: κανείς δεν βάζει τα ανθρώπινα δικαιώματα πάνω από τα ήθη και τα έθιμα, όσο σκληρά κι αν αποδεικνύονται. Με μια κάμερα που προτιμά τους κλειστούς χώρους και τα close ups, η Μπερστάιν υποβάλλει μια αίσθηση εγκλωβισμού και ασφυξίας, χωρίς να γίνεται ποτέ καταγγελτική ή μελοδραματική. Αφήνει την ιστορία της να ξεδιπλωθεί σε σωστούς χρόνους, στέκεται πάντα στις γκρίζες ζώνες και πλησιάζει τρυφερά τους ήρωές της, οι οποίοι –θύτες και θύματα– αποδεικνύονται εξίσου απελπισμένοι.

Ισραήλ. 2012. Διάρκεια: 90΄. Διανομή: STRADA FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Στο Κενό της

Fill the Void
3
  • Κοινωνική
  • 2012
  • Διάρκεια: 90 '
  • Ράμα Μπερστάιν

Μια 18χρονη Ισραηλινή, μέλος της θρησκευτικά αυστηρής χασιδικής κοινότητας, πιέζεται να παντρευτεί τον άντρα της μεγαλύτερης αδερφής της που πέθανε πάνω στη γέννα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Το CineDoc ανοίγει αυλαία με το ντοκιμαντέρ 'Τάκης.' για τον ιδρυτή του Takis Shelter

Με μια ταινία αφιερωμένη στη δύναμη της αγάπης προς τα ζώα και την ιστορία του Τάκη Προεστάκη, το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ CineDoc ξεκινά τη νέα του σεζόν.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
17/09/2025

Το "Έχω Κάτι να Πω" επιστρέφει στα θερινά

Η φιλοσοφική κωμωδία του Στράτου Τζίτζη με τον Αντίνοο Αλμπάνη ξεκινάει από την Παρασκευή 19/9 και για οκτώ μέρες ένα roadshow στους καλοκαιρινούς κινηματογράφους της Αθήνας.

Η απώλεια του οσκαρικού Ρόμπερτ Ρέντφορντ σηματοδοτεί τέλος εποχής

Ο εμβληματικός Αμερικανός ηθοποιός και σκηνοθέτης πέθανε σε ηλικία 89 ετών.

Οι σταθμοί της αξιοζήλευτης (ζωής και) καριέρας του Ρόμπερτ Ρέντφορντ

Τα γεγονότα που καθόρισαν τον κορυφαίο ηθοποιό και σκηνοθέτη.

Τι νέο θα δούμε στα θερινά σινεμά από αυτή την Πέμπτη 18/09

Όλα όσα καταφθάνουν προσεχώς στις μαρκίζες των open air και μη κινηματογράφων.

Ελληνικό box office: Το "Κάλεσμα 4" συνεχίζει ακάθεκτο

Οι τρομο-περιπέτειες της οικογένειας Γουόρεν εξακολουθούν να συναρπάζουν, την ώρα που το anime "Demon Slayer: Το Κάστρο του Απείρου" εντυπωσίασε με το άνοιγμά του και η αναζήτηση θεατών με "Συναισθηματική Αξία" αποδείχθηκε επιτυχής.

Δείτε την αφίσα του 66ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Στέφανος Ρόκος και Φωκίων Ξένος βρίσκονται πίσω από τα φετινά εικαστικά υλικά του θεσμού.