Luton

2,5

Ο στιλιζαρισμένος ρεαλισμός του πρωτοεμφανιζόμενου Μιχάλη Κωνσταντάτου λειτουργεί –εξαιρετική διαχείριση χώρου και αφηγηματική οικονομία στο ντεκουπάζ–, όχι όμως και η αφαιρετική διάθεση του σεναρίου, η οποία αντί να οδηγεί προς την αμφισημία και την ανοιχτή ερμηνεία, δυστυχώς ρέπει προς τη σχηματοποίηση.

Luton

ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ Σκηνοθεσία: Μιχάλης Κωνσταντάτος. Πρωταγωνιστούν: Νικόλας Βλαχάκης, Ελευθερία Κόμη, Χρήστος Σαπουντζής.

Luton - εικόνα 1

Η ζωή τριών Αθηναίων διαφορετικής ταξικής και ηλικιακής κλίμακας, που φαινομενικά δεν έχουν καμία σχέση μεταξύ τους, μπαίνει στο στόχαστρο του πρωτοεμφανιζόμενου Έλληνα σκηνοθέτη. Ένας μικροαστός οικογενειάρχης, ένας παραμελημένος έφηβος και μια νεαρή δικηγόρος συνθέτουν μια περιεκτική εικόνα της παράδοξης ελληνικής πραγματικότητας. Όλοι τους κομμάτια ενός αλλοπρόσαλλου παζλ που προσπαθούν να επιβιώσουν κάτω από αφόρητη πίεση. Άνθρωποι που προσπαθούν να ξεφύγουν από τα καθημερινά τους αδιέξοδα. Ο πρωτοεμφανιζόμενος Μιχάλης Κωνσταντάτος θα παρατηρήσει με διαστροφική υπομονή τους ήρωες να φτάνουν στο σημείο ζέσης. Ελάχιστα cut, αργοί ρυθμοί, αποσπασματική αφήγηση και πάνω από όλα αισθητική λεπτολογία συνθέτουν μια ιδιαίτερη όσο κι ενδιαφέρουσα κινηματογραφική γλώσσα. Η βαρεμάρα, το προσωπικό –ενάντια στο συλλογικό– συμφέρον, η μισαλλοδοξία, η σεξουαλική δυσλειτουργία και η βία δεν θα αργήσουν να κάνουν την εμφάνισή τους σε καθένα από τα τρία κεφάλαια των καθημερινών αθηναϊκών ιστοριών ως συμπτώματα μιας γενικότερης κοινωνικής παθογένειας. Στη συνέχεια, η ζωή των τριών ηρώων θα ενωθεί με απρόσμενο –σχεδόν υπερρεαλιστικό– τρόπο, φτάνοντας την ιστορία σε μια απότομη κλιμάκωση, η οποία σε βρίσκει τουλάχιστον απροετοίμαστο. Χωρίς να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία του χτισίματος των χαρακτήρων και η ελάχιστη ταύτιση του θεατή με αυτούς, το «Luton» θα φέρει τον θεατή αντιμέτωπο με μια ολική ανατροπή που, αντί να σοκάρει, προβληματίζει. Ο στιλιζαρισμένος ρεαλισμός λειτουργεί στο δράμα του Κωνσταντάτου –εξαιρετική διαχείριση χώρου και αφηγηματική οικονομία στο ντεκουπάζ–, όχι όμως και η αφαιρετική διάθεση του σεναρίου, η οποία δυστυχώς οδηγεί στη σχηματοποίηση αντί να ενισχύει την αμφισημία και την ανοιχτή ερμηνεία. Ο φασισμός της καθημερινότητας θα παραμείνει περισσότερο στο επίπεδο του συνθήματος, χωρίς το «Luton» να φτάσει στα σαπισμένα σωθικά του. Συμμετοχή στο Φεστιβάλ του Σαν Σεμπαστιάν. Ελλάδα. 2013. Διάρκεια: 100΄. Διανομή: FEELGOOD ENT.

Περισσότερες πληροφορίες

Luton

2,5
  • Δραματική
  • 2013
  • Διάρκεια: 100 '
  • Μιχάλης Κωνσταντάτος

Οι ζωές τριών Αθηναίων, διαφορετικής ταξικής και ηλικιακής κλίμακας, που φαινομενικά δεν έχουν καμία σχέση μεταξύ τους, ξετυλίγονται στην οθόνη.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο Λοράν Καντέ ήταν ένας λαϊκός σκηνοθέτης

Ένας από τους πιο ενδιαφέροντες Γάλλους δημιουργούς έχασε τη ζωή του σε ηλικία 63 ετών.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
26/04/2024

Η αβεβαιότητα για την Ίριδα παραμένει

Τα μέλη του ΠΟΦΠΑ καταγγέλλουν την παντελή αδιαφορία της διοίκησης του ΕΚΠΑ τόσο για το μέλλον της ιστορικής αίθουσας όσο και για τις δράσεις του Ομίλου.

Ο Ράιαν Γκόσλινγκ μάς συστήνεται ως ο "Κασκαντέρ"

Δείτε αποκλειστικά στο "α" ένα απόσπασμα από τα παρασκήνια της νέας ταινίας του διάσημου ηθοποιού.

"Stop Making Sense": Στον κόσμο ενός κεφαλιού

Τίποτα δεν έχει νόημα. Αλλά το "Stop Making Sense" έχει.

Η "Φόνισσα" υποψήφια για 16 βραβεία Ίρις

Δείτε αναλυτικά της υποψηφιότητες για την επετειακή 15η απονομή της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Συνεχίζονται οι προβολές του ντοκιμαντέρ "Χρήστος, το Τελευταίο Παίδι"

Η βραβευμένη ταινία της Τζούλια Αμάτι παίζεται για δεύτερη εβδομάδα στους κινηματογράφους.

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.