Πεταλούδες στο στομάχι

3

Ερωτική και ηλεκτρισμένη περφόρμανς που μιλάει για το καλύτερο παραισθησιογόνο ναρκωτικό, τον έρωτα. Ενώ, όμως, ατμόσφαιρα και ερμηνείες ανεβάζουν ψηλά την επιδραστικότητά της, ζημιώνεται από την αδύναμη δραματουργία.

Πεταλούδες στο στομάχι Πάτροκλος Σκαφίδας©

H ηλεκτρισμένη και ερωτική ατμόσφαιρα δονεί την παράσταση που υπογράφει ο Κωνσταντίνος Ρήγος, σε δική του σύλληψη (και σκηνικό χώρο) και σε κείμενο της Έρι Κύργια. Η δράση φιλοξενείται μέσα σε έναν μαύρο χώρο: στο εσωτερικό ενός underground club, ή ίσως στην άβυσσο της απόγνωσης ή σε μια μήτρα. Εξάλλου από γεννησιμιού μας δεν ψάχνουμε την αγάπη; Έτσι ξεκινάει άλλωστε η ιστορία του Ρ. Α. (Κωνσταντίνος Μπιμπής), πάνω στην οποία στήνεται το έργο: ένας άνδρας που ψάχνει τον μεγάλο έρωτα της λογοτεχνίας και του σινεμά, ερωτοτροπεί στο διαδίκτυο και στα πάρτι, ερωτεύεται, κάνει σχέσεις αλλά και σεξ της μιας βραδιάς, με άνδρες και γυναίκες, ώσπου γνωρίζει τη Μόλι (Κλέλια Ανδριολάτου) και δημιουργούν τη δική τους "συμμορία της αγάπης". Κρατώντας αυτή την ιστορία ως ραχοκοκαλιά, η παράσταση ενσωματώνει μοτίβα και σχόλια που έχουν να κάνουν με τη σημερινή γενιά, την "Gen L", μια γενιά που ψάχνει (κι αυτή) επίμονα την αγάπη, απενοχοποιημένη, διεκδικητική, απελευθερωμένη από τα στερεότυπα της σεξουαλικής ταυτότητας.

Πεταλούδες στο στομάχι
Πάτροκλος Σκαφίδας©

Παίζοντας με την ιδέα του έρωτα ως ναρκωτικού, αλλά και με αυτήν των ναρκωτικών ως υποκατάστατου του δυσεύρετου έρωτα, ο Ρήγος στήνει ένα "κλαμπάτο" θέαμα, που γοητεύει και ξεσηκώνει. Κυρίαρχο είναι το σχόλιο για την τρέχουσα εποχή, δηλαδή για τον έρωτα, το φλερτ και το σεξ μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τα dating apps, όμως η παράσταση στην πραγματικότητα αποτυπώνει μοτίβα σχέσεων και συμπεριφορών και προγενέστερων εποχών – ευδιάκριτη είναι άλλωστε η 90s ατμόσφαιρα. Το θέαμα στροβιλίζεται μαζί με τα πρόσωπα σε μια αέναη κίνηση, δεν μεταδίδει όμως απαραιτήτως ελαφριά ή χαρούμενη διάθεση: σκοτεινές νύξεις διατρέχουν την όλη σύλληψη, όπως η σεξουαλική βία, η επιδερμικότητα των επαφών, οι σκοτεινές περιοχές του έρωτα, τα προσωπικά αδιέξοδα.

Πεταλούδες στο στομάχι
Πάτροκλος Σκαφίδας©

Το θέαμα ενορχηστρώνεται έτσι ώστε κατορθώνει να διατηρεί τη συνοχή του παρόλο που αντλεί από πολλά πεδία. Τα τραγούδια και τα χορευτικά νούμερα, η μη γραμμική αφήγηση, η ζωντανή δράση και η βιντεοσκόπησή της διαμορφώνουν μια παράσταση με ύφος και ταυτότητα, στην οποία συντελούν αποφασιστικά η μουσική του Γρηγόρη Ελευθερίου, τα κοστούμια της Ελλάδας Δαμιανού και οι φωτισμοί της Ελευθερίας Ντεκώ. Κυρίως, βέβαια, την κάνουν αυτό που είναι οι εξαιρετικοί ερμηνευτές: εκτός του Μπιμπή και της Ανδριολάτου, ο Αλέξανδρος Βαρδαξόγλου, ο Κωνσταντίνος Γεωργόπουλος, η Ίντρα Κέιν και η Δωροθέα Μερκούρη. Και είναι τα παραπάνω, το συνολικό αίσθημα και οι ηλεκτρισμένες ερμηνείες, που αποζημιώνουν –στο μέτρο του δυνατού– για την αδύναμη δραματουργία και ένα κείμενο που δεν διαθέτει χαρακτήρα, βάθος ή έστω δυναμική. Γιατί μπορεί η παράσταση να εμπνέεται από τα ΜΚΔ και τις διαδικτυακές γνωριμίες, αλλά περίμενε κανείς το κείμενο να φτάσει πέρα από την πεζή αποτύπωση της γλώσσας του facebook, του tinder ή του instagram.

Περισσότερες πληροφορίες

Πεταλούδες στο στομάχι

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 90 '

Θέατρο, μουσική, χορός, νέα μέσα και social media είναι τα βασικά συστατικά της παράστασης για την επίδραση του έρωτα. Μέσα από ένα κολάζ από στιγμιότυπα, κείμενα, βίντεο και τραγούδια παρακολουθούμε αποσπασματικά τη ζωή ενός αντιήρωα του καιρού μας απορροφημένου στην ικανοποίηση της μεγαλύτερης ανάγκης του: της αγάπης.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Περιμένοντας τον Γκοντό": Ένα κορυφαίο ανέβασμα Μπέκετ από τον Θόδωρο Τερζόπουλο

Είδαμε στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση τη μνημειώδη παράσταση που σκηνοθέτησε ο διεθνής Έλληνας δημιουργός με το ιταλικό Emillia Romagna Teatro.

Μαντώ, Κώστας Μπίγαλης, Σοφία Βόσσου και Πωλίνα μιλούν για το "Reunion The Musical" σε μια κοινή συνέντευξη

Οι τέσσερις αγαπημένοι ερμηνευτές πρωταγωνιστούν στο πρωτότυπο μιούζικαλ της Θέμιδας Μαρσέλλου που έχει στον πυρήνα του τα 90s, πλάι σε ένα θίασο γεμάτο ενέργεια (Παλλάς, από 17/5).

"Stereophonic": Μια ελληνική θεατρική συμπαραγωγή υποψήφια για 13 βραβεία Τόνι!

Πρόκειται για την παράσταση σε συμπαραγωγή της ελληνικής Faliro House Productions, με θέμα την ιστορία μιας ροκ μπάντας.

Το "ΑΤΙΤΛΟΝ" της Αντωνίας Οικονόμου ξεκινάει δεύτερο κύκλο παρουσίασης

Η παρασταστική αλληγορία της Ελληνίδας χορογράφου έρχεται στο Σύγχρονο Θέατρο.

"Ρωμαίος και Ιουλιέτα": Το κλασικό έργο ως γέφυρα Ελλάδας και Τουρκίας στο Μέγαρο

Μετά την Άγκυρα και την Κωνσταντινούπολη, η συμπαραγωγή του Κρατικού Θεάτρου της Τουρκίας και του Μεγάρου Μουσικής σε σκηνοθεσία Λευτέρη Γιοβανίδη έρχεται στο Μέγαρο στις 16/5, με τις απαραίτητες τροποποιήσεις στην σαιξπηρική ιστορία και έναν πολυπολιτισμικό θίασο.

Μάθε με να φεύγω

Η πικρή ιστορία άτυχων ερώτων και μοναξιάς του Άκη Δήμου αποδίδεται από τον Γιάννη Σκουρλέτη με μία παράδοξη, queer σκηνική γλώσσα, που γοητεύει με τη δυναμική της. | Powered by Uber| Powered by Uber