Cabaret

3

Ρισκάροντας αλλά κι επιδιώκοντας να προκαλέσει τις εντυπώσεις, ενδεχομένως και αντιδράσεις, ο Σωτήρης Χατζάκης σκηνοθετεί την Τάμτα και τον Τάκη Ζαχαράτο στο πρώτο μιούζικαλ της σκηνοθετικής του σταδιοδρομίας κι εν τέλει δικαιώνεται.

Cabaret

Ρισκάροντας αλλά κι επιδιώκοντας να προκαλέσει τις εντυπώσεις, ενδεχομένως και αντιδράσεις, ο Σωτήρης Χατζάκης σκηνοθετεί την Τάμτα και τον Τάκη Ζαχαράτο στο πρώτο μιούζικαλ της σκηνοθετικής του σταδιοδρομίας κι εν τέλει δικαιώνεται.

Cabaret - εικόνα 1

Πράγματι, μπορεί η παράσταση να μη φέρνει τα πάνω κάτω ή να μη κομίζει­ κάτι καινούργιο στον τρόπο με τον οποίο ανεβαίνουν τα μιού­ζικαλ, όμως τιμάει το είδος και υπενθυμίζει γιατί ειδικά το Cabaret δεν είναι «ακόμη ένα» από αυτά, δικαιώνοντας έτσι την απροσδόκητη –από άποψη ρεπερτορίου– επιλογή του Χατζάκη. Η τοποθέτηση της δράσης στο Βερολίνο των αρχών της δεκαετίας του ’30, λίγο προτού ο Χίτλερ καταλάβει την εξουσία, καθιστά το «Cabaret» ένα από τα λίγα μιούζικαλ με πολιτικό περιεχόμενο, μια και η ερωτική ιστορία ενός Αμερικανού συγγραφέα και μιας χορεύτριας εξελίσσεται παράλληλα με τις πολιτικές ζυμώσεις και καθορίζεται από αυτές.

Η παράσταση, στο εντυπωσιακό αποτέλεσμα της οποίας συντελούν καθοριστικά η ορχήστρα και η διεύθυνσή της από τον Αλέξη Πρίφτη, μεταφέρει την ψευδαισθητική ατμόσφαιρα του μεσοπολεμικού καμπαρέ ως χώρου διαφυγής από τη ζοφερή πραγματικότητα, που όμως δεν μπορεί παρά να εισβάλει σε αυτό, κάτι που επισημαίνουν εκτός της ίδιας της υπόθεσης και οι εύγλωττες προβολές (π.χ. αντισημιτικών γελοιογραφιών της εποχής) οι οποίες συνοδεύουν τις αλλαγές των σκηνών.

Cabaret - εικόνα 2

Η παραγωγή είναι αξιοσημείωτη­ σε επίπεδο σκηνικών (Μανόλης Παντελιδάκης) και κοστουμιών (­Άγγελος Μέντης), οι χορογραφίες (Δημήτρης Παπάζογλου), αν και αναμενόμενες, είναι επαρκείς και χορταστικές, το ούτως ή άλλως ενδιαφέρον στόρι ευτυχεί στη μετάφραση του Αντώνη Γαλέου, ενώ το στοίχημα της ελληνικής απόδοσης των στίχων από την Αφροδίτη Μάνου –το βασικό αγκάθι στο ανέβασμα των μιούζικαλ, καθώς τα πρωτότυπα τραγούδια τους έχουν μείνει στη συνείδηση των θεατών– κρίνεται επιτυχημένο, ολοκληρώνοντας θετικά το εγχείρημα σε οπτικοακουστικό επίπεδο.

Η παράσταση χωλαίνει σε στιγμές από άποψη ρυθμού, ενώ η καθοδήγηση των ηθοποιών –Ευθύμης Ζησάκης (Κλιφ), Κατερίνα Διδασκάλου (Φροϊλάιν Σνάιντερ), Τάσος Νούσιας (Χερ Σουλτζ), Βασίλης Μπισμπίκης (Ερνστ Λούντβιγκ)– είναι η ελάχιστη δυνατή, με αποτέλεσμα να ερμηνεύουν μεν με άνεση δίνοντας τα περιγράμματα των ρόλων τους, αλλά να μην εμβαθύνουν ιδιαίτερα. Το ίδιο παρατηρείται και στην ερμηνεία της Τάμτα, η οποία όμως ως Σάλι Μπόουλς επιδεικνύει αξιοσημείωτο σκηνικό εκτόπισμα και διαθέτει τη φωνή για να υποστηρίξει το τραγουδιστικό κομμάτι.

Ο Τάκης Ζαχαράτος κερδίζει δικαιωματικά τα ηνία της παράστασης. Δεν προσαρμόζει τον ρόλο του Κομπέρ σε ενδεχόμενες ευκολίες, παραμένει αξιοσημείωτα εκφραστικός παρά το βαρύ μακιγιάζ­ και τα φορτωμένα κοστούμια, είναι ταυτόχρονα ανιματέρ, σχολιαστής και απόλυτος συντονιστής των δρώμενων. Κυρίως όμως δημιουργεί με απόλυτη σοβαρότητα ένα μεταιχμιακό ον ρευστού φύλου και σεξουαλικής ταυτότητας, ταυτοχρόνως άφυλο και ανδρόγυνο, ασέξουλ και πανηδονιστικό, που με δεδομένη τη συντηρητική τάση που παρατηρείται σχετικά με τα ζητήματα φύλου καθιστά αυτήν την παράμετρο σημαντικότερη και από την πολιτική διάσταση του έργου.

ΠΑΛΛΑΣ Βουκουρεστίου 5 (City Link), κέντρο, 2103213100. Διάρκεια: 130΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Cabaret

  • Μιούζικαλ
  • Διάρκεια: 120 '

Βερολίνο, 1930: κατά την ανάδυση του ναζισμού ένα υπόγειο καμπαρέ κινείται στους ρυθμούς της νύχτας. Σαγήνη, έρωτας κι εκκεντρικότητα σε μια υπερπαραγωγή με τους πρωτότυπους στίχους της Αφρ. Μάνου.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

O Μάνος Καρατζογιάννης γράφει για την "Κασέτα" της Λούλας Αναγνωστάκη

Δείτε νέες φωτογραφίες και διαβάστε το κείμενο του σκηνοθέτη και ηθοποιού Μάνου Καρατζογιάννη για την παράσταση του αναρχικού έργου μίας από τις πιο σημαντικές και δυναμικές γυναικείες μορφές της νεοελληνικής δραματουργίας.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
26/04/2024

Η Πειραματική κερνά τα τελευταία "Μπατόν σαλέ"

Η δημοσιογράφος που συμμετείχε στην αποκάλυψη του σκανδάλου Predator είναι η τελευταία καλεσμένη των ζωντανών συνεντεύξεων σε ελαφριά ατμόσφαιρα τις οποίες συντονίζουν η Ευδοξία Ανδρουλιδάκη και η Μαρία Φιλίνη.

"Σ’ εσάς που με ακούτε": Η επιτυχία του ΚΘΒΕ κατεβαίνει Αθήνα

Μετά την επιτυχία που γνώρισε στη Θεσσαλονίκη, το έργο της Λούλας Αναγνωστάκη σε σκηνοθεσία Χρήστου Θεοδωρίδη έρχεται για λίγες παραστάσεις στο Αμφι-Θέατρο Σπύρου Ευαγγελάτου.

Η "Μαύρη σαμπούκα" γίνεται Grande και επιστρέφει για καλοκαίρι

Μετά από αμέτρητες "τελευταίες παραστάσεις" και 2 sold out περιοδείες, η κωμωδία με τους Τόλη Παπαδημητρίου και Αντώνη Στάμο έρχεται στο Άλσος για μία και μοναδική φορά.

"Βάτραχοι": Γιάννος Περλέγκας και Κι όμως κινείται συνδυάζουν Αριστοφάνη με escape room

Η ομάδα Ελλήνων ακροβατών και χορευτών συνεργάζεται για πρώτη φορά με τον ηθοποιό και ανεβάζει την αρχαία κωμωδία χρησιμοποιώντας τη σκηνική σύνθεση ενός ζωντανού δωματίου απόδρασης.

Ποια είναι η νέα παράσταση που έρχεται το Μάιο στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου;

Ο Γιώργος Παύλου, απόφοιτος του Τμήματος Σκηνοθεσίας της Δραματική Σχολής του Εθνικού Θεάτρου, ανεβάζει το πιο βιωματικό και ίσως και το ωριμότερο έργο του Χρήστου Βακαλόπουλου για μια γενιά που συνθηκολόγησε και μια Αθήνα που χάθηκε ανάμεσα στους συρμούς.

Τελευταία ευκαιρία για να δεις τον "Τυχαίο θάνατο ενός αναρχικού" (και το καλοκαίρι!)

Η παράσταση "φαινόμενο" αποχαιρετά τη σεζόν και το θεατρόφιλο κοινό με λίγες καλοκαιρινές παραστάσεις και με την αρχική dream team διανομή της πρώτης χρονιάς πριν περάσει στο πάνθεον των παραστάσεων που έγραψαν ιστορία.