Επικίνδυνες σχέσεις

3

Με επικεφαλής τους Κιμούλη, Κοντού, Παπαχαραλάμπους και Παπούλια, μια παράσταση άκρως προσεγμένη σε επίπεδο παραγωγής και άκρως διχασμένη σε επίπεδο δραματουργίας, σκηνοθεσίας και υποκριτικής. Σε ατμόσφαιρα Μεσοπολέμου η έναρξη, σε συνθήκες ερωτικής κομεντί, με σόκιν αστεία και σύγχρονα ήθη, η συνέχεια.

Επικίνδυνες σχέσεις

Με επικεφαλής τους Κιμούλη, Κοντού, Παπαχαραλάμπους και Παπούλια, μια παράσταση άκρως προσεγμένη σε επίπεδο παραγωγής και άκρως διχασμένη σε επίπεδο δραματουργίας, σκηνοθεσίας και υποκριτικής. Σε ατμόσφαιρα Μεσοπολέμου η έναρξη, σε συνθήκες ερωτικής κομεντί, με σόκιν αστεία και σύγχρονα ήθη, η συνέχεια.

Επικίνδυνες σχέσεις - εικόνα 1

Σαν σαρκαστικό φιλοσοφικό παιχνίδι στη ζοφερή ατμόσφαιρα του Μεσοπολέμου, με φόντο την παγκόσμια ύφεση και την αναρρίχηση του Χίτλερ στην εξουσία, ξεκινά η παράσταση. Επιστολές δια­βάζονται με φωνές off, πλάνα εποχής προβάλλονται στο βάθος και ο ζωντανός διάλογος «σπάει» για να εισβάλει το παρελθόν με τη μορφή φλας μπακ ή παράλληλης αφήγησης, βάσει εύστοχα δουλεμένων τεχνικών του κινηματογράφου κι ευφάνταστων σκηνοθετικών αλλαγών. Ο Γιώργος Κιμούλης πρωταγωνιστεί στον ρόλο του Βαλμόν, «μιας παθολογικής περίπτωσης Δον Ζουάν», όπως τον περιγράφει ο Λακλό, και υπογράφει εξίσου τη διασκευή και τη σκηνοθεσία του περιβόητου επιστολικού μυθιστορήματος «Επικίνδυνες σχέσεις» (1782).

Η υπόθεση είναι πάνω κάτω γνωστή, κυρίως από την κινηματογραφική μεταφορά του έργου διά χειρός Στίβεν Φρίαρς. Λίγο προτού η Γαλλική Επανάσταση τους κόψει το κεφάλι, δύο αριστοκράτες πρώην εραστές, η μοιραία χήρα Μερτέιγ και ο καζανόβας Βαλμόν, σκοτώνουν την πλήξη τους και ανασταίνουν τη ματαιοδοξία τους εμπλέκοντας «αθώους» σε παιχνίδια ίντριγκας και αποπλάνησης. Ο Κιμούλης τοποθετεί τη δράση στα χρόνια του Μεσοπολέμου με σημείο αναφοράς την πυρπόληση του γερμανικού κοινοβουλίου το 1933, πιθανότατα για να καταστήσει πιο «οικεία» την εκκωφαντική αναισθησία των δύο εγωκεντρικών εραστών απέναντι σε όσα κοσμογονικά γεγονότα διαδραματίζονται έξω από τις κάμαρές τους.

Επικίνδυνες σχέσεις - εικόνα 2

Η θεατρική διασκευή του Κιμούλη καταφέρνει να αποδώσει την αίσθηση και τις βασικές συντεταγμένες των γεγονότων με θεατρικότητα και στακάτο ρυθμό. Χωλαίνει όμως σε επίπεδο σκηνικού ήθους. Οι ηθοποιοί δηλαδή, αντί να εμφορούνται από τα ήθη του Μεσοπολέμου, αλλοιώνουν τις αρχικά συνεπείς ερμηνείες τους για να παίξουν «σημερινά», «καθημερινά» και «δήθεν φυσικά». Ειδικά στο δεύτερο μέρος, με τον Κιμούλη προεξάρχοντα, ο θίασος εγκαταλείπει τη σαρκαστική ευστροφία του πρωτοτύπου για να ολισθήσει σε στιχομυθίες και συμπεριφορές ερωτικής δραμεντί – ενίοτε ακόμη και σεξοκωμωδίας. Οι σόκιν αστεϊσμοί (με τον Κιμούλη­ να επαναλαμβάνει περιπαικτικά «Το κάνατε μόνο μία φορά; Μα μόνο μία;» ή με τη Μάρα Δαρμουσλή να περπατά με τα σκέλια ανοιχτά ύστερα από μια νύχτα πάθους) εξασφαλίζουν κάποια πνιχτά γελάκια από μερίδα του κοινού, αφανίζουν όμως το ειρωνικά κομψό ύφος του πρωτοτύπου όσο και το υποκριτικό κύρος.

Η Εβελίνα Παπούλια φαντάζει­ ιδανική ως Μερτέιγ και, παρά τις κάποιες υπερφίαλες στιγμές, αποδίδει έγκυρα τον ρόλο. Συνεπής αν και κάπως μονόχορδη είναι η Άννα-Μαρία Παπαχαραλάμπους ως μαντάμ Ντε Τουρβέλ και αξιοπρεπής η Μάρω Κοντού ως αινιγματική θεία. Δίχως η διανομή να πείθει απόλυτα, ο θίασος αντεπεξέρχεται (παίζουν επίσης οι Σπ. Σαραφιάνος, Λ. Κτεναβός, Ν. Μπουκλή, Χρ. Κλούβα, Αστ. Κρικώνης, Θ. Μπουζικάκος, Στ. Παναγιωτίδης, Σπ. Πετούσης και Μ. Σαρρή). Οι υπερκιτς ανάγλυφες στήλες ένθεν κακείθεν τού –κατά τα άλλα λειτουργικού– σκηνικού θα μπορούσαν να λείπουν (σκηνικά και φωτισμοί: Pawel Dobrzycki), ενώ συμβατικά ωραία είναι τα κοστούμια της Σοφίας Νικολαΐδη.

Διάρκεια: 120΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Επικίνδυνες σχέσεις

  • Δραματοποιημένο Μυθιστόρημα
  • Διάρκεια: 150 '

Η ιστορία δύο διεφθαρμένων εραστών, από το ομώνυμο μυθιστόρημα του Λακλό (1782), μεταφέρει στη σκηνή τη ματαιοδοξία της αριστοκρατίας.

Άλμα

Ακομινάτου 15-17 & Αγ. Κωνσταντίνου

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Farewell / Εν τόπω χλοερώ": Η ομάδα του "Nostalgia generation" ξαναχτυπά

Σε συνέχεια της περσινής sold-out παράστασης, οι Ντουθ φέρνουν το δεύτερο μέρος ενός ζωντανού sitcom που μιλά για τις ανεξάντλητες πιθανότητες και τις χαμένες ευκαιρίες των millennials.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
30/04/2024

Κατερίνα Πατσιάνη: "Το Πολυτεχνείο είναι ακόμη ζωντανή, βιωμένη μνήμη"

Με αφορμή τις τελευταίες παραστάσεις του "Tank / Όλη νύχτα εδώ" στο Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν από την ομάδα RMS MATAROA που σκηνοθετεί ο Μάνος Βαβαδάκης, μιλήσαμε με την ηθοποιό Κατερίνα Πατσιάνη για τη μοναδική παράσταση της φετινής σεζόν που μιλά για όσα συνέβησαν τον Νοέμβριο του 1973.

Νεκτάριε Λιονάκη πώς "Το Nόημα" της Μαρίας Λαϊνά έγινε "Ζάχαρη" κι εσείς "ένα πείραμα για την εμμονή της κατάκτησής της";

Τι σχέση έχει η "Ζάχαρη" με την ψυχική ισορροπία; Μιλήσαμε με τον σκηνοθέτη για την πρώτη του παράσταση που έρχεται τον Μάιο στο "Μπάγκειον" και κάνει -στην κυριολεξία- πραγματικότητα ένα όνειρό του.

"Θα έχει τα μάτια σου": Παράταση για την παράσταση-έκπληξη του Ηλία Κουνέλα

Η πρωτότυπη σκηνική σύνθεση παρατείνεται για τρίτο κύκλο παραστάσεων, από τις 10 Μαΐου ως και τις 30 Ιουνίου στην Κάμιρο.

"Macbeth": Η Σοφία Χιλλ συνσκηνοθετεί και ερμηνεύει Σαίξπηρ σε μια πρωτότυπη περφόρμανς

Η σπουδαία ηθοποιός μαζί με τον Κωνσταντίνο Χατζή παρουσιάζουν τη σαιξπηρική τραγωδία στην πρωτότυπη γλώσσα σε ένα αλώνι της Δυτικής Μάνης.

"Oι Παίχτες": Η παράσταση-φαινόμενο επιστρέφει αυτό το καλοκαίρι!

Το άγνωστο έργο του Γκόγκολ που έγινε η απόλυτη talk of the town παράσταση επί δύο σεζόν, σε σκηνοθεσία του Γιώργου Κουτλή και με τον Γιάννη Νιάρρο επικεφαλής ενός εκρηκτικού θιάσου, βγαίνει σε καλοκαιρινή περιοδεία!