Τσέχωφ

3

Τέσσερις νέοι και ταλαντούχοι ηθοποιοί τα δίνουν όλα, αυτοσχεδιάζοντας με οίστρο, σε μια παράσταση-όρκος πίστης στον «άγιο Τσέχωφ».

Τσέχωφ

Τέσσερις νέοι και ταλαντούχοι ηθοποιοί τα δίνουν όλα, αυτοσχεδιάζοντας με οίστρο, σε μια παράσταση-όρκος πίστης στον «άγιο Τσέχωφ».

Τσέχωφ - εικόνα 1

Στέκουν με ευλάβεια, σαν σε εικονοστάσι, μπροστά στο πορτραίτο του σκεπτικού, πάντα μειλίχιου Τσέχωφ. Εκεί κάνουν τις αναπνοές και τις διαστάσεις -το ζέσταμά τους-, εκεί άδουν ύμνους με μόνο στίχο το ονοματεπώνυμό του, χορεύουν ταραντέλες και στήνουν την παράστασή τους. Πάντα κάτω από το άγρυπνο βλέμμα του πατριάρχη του σύγχρονου θεάτρου, δραματοποιούν, με ξέφρενους ρυθμούς θεατρικού παιχνιδιού, μια σειρά από γνωστά και λιγότερο γνωστά διηγήματα του Τσέχωφ, δίχως ωστόσο να διαφαίνεται ξεκάθαρα ένας συνδετικός άξονας παρ’ εκτός από τα σταθερά σημεία τριβής του ρώσου συγγραφέα: τα ηθικά διλήμματα και οι διαπροσωπικές και δη ερωτικές σχέσεις, με τη γυναικεία φιγούρα να προΐσταται ως καταλύτης. Ενώ, όμως, όλα ξεκινούν σαν ένα εσωτερικό γεγονός που αφορά κατά βάση τους συντελεστές του και μόνο, θαρρείς και βρεθήκαμε σε ανοιχτή πρόβα, αργά αλλά σταδιακά, ό,τι συμβαίνει επί σκηνής αρχίζει να μας ενδιαφέρει. Πολύ.

Τσέχωφ - εικόνα 2

Υπάρχει, βλέπετε, σκηνική ευγένεια και, μαζί, η άγουρη χάρη της νιότης, η επικοινωνιακή ευστροφία και το μεταδοτικό κέφι ενός τετραμελούς θιάσου που αλλάζει, με μιαν ανάσα, ρόλους και ήθη (ο σκαμπρόζος Αλέξανδρoς Αχτάρ, η Μυρτώ Γκόνη με την πρωταγωνιστική στόφα, ο Πάρης Θωμόπουλος με τη θεατρικότατη χροιά φωνής και ο Παναγιώτης Μπρατάκος με τους ευφάνταστους αυτοσχεδιασμούς). Υπάρχει, βέβαια, και «κάτι» πέρα από το ταλέντο του θιάσου ή την ευρηματική σκηνοθεσία του Δημήτρη Μυλωνά, ο οποίος εμβαπτίζει υφολογικά τον τσεχοφικό ρεαλισμό στο μαγγανοπήγαδο του σουρεαλισμού δίχως να φτάνει στα άκρα αλλά και δίχως να προδίδει το ευγενές περιεχόμενο.

Υπάρχει, λοιπόν, ο άγιος Τσέχωφ, ο μέγας αυτός δημιουργός που μπορούσε, ακόμη κι όταν δεν έγραφε θέατρο, στη μικρή φόρμα του διηγήματος, να προκαλεί αλησμόνητες ανατροπές (δείτε, λόγου χάρη, πώς ένας δανεισμός καταλήγει σε πρόταση γάμου) ή να συμπυκνώνει, θαρρείς και πρόκειται για χαϊκού, όσα αδυνατούν να πουν τρίπρακτα πολυπρόσωπα έργα σε ατελείωτες τιράντες λόγου: από τη συγγένεια της μεγαλοφυΐας με την παραφροσύνη έως την ακεραιότητα που απαιτείται ώστε να είναι κανείς ευτυχισμένος με αυτό που είναι.

ΘΕΑΤΡΟ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΚΟΣΜΟΥ –ΚΑΤΩ ΧΩΡΟΣ Αντισθένους 7 & Θαρύπου, 2109212900. Διάρκεια: 85΄. Μέχρι 10/1.

Περισσότερες πληροφορίες

Τσέχωφ

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 85 '

Η εργογραφία του Τσέχοφ αποτέλεσε τον καμβά αυτής της παράστασης, στην οποία οι πρωταγωνιστές, άλλοτε με επιτυχία, άλλοτε μάταια, προσπαθούν να αντιμετωπίσουν το βάρος της ύπαρξής τους

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Τα ραδίκια ανάποδα" θα δούμε και μετά το Πάσχα

Λόγω επιτυχίας, ο μονόλογος του Γιώργου Γαλίτη σε σκηνοθεσία Βλαδίμηρου Κυριακίδη, που βρίσκεται στον δέκατο χρόνο του, θα παραταθεί και μετά τις πασχαλινές διακοπές στο θέατρο Αργώ.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
01/05/2024

Η Αναστασία Παπαστάθη σκηνοθετεί τους "Βρικόλακες"

Το σπουδαίο δράμα του Ίψεν θα δούμε την ερχόμενη σεζόν στο θέατρο Radar.

"Δον Κιχώτης": Ο Γιάννης Μπέζος σκηνοθετεί τους Βλαδίμηρο Κυριακίδη και Θανάση Τσαλταμπάση σε καλοκαιρινή περιοδεία

Έναν πολυμελή θίασο, στον οποίο θα δούμε και τις Νάντια Κοντογεώργη και Παρθένα Χοροζίδου, ενορχηστρώνει ο Γιάννης Μπέζος στη μεγάλη θεατρική παραγωγή του καλοκαιριού που θα ταξιδέψει σε όλη την Ελλάδα το διαχρονικό έργο του Μιγκέλ ντε Θερβάντες. Δείτε αποκλειστικές φωτογραφίες από την πρώτη ανάγνωση.

"Farewell / Εν τόπω χλοερώ": Η ομάδα του "Nostalgia generation" ξαναχτυπά

Σε συνέχεια της περσινής sold-out παράστασης, οι Ντουθ φέρνουν το δεύτερο μέρος ενός ζωντανού sitcom που μιλά για τις ανεξάντλητες πιθανότητες και τις χαμένες ευκαιρίες των millennials.

Κατερίνα Πατσιάνη: "Το Πολυτεχνείο είναι ακόμη ζωντανή, βιωμένη μνήμη"

Με αφορμή τις τελευταίες παραστάσεις του "Tank / Όλη νύχτα εδώ" στο Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν από την ομάδα RMS MATAROA που σκηνοθετεί ο Μάνος Βαβαδάκης, μιλήσαμε με την ηθοποιό Κατερίνα Πατσιάνη για τη μοναδική παράσταση της φετινής σεζόν που μιλά για όσα συνέβησαν τον Νοέμβριο του 1973.

Νεκτάριε Λιονάκη πώς "Το Nόημα" της Μαρίας Λαϊνά έγινε "Ζάχαρη" κι εσείς "ένα πείραμα για την εμμονή της κατάκτησής της";

Τι σχέση έχει η "Ζάχαρη" με την ψυχική ισορροπία; Μιλήσαμε με τον σκηνοθέτη για την πρώτη του παράσταση που έρχεται τον Μάιο στο "Μπάγκειον" και κάνει -στην κυριολεξία- πραγματικότητα ένα όνειρό του.