Ιώβ

3

Κόντρα επιλογή για τον γνωστό κωμικό ηθοποιό το κατανυκτικό αυτό σόλο, που δραματοποιεί τη γνωστή βιβλική παραβολή με τη μορφή πολυφωνικού μονολόγου.

Ιώβ

Κόντρα επιλογή για τον γνωστό κωμικό ηθοποιό το κατανυκτικό αυτό σόλο, που δραματοποιεί τη γνωστή βιβλική παραβολή με τη μορφή πολυφωνικού μονολόγου.

Ιώβ - εικόνα 1

Ατμόσφαιρα κατανυκτική, θεατές καθηλωμένοι. Πιο ήσυχο κοινό δεν θυμάμαι να έχω συναντήσει σε θέατρο. Γύριζα τις σελίδες του σημειωματάριού μου και ο ήχος τους ήταν το μόνο που έσκιζε τη σιωπή. Θαρρείς και το θέμα της παράστασης, η βιβλική ενσάρκωση της υπομονής, επέβαλλε αυτόματα το εθιμοτυπικό του εκκλησιάσματος. Ο «Ιωβ» δεν είναι ένα θέαμα κατήχησης. Θεωρώ όμως πως το αν θα σας προσφέρει «παρηγοριά» η παρακολούθησή του εξαρτάται από πολλούς παράγοντες – με εκείνον της χριστιανικής πίστης και της αποδοχής της ηθικοπλαστικής/διδακτικής αποστολής της να πρυτανεύουν. «Ποια δύναμη να με κρατήσει στη ζωή, μα και για ποιο σκοπό να ζω;» αναρωτιέται ο ευσεβής Ιωβ, που έχασε τα πάντα: παιδιά, υγεία, πλούτη. Ο Θεός, μετά την παραίνεση του διαβόλου, δοκίμασε τις αντοχές του πιστού του. Ο Ιωβ όμως δεν έχασε την πίστη του.

Ιώβ - εικόνα 2

Η ξεχωριστή αυτή παραβολή δραματοποιείται σαν ένας πολυφωνικός μονόλογος που προσφέρεται για ρεσιτάλ μεταμορφώσεων. Η ποιητικότητα του λόγου και η υπερβατικότητα του ύφους συνεπαίρνουν. Δεν αποφεύγονται όμως η περιγραφικότητα και η φλυαρία, ειδικά στους αγώνες λόγου. Με όρους ψυχολογικού ρεαλισμού, θεατρικού παιχνιδιού και γλαφυρής απεικόνισης ρόλων, η παράσταση εμμένει στον αυτοσχεδιασμό. Ταιριαστή είναι η αισθητική «φτωχού θεάτρου» (ένα τελάρο, μια μικρή αυλαία και ένα τσουβάλι πέτρες αρκούν) και επικολυρική η μουσική (Κώστας Ξενόπουλος).

Ο Θανάσης Τσαλταμπάσης, μειλίχιος στην αρχή, με νεύρο στο τέλος, μονολογεί για περισσότερο από μία ώρα, κάποτε ξοδεύοντας τα εργαλεία του και άλλοτε επιστρατεύοντας χαμηλούς τόνους, ερμηνεύοντας όλα τα πρόσωπα στα οποία αναφέρεται: τον Ιωβ, τους φίλους, τους συγγενείς του, τον διάβολο, ακόμη και τον Θεό. Ρίχνοντας ένα τρεχαλητό, γίνεται ο αγγελιαφόρος και κοιτώντας μας κατάματα ο ρημαγμένος Ιωβ: «Λυπηθείτε με, φίλοι μου».

ΙΛΙΣΙΑ-«ΒΟΛΑΝΑΚΗΣ» Παπαδιαμαντοπούλου 4, 2107223010. Διάρκεια: 70΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Ιώβ

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 70 '

Κόντρα ρόλος για τον γνωστό ηθοποιό, σε μια παράσταση που αντλεί έμπνευση από τη βιβλική μορφή του Ιώβ

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Θεόδωρος Τερζόπουλος: "Η ζωή είναι μια παρένθεση μέσα στη μεγάλη επικράτεια του θανάτου"

Το θέατρο Άττις του Θεόδωρου Τερζόπουλου συμπληρώνει 40 χρόνια λειτουργίας και ανοίγεται σε νέους στοχασμούς. Διαβάστε όσα μας είπε ο κορυφαίος δημιουργός με αφορμή τις πολυαναμενόμενες παραστάσεις "Περιμένοντας τον Γκοντό" στη Στέγη (15-19/5) και "Ορέστεια" στην Επίδαυρο (12-13/7).

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
05/05/2024

Πέθανε η Άννα Παναγιωτοπούλου

Η πολυαγαπημένη ηθοποιός έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 77 ετών.

Τι είδαμε τελικά τη σεζόν 2023-24;

Νέες πρεμιέρες αναμένονται καθ’ όλη τη διάρκεια του Μαΐου, παρ’ όλα αυτά, καθώς την Κυριακή των Βαΐων κατέβασαν αυλαία οι περισσότερες παραστάσεις του χειμώνα, ο εθιμοτυπικός απολογισμός της σεζόν προσφέρει μια καλή εικόνα της.

"Τα 12 Κουπέ" για 12η χρονιά στο Τρένο στο Ρουφ

Το μοναδικό σιδηροδρομικό πολιτιστικό φεστιβάλ, το οποίο είναι αφιερωμένο στη σύγχρονη νεανική έκφραση και δημιουργία, έρχεται ξανά τον Μάιο στην Αμαξοστοιχία-Θέατρο, με είσοδο ελεύθερη.

"Hard pop": Το νεό χορογραφικό έργο του Δημήτρη Μυτιληναίου συνδυάζει μουσική από 20 ποπ τραγούδια

Στο στούντιο PalmTree-MCA ανεβαίνει τον Μάιο μια παράσταση που αφορά στις πιθανές συγκλίσεις αλλά και στις εμφανείς αποκλίσεις μεταξύ του κλασικού μπαλέτου και του χορού στην ποπ κουλτούρα.

Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα

Μεταξύ λαογραφίας, τελετουργικού δρωμένου και θεάτρου ντοκουμέντο κινείται η παράσταση της Πειραματικής Σκηνής του Θεσσαλικού Θεάτρου, εμπνευσμένη από μυστικιστικές και αληθινές ιστορίες γυναικών του θεσσαλικού κάμπου. | Powered by Uber

Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ

Ατμοσφαιρική και ενδιαφέρουσα σκηνική πρόταση του γνωστού έργου του Φασμπίντερ για την ερωτική εξουσία και εξάρτηση μέσα από τη σχέση δύο γυναικών. | Powered by Uber | Powered by Uber