Γλάρος

3

Η δραματουργία του Τσέχοφ προσφέρει σε όποιον σκηνοθέτη θελήσει να δει αυτή της τη διάσταση υλικό για έρευνα: σχετικά με την παρουσίαση των έργων, τις ερμηνείες αλλά και το πώς μπορεί να αναδυθεί η υπαρξιακή ουσία μέσα από εικόνες ζωής. Ο «Γλάρος» του Κώστα Φιλίππογλου ανήκει στις παραστάσεις αυτής της προβληματικής.

Γλάρος
Γλάρος - εικόνα 1

Η δραματουργία του Τσέχοφ προσφέρει σε όποιον σκηνοθέτη θελήσει να δει αυτή της τη διάσταση υλικό για έρευνα: σχετικά με την παρουσίαση των έργων, τις ερμηνείες αλλά και το πώς μπορεί να αναδυθεί η υπαρξιακή ουσία μέσα από εικόνες ζωής. Ο «Γλάρος» του Κώστα Φιλίππογλου ανήκει στις παραστάσεις αυτής της προβληματικής, δίνει δηλαδή την αίσθηση πως θέλει να πραγματευτεί όλα τα παραπάνω θέματα και καταθέτει μια πρόταση που τοποθετείται στον αντίποδα της νατουραλιστικής παράδοσης: Μέσα στο αφαιρετικό σκηνικό περιβάλλον του σκηνογράφου-ενδυματολόγου Κένι Μακλέλαν τοποθετει τους έξι ηθοποιούς του (Ναταλία Τσαλίκη, Αλέξανδρος Λογοθέτης, Γιάννης Στεφόπουλος, Σοφία Γεωργοβασίλη, Ίριδα Μάρα, Γιάννης Καραούλης), ενώ επιλέγει να αναπαραστήσει τους υπόλοιπους τέσσερις χαρακτήρες μέσα από κοστούμια.

Ο τρόπος με τον οποίο δούλεψε ο Φιλίππογλου βασίζεται στη σωματική ενέργεια και στα επίπεδα σωματικής έντασης, κι αυτό έχει πάντα ένα ενδιαφέρον καθώς δοκιμάζει τις αντοχές και τις ικανότητες των ηθοποιών, οι οποίοι, εν προκειμένω, δημιουργούν ένα ομοιογενές, συντονισμένο ως και την παραμικρή λεπτομέρεια σύνολο. Συνέταξε μια ενότητα τοπίου και πλασμάτων, απέδωσε το χρώμα της πικρής κωμωδίας με συνταρακτικές όσο και λιτές κορυφώσεις, έχτισε τις σχέσεις… Όμως ο Τσέχοφ έχει έναν μοναδικό τρόπο να μεταγγίζει στους ήρωες το πάθος και τον παλμό κι αυτό δεν το νιώσαμε. Ο συγκαλυμμένος πόνος μπορεί σίγουρα να πει πολλά για την εσωτερική συντριβή των προσώπων, υπήρχαν ωστόσο στιγμές που το συναίσθημα έμοιαζε να έχει παγώσει στην άκρη της λίμνης.

Περισσότερες πληροφορίες

Ο γλάρος

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 100 '

Mια τοιχογραφία καθημερινών ανθρώπων σε καθημερινές στιγμές από τον μεγάλο Ρώσο συγγραφέα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Θεόδωρος Τερζόπουλος: "Η ζωή είναι μια παρένθεση μέσα στη μεγάλη επικράτεια του θανάτου"

Το θέατρο Άττις του Θεόδωρου Τερζόπουλου συμπληρώνει 40 χρόνια λειτουργίας και ανοίγεται σε νέους στοχασμούς. Διαβάστε όσα μας είπε ο κορυφαίος δημιουργός με αφορμή τις πολυαναμενόμενες παραστάσεις "Περιμένοντας τον Γκοντό" στη Στέγη (15-19/5) και "Ορέστεια" στην Επίδαυρο (12-13/7).

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
05/05/2024

Πέθανε η Άννα Παναγιωτοπούλου

Η πολυαγαπημένη ηθοποιός έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 77 ετών.

Τι είδαμε τελικά τη σεζόν 2023-24;

Νέες πρεμιέρες αναμένονται καθ’ όλη τη διάρκεια του Μαΐου, παρ’ όλα αυτά, καθώς την Κυριακή των Βαΐων κατέβασαν αυλαία οι περισσότερες παραστάσεις του χειμώνα, ο εθιμοτυπικός απολογισμός της σεζόν προσφέρει μια καλή εικόνα της.

"Τα 12 Κουπέ" για 12η χρονιά στο Τρένο στο Ρουφ

Το μοναδικό σιδηροδρομικό πολιτιστικό φεστιβάλ, το οποίο είναι αφιερωμένο στη σύγχρονη νεανική έκφραση και δημιουργία, έρχεται ξανά τον Μάιο στην Αμαξοστοιχία-Θέατρο, με είσοδο ελεύθερη.

"Hard pop": Το νεό χορογραφικό έργο του Δημήτρη Μυτιληναίου συνδυάζει μουσική από 20 ποπ τραγούδια

Στο στούντιο PalmTree-MCA ανεβαίνει τον Μάιο μια παράσταση που αφορά στις πιθανές συγκλίσεις αλλά και στις εμφανείς αποκλίσεις μεταξύ του κλασικού μπαλέτου και του χορού στην ποπ κουλτούρα.

Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα

Μεταξύ λαογραφίας, τελετουργικού δρωμένου και θεάτρου ντοκουμέντο κινείται η παράσταση της Πειραματικής Σκηνής του Θεσσαλικού Θεάτρου, εμπνευσμένη από μυστικιστικές και αληθινές ιστορίες γυναικών του θεσσαλικού κάμπου. | Powered by Uber

Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ

Ατμοσφαιρική και ενδιαφέρουσα σκηνική πρόταση του γνωστού έργου του Φασμπίντερ για την ερωτική εξουσία και εξάρτηση μέσα από τη σχέση δύο γυναικών. | Powered by Uber | Powered by Uber