
Όλα δείχνουν πως θα ’ναι η κωμωδία της χρονιάς. Το νέο έργο του Άκη Δήμου, ενώ συνεχίζει τη sold out επιτυχία του στη Θεσσαλονίκη, ανεβαίνει τώρα και εδώ, σε σκηνοθεσία Σταμάτη Φασουλή, με ένα τρελό τρελό δείπνο επί σκηνής.

Θυμάστε το «Μια τρελή τρελή οικογένεια», την ελληνική ταινία του ’65; Πασπαλίστε τη με άφθονη ποπ αστερόσκονη, συνδυάστε τη με αστυνομικό μυστήριο τύπου Αγκάθα Κρίστι, προσθέστε τρεις μεζούρες παραλόγου επιπέδου Ιονέσκο, σοτάρετέ το με μπόλικο δεικτικό χιούμορ, μαρινάρετέ το με ισόποσες δόσεις μεταφυσικής, ξεχάστε (εντελώς όμως) την Ιοκάστη των αρχαίων τραγικών και ιδού το «Απόψε τρώμε στης Ιοκάστης» του Άκη Δήμου. Μια σουρεαλιστική μαύρη κωμωδία μετά φόνου… αλλά και μετά δείπνου έγραψε ο Άκης Δήμου, γνωστός μέχρι τώρα για τις ποιητικές, ερωτικές τραγωδίες του («…και Ιουλιέτα», «Η Μαργαρίτα Γκωτιέ ταξιδεύει απόψε», «Το αίμα που μαράθηκε»). Μάλλον δεν είναι τυχαίο που ο Θεσσαλονικιός θεατρικός συγγραφέας είναι επίσης εγκληματολόγος. Η υπόθεση θέλει τη μητέρα, την Ιοκάστη (Σοφία Φιλιππίδου), χήρα εργοστασιάρχη, βουτηγμένη στην αφέλεια και τη μεγαλομανία, να περνάει την ώρα της με διλήμματα του στιλ «τι χρώμα να βάψω τα μαλλιά μου;» και «ποιος σκότωσε τη μανικιουρίστα μου;». Η κόρη, η Κάτια (Γιούλικα Σκαφιδά), επαγγελματίας σεφ, με μια κλίση προς τους γηραιούς εραστές, ετοιμάζει το δείπνο για να υποδεχτούν τον γκέι αδερφό της (Μάνος Καρατζογιάννης), ο οποίος κάνει μποέμικη ζωή στο εξωτερικό γράφοντας μουσική για φιλμ πορνό. Ένας αινιγματικός Εσθονός, ο Γιούρι (Πυγμαλίων Δαδακαρίδης), εμφανίζεται ως διά μαγείας για να κάνει τον οικιακό βοηθό αλλά και τον Ηρακλή Πουαρό στην επίλυση του –υποτιθέμενου– φόνου της Νάντιας, της αισθητικού (Νάντια Κοντογεώργη). Κάπου εκεί θα κάνει την επανεμφάνισή του και ο νεκρός σύζυγος (Παύλος Ορκόπουλος), για να αποκαλύψει τις απάτες τού –επίσης υποτιθέμενου– οικογενειακού φίλου (Αλέξανδρος Καλπακίδης). Κι όλα αυτά σ’ ένα δείπνο υψηλής γαστρονομίας, με πάπιες και φουαγκρά, συνταγές και οδηγίες για να ξεχωρίζεις τα καλά σπαράγγια από τα κακά… Και φόντο τη σημερινή κατάσταση της χώρας ή όπως απορεί ο ίδιος ο Θεσσαλονικιός συγγραφέας: «Ποια είναι η οικογένεια, ποια είναι η δουλειά μας, ποια είναι τα αισθήματά μας, ποια τα οικονομικά μας, ποια τα συναισθήματά μας, ποια είναι η πατρίδα μας, εδώ πρώην Ελλάς!». Κριτική και κοινό έχουν ήδη καταχειροκροτήσει το έργο στη Θεσσαλονίκη, στο Θέατρο Αμαλία, από την Πειραματική Σκηνή Τέχνης, σε σκηνοθεσία του Γιάννη Μόσχου, με την Έφη Σταμούλη στο ρόλο της Ιοκάστης.
3 διάλογοι που κρατάω

ΚΑΤΙΑ Εσύ μέχρι χτες νόμιζες ότι το γουόκ είναι πόλη της
Ρωσίας.
ΙΟΚΑΣΤΗ Έχει την ίδια κατάληξη με το Βλαδιβοστόκ.______________________________
ΙΟΚΑΣΤΗ Κάτι πιο λιπαρό από σαλάτα θα έχουμε; ΚΑΤΙΑ Πάπια με πετροκέρασα. ΙΟΚΑΣΤΗ Jesus!.. Πουλί με φρούτα! Πώς σου ήρθε; Κι αυτές οι πάπιες… πιο ανοικονόμητα πουλιά δεν υπάρχουν. Τις βλέπεις στη λίμνη κι είναι τέρατα. Και μόλις τις μαδήσεις, βγάζουν δεν βγάζουν τρεις μερίδες…______________________________
ΣΤΕΦΑΝΟΣ Μ' αρέσουν οι άντρες, that's it. ΙΟΚΑΣΤΗ Και κείνοι ανταποκρίνονται; ΣΤΕΦΑΝΟΣ Δεν έχω παράπονο… Καλά, μαμά, είσαι άνω ποταμών. ΙΟΚΑΣΤΗ Φυσικά και είμαι άνω ποταμών. Πώς να μείνω κάτω ποταμών, όταν εκεί που νόμιζα ότι είχα γεννήσει κηπουρό, μαθαίνω ότι έχω γεννήσει λουλουδού;Τρεις πρωταγωνιστές σε ρόλους φετίχ
Σοφία Φιλιππίδου Ιοκάστη
Καρατερίστα κωμική με τρελό fan club, φαντάζει ιδανική για την εκκεντρική και εγωκεντρική Ιοκάστη, ένα ρόλο που διατηρεί εκλεκτικές συγγένειες με τη Μαίρη Αρώνη-πάστα φλόρα στο «Μια τρελή τρελή οικογένεια».
Γιούλικα Σκαφιδά ΚάτιαΜετά την ερμηνεία της ως μελαγχολικής κόρης στα τηλεοπτικά «Μαύρα Μεσάνυχτα», που ήταν ένα κράμα emo και goth, αναλαμβάνει το ρόλο της νεαρής ανικανοποίητης μαγείρισσας η οποία αγωνιά για το πότε θα γίνει μητέρα.
Μάνος Καρατζογιάννης ΣτέφανοςΠαρά το νεαρό της ηλικίας του, το σόλο του πέρυσι στην «Μπλε μελαγχολία» στο Ανοιχτό Θέατρο άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις – τώρα επωμίζεται το ρόλο του γκέι
μουσικού.