Το βέλος του Βαλεντίνου μας στοχεύει ποικιλοτρόπως. Με οδηγό δεκαπέντε παραστάσεις ανιχνεύουμε ποια μπορεί να είναι η θέση του έρωτα σε κλασικά ή σύγχρονα έργα ακόμα και σε μιούζικαλ.
«Το μεγάλο κρεβάτι», μια επιθεώρηση για τον έρωτα
Η πρεμιέρα στις 14/2 δεν έχει οριστεί τυχαία. Ο Μάνος Βαβαδάκης, η Χαρά-Μάτα Γιαννάτου και ο Γιάννης Νιάρος, οι καλλιτέχνες που είχαν την ιδέα να στήσουν ένα «Μεγάλο κρεβάτι» στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού, ξεκινούν τις παραστάσεις της ολοκαίνουργιας παραγωγής ανήμερα του Αγίου Βαλεντίνου. Και αυτό επειδή πιστεύουν ότι το μόνο που μπορεί να μας κάνει να λησμονήσουμε τη μιζέρια και την αγωνία της καθημερινότητας είναι ο έρωτας. Επιλέγοντας τη φόρμα της αθηναϊκής επιθεώρησης, ο σκηνοθέτης Μάνος Βαβαδάκης συνθέτει το ψηφιδωτό της σύγχρονης Αθήνας και τον ρόλο του έρωτα στη ζωή μας μέσα από σκετς, τραγούδια και σάτιρα. Παίζουν οι Μάνος Βαβαδάκης, Στέλλα Βογιατζάκη, Χαρά-Μάτα Γιαννάτου, Παναγιώτης Εξαρχέας, Κατερίνα Ζησούδη, Άρης Λάσκος, Μαρία Μοσχούρη και Γιάννης Νιάρος. Η παράσταση παίζεται σε εναλλασσόμενο ρεπερτόριο με το έργο «Υμπύ Τύραννος» του Αλφρέ Ζαρί.
Ατελέσφοροι έρωτες
Συγγνώμη, Άγιε Βαλεντίνε, αλλά ο έρωτας δεν έχει πάντα χάπι εντ και μερικές από τις παραστάσεις που ξεχωρίζουν στις σκηνές της πόλης το αποδεικνύουν. Η Οφηλία ερωτεύεται τον «Άμλετ», αλλά μαραίνεται από την αδιαφορία του (Άνεσις). Η Μπλανς Ντιμπουά στο «Τραμ με το όνομα "Πόθος"» (Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, φωτό), αν και σκληραγωγημένη από τις ατυχίες και τις απώλειες, ενδίδει στο ατελέσφορο πάθος και η Μέι στο «Fool for love» (Άλμα) ζει τον έρωτα με την πιο αδιαπραγμάτευτη μορφή στο πρόσωπο του ετεροθαλούς αδερφού της. Όσο για τον «Γάμο της Μαρίας Μπράουν» (Οδού Κυκλάδων), η ηρωίδα, έχοντας βιώσει την προδοσία, οδηγείται σε ένα τραγικό τέλος.
Έρωτας x 3 στον Νέο Κόσμο
Διακτινιστείτε στο χρόνο και ζήστε στο Θέατρο του Νέου Κόσμου έναν από τους πιο τραγικούς έρωτες της αρχαίας ελληνικής μυθολογίας, εκείνον του Ορφέα και της Ευρυδίκης, που δεν ξεθωριάζει ούτε στον Άδη, στην ομώνυμη παράσταση του Δημήτρη Μπογδάνου. Στο ίδιο θέατρο ζει και η ερωτευμένη «Βοσκοπούλα» της ομάδας Elephas tiliensis, που ανεβάζει την κρητική ποιμενική τραγωδία του 17ου αιώνα ως γκόθικ παραμύθι. Την ερωτική σχέση δύο μοναχικών ανθρώπων αφηγείται το «Ηeisenberg» του Σάιμον Στίβενς, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, και μας δείχνει πως για χάρη του έρωτα αξίζει να μάθεις τη γλώσσα του άλλου.
Ένα τραγούδι για το πάθος
Ο έρωτας και τα πάθη έρχονται στο φως με χορό και τραγούδι σε τρεις μεγάλες παραγωγές. Στις «Γοργόνες και Μάγκες» του Γιάννη Δαλιανίδη μια «Καμαρούλα μια σταλιά» φτάνει για να χωρέσει την αγάπη (Μπρόντγουαιη), στο «Grease» των Τζιμ Τζέικομπς και Γουόρεν Κέιζι ο παλμός των νιάτων ανεβάζει την αδρεναλίνη στα ύψη («PassPort Κεραμεικός»), ενώ στο «Cabaret» (φωτό) των Τζο Μάστεροφ, Τζον Κάντερ και Φρεντ Εμπ ακόμη και στις πιο δύσκολες κοινωνικοπολιτικές συνθήκες η καρδιά δεν σταματά να χτυπά στο όνομα του έρωτα (Παλλάς).
Έρωτας στη σκηνή για όλα τα γούστα
Για μία από τις πιο παλιές... παρενέργειες του έρωτα, την απιστία, μιλάει το «Ψέμα» (Μικρό Παλλάς), ενώ αντιμέτωποι με τα αδιέξοδα της σχέσης τους έρχονται οι ήρωες στο «Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ» (Μεταξουργείο, φωτό) και στη «Λυσσασμένη γάτα» (Θησείον). Άλλες φορές, πάλι, η πραγμάτωση μιας ερωτικής φαντασίωσης γίνεται με έναν τρόπο αυτοσκοπός και αυτό θα το διαπιστώσετε παρακολουθώντας το «Μια πορνογραφική σχέση» (Από Μηχανής).
Περισσότερες πληροφορίες
Άμλετ
Η παράσταση επιστρέφει ανανεωμένη, σε νέο χώρο, και μας μεταφέρει στο σαιξπηρικό βασίλειο της Δανίας, όπου οι ήρωες και τα πάθη τους έρχονται στο σήμερα μέσα από τη διαχρονική θεματική του μεγάλου συγγραφέα.
Λυσσασμένη γάτα
Οι διαπροσωπικές σχέσεις των ζευγαριών στο δεύτερο μισό του 20ού αιώνα, ο έρωτας και οι συγκρούσεις σε μια πλούσια αγροικία του αμερικανικού Νότου.
Γοργόνες και μάγκες
Με μια μεγάλη πρωταγωνιστική ομάδα και τον Γ. Πλούταρχο να ερμηνεύει ζωντανά τα τραγούδια του Μ. Πλέσσα, αποκτά θεατρική μορφή μία από τις πιο επιτυχημένες κινηματογραφικές παραγωγές των ’60s
Heisenberg
Μια διεισδυτική ματιά στις σχέσεις μέσα από την τυχαία συνάντηση δύο ετεροκλήτων χαρακτήρων
Το ψέμα
Στους δύο τρίτος δεν χωρά... Κι ένα μικρο-μεγάλο ψέμα μπορεί να διαταράξει τη ζωή δύο ζευγαριών.
Cabaret
Βερολίνο, 1930: κατά την ανάδυση του ναζισμού ένα υπόγειο καμπαρέ κινείται στους ρυθμούς της νύχτας. Σαγήνη, έρωτας κι εκκεντρικότητα σε μια υπερπαραγωγή με τους πρωτότυπους στίχους της Αφρ. Μάνου.
Ορφέας και Ευρυδίκη
Μια ποιητική αφήγηση για τα «μέχρι θανάτου» όρια του έρωτα, βασισμένη στην ιστορία αγάπης του γνωστότερου ζευγαριού της μυθολογίας.
Η βοσκοπούλα
Εμπνευσμένο από κρητικό ποιμενικό ειδύλλιο του 16ου αιώνα αλλά και από μια αληθινή ιστορία του σήμερα, αποκλύπτει τη δύναμη και την απολυτότητα της αγάπης.
Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ
Ένα κλειστοφοβικό έργο, όπου ευυπόληπτοι κι ευκατάστατοι πολίτες γκρεμίζουν τους κοινωνικούς φραγμούς.
Το τραμ με το όνομα «Πόθος»
Ένα δυνατό ανσάμπλ ερμηνεύει τους ψυχικά διαταραγμένους ήρωες που παλεύουν με τους φόβους και τους πόθους τους στον αμερικανικό νότο.
Το μεγάλο κρεβάτι
Ένα ψηφιδωτό της σύγχρονης Αθήνας με σκετς και τραγούδια και στο επίκεντρο ο έρωτας.
Fool for Love
Ο Αμερικανός συγγραφέας δημιουργεί ένα έργο για το αδιέξοδο των ανθρώπινων σχέσεων, με φόντο έναν καταδικασμένο έρωτα.
Μια πορνογραφική σχέση
Ένας άντρας και μια γυναίκα επιχειρούν να ανασυνθέσουν την ιστορία τους μέσα από ένα παιχνίδι μνήμης και τελικά έρχονται αντιμέτωποι με τον έρωτα
Ο γάμος της Μαρίας Μπράουν
Ένα δυνατό έργο με θέμα την ιστορία της Γερμανίας αμέσως μετά την ήττα του ναζισμού, κατά την περίοδο του «οικονομικού θαύματος».
Άμλετ
Η παράσταση επικεντρώνεται στη δύναμη της σαιξπηρικής ιστορίας που πραγματεύεται διαχρονικά ζητήματα σχετικά με την πολιτική, την εξουσία και την ηθική και την κατεβάζει με άνεση στην πλατεία σε μια πολύ εύρυθμη σκηνική εκδοχή.