Βάφ’ τα μαύρα

1,5

Η παράσταση των Παπαθανασίου - Ρέππα βασίζεται σε μια δοκιμασμένη συνταγή που θα μπορούσε να προσφέρει άφθονο γέλιο, αλλά εγκλωβίζεται σε ένα μετριότατο αποτέλεσμα.

Βάφ’ τα μαύρα

Η παράσταση των Παπαθανασίου - Ρέππα βασίζεται σε μια δοκιμασμένη συνταγή που θα μπορούσε να προσφέρει άφθονο γέλιο, αλλά εγκλωβίζεται σε ένα μετριότατο αποτέλεσμα.

Βάφ’ τα μαύρα - εικόνα 1

Το κυριότερο ζήτημα εντοπίζεται στο ίδιο το έργο, το οποίο, αν και αντλεί από το πλούσιο οπλοστάσιο της φάρσας, το κάνει ανέμπνευστα, επαναπαυόμενο σε ευκολίες και χιλιοειπωμένα αστεία. Η υπόθεση δεν είναι πρωτότυπη: ο θάνατος ενός πάμπλουτου επιχειρηματία ανακουφίζει τα παιδιά και τις δύο συζύγους του –νυν και πρώην–, καθώς θα τους επιτρέψει να τακτοποιήσουν τα δυσβάσταχτα χρέη τους. Όμως η εμφάνιση της γραμματέως κι ερωμένης του, που διεκδικεί το μεγαλύτερο μέρος της αποζημίωσης από την ασφαλιστική εταιρεία, απειλώντας με τις αποκαλύψεις της να τα τινάξει όλα στον αέρα, τους οδηγεί στην απόφαση να τη βγάλουν οριστικά από τη μέση. Η συνέχεια είναι, φυσικά, γεμάτη εμπόδια και ανατροπές.

Βάφ’ τα μαύρα - εικόνα 2

Δεν είναι η έλλειψη πρωτοτυπίας­ το πρόβλημα. Το έργο μεταχειρίζεται βασικά φαρσικά συστατικά­, ειδικά τις κωμικές παρεξηγήσεις, τη χρήση του σασπένς και κυρίως τη δημιουργία τύπων πάνω στους οποίους δομείται το κωμικό: η γλωσσού γειτόνισσα, η Κύπρια νυν σύζυγος, η νυμφομανής πρώην σύζυγος, ο λαϊκός υπάλληλος του γραφείου κηδειών, ο χωριάτης αστυνομικός κ.λπ. Το αποτέλεσμα όμως είναι πεζό, καθώς στηρίζεται σε ατάκες ως επί το πλείστον ανέμπνευστες, σε τετριμμένα αστεία και κλισέ αμφιβόλου ποιότητας, ενίοτε και προσβλητικά για συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες. Ο ρυθμός, λίγες ωραίες ατάκες και κάποια κλεισίματα του ματιού στους θεατές, που αφορούν π.χ. προηγούμενες επιτυχίες του συγγρα­φικού διδύμου, αποτελούν τα καλά στοιχεία της παράστασης.

Οι ηθοποιοί δεν ξεφεύγουν από ό,τι έχει επικρατήσει να θεωρείται «σωστή» απόδοση της φάρσας, καταφεύγοντας σε υψηλούς φωνητικούς τόνους και σε ερμηνευτικές υπερβολές, εμπλουτισμένες από την υποψία «τηλεοπτικής» αισθητικής. Παρ’ όλα αυτά, πασάρουν με κέφι το κείμενο στην πλατεία και, παρότι βασίζονται στις ευκολίες τους, αποδίδουν συνολικά αξιοπρεπώς, κάποιοι μάλιστα ξεχωρίζοντας (η Μαρία Φιλίππου ως η Κύπρια σύζυγος και η Μαίρη Σταυρακέλλη ως η γειτόνισσα Σιμόνη), τους χαρακτηριστικούς τύπους τους.

ΘΕΑΤΡΟ ΛΑΜΠΕΤΗ Λεωφ. Αλεξάνδρας 106, Αμπελόκηποι, 2106457086. Διάρκεια: 100΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Βάφ’ τα μαύρα

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 100 '

Ένα φέρετρο, γαμπροί, μοιραίες γυναίκες και περιουσίες για μοίρασμα σε μια κωμωδία που μας βάζει μέσα στην ελληνική οικογένεια

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

42 θεατρικές παραστάσεις που συνεχίζονται μετά το Πάσχα

Σημαντικά έργα της παγκόσμιας δραματουργίας, η ελληνική δραματουργία σε πολλές διαφορετικές εκφάνσεις, ερευνητικό θέατρο, δικαστικό δράμα και μυστήριο, θέατρο έξω από το θέατρο και ιστορίες αληθινών προσώπων που ενέπνευσαν θεατρικά έργα. Όλα αυτά συμπεριλαμβάνονται στο σύνολο των θεατρικών παραστάσεων που συνεχίζονται μετά το Πάσχα, δίνοντάς μας μια ακόμα ευκαιρία για ανοιξιάτικες εξορμήσεις στη θεατρική Αθήνα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
10/05/2024

"If I can not dance, I will not be a part of your revolution" δηλώνει η Μαρία Κολιοπούλου στο νέο της έργο

Στο νέο της χορογραφικό έργο μεγάλης κλίμακας, το ιδρυτικό μέλος της ομάδας Πρόσχημα συμπράττει με ερμηνεύτριες διαφορετικών ηλικιών και ικανοτήτων αναζητώντας την βαθιά απόλαυση της στιγμής.

"The last lunch" σερβίρει το πρώτο αγγλόφωνο θέατρο στην Ελλάδα

Το Theatre of the No, μετά την επιτυχία της παράστασης "Περιμένοντας τον Γκοντό", παρουσιάζει τη μουσική κωμωδία του Γιόελ Γούλφχαρτ σε σκηνοθεσία του Μάνου Τσότρα.

"Ηλικία και διακρίσεις" είναι το νέο θέμα του κύκλου συζητήσεων του Εθνικού

Σε συνέχεια της πρωτοβουλίας που πυροδοτεί τον διάλογο για φλέγοντα κοινωνικά ζητήματα, έρχεται μία νέα συζήτηση με ελεύθερη είσοδο, όπου θα μιλήσουν μεταξύ άλλων η Μαριάννα Κάλμπαρη, η Αλίκη Αλεξανδράκη και ο Θέμης Πάνου.

To 3ο Φεστιβάλ σύγχρονου καλλιτεχνικού καμπαρέ έρχεται στο Red Jasper Cabaret Thatre

Το φεστιβάλ της καμπαρέ θεατρικής σκηνής της Κυψέλης είναι και πάλι εδώ για να προσφέρει στο κοινό δέκα ημέρες με παραστάσεις θεάτρου, χορού, cabaret acts, music performances, aerial acrobatics, drag performances και πολλά ακόμη.

Θέλω να σου κρατάω το χέρι

Οι σύγχρονες σχέσεις και οι ρόλοι των δύο φύλων μέσα σε αυτές απασχολούν το πρώτο θεατρικό έργο του Ιορδανίδη, που κινείται με άνεση στο είδος της δραμεντί και παρουσιάζεται σε ένα φυσικό όσο και προσωπικό ανέβασμα. | Powered by Uber

Η κασέτα

Ένα από τα σημαντικότερα έργα της Λούλας Αναγνωστάκη, και συνολικά της νεοελληνικής δραματουργίας, αποτυπώνει σχεδόν προφητικά, μέσα από μια οικογενειακή ιστορία, την Ελλάδα στο μεταίχμιο δύο εποχών. Ανεβαίνει από τον Μάνο Καρατζογιάννη σε μία προσεγμένη παράσταση με μερικές πολύ ωραίες ερμηνείες. | Powered by Uber