Αυτές είναι οι τάσεις της φετινής θεατρικής σεζόν

Όλα όσα θα δούμε στις θεατρικές σκηνές της πόλης.

Αυτές είναι οι τάσεις της φετινής θεατρικής σεζόν

Κοινωνικά έργα, δραματοποιημένη λογοτεχνία ελληνική και ξένη, δοκιμασμένες δραματουργικές επιλογές αλλά κι έργα σε πρώτη παρουσίαση, μονόλογοι και βιογραφίες, λίγες κωμωδίες, αξιοσημείωτη παρουσία ελληνικών έργων καθώς και αγαπημένοι δραματουργοί συνθέτουν το –και φέτος– μεγάλο παζλ της σεζόν. Ο πλουραλισμός συνεχίζει να αποτελεί σταθερό χαρακτηριστικό της θεατρικής μας ζωής, ίσως κάπως πιο ενισχυμένος πλέον λόγω της επαναφοράς των κρατικών επιχορηγήσεων.

Αυτές είναι οι τάσεις της φετινής θεατρικής σεζόν - εικόνα 1
Ο Ακύλλας Καραζήσης και η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη πρωταγωνιστούν στον «Γλάρο» σε σκηνοθεσία Γ. Χουβαρδά

Ο θεατρικός χάρτης της Αθήνας μεταβάλλεται, καθώς η καλλιτεχνική κι επιχειρηματική δραστηριότητα δεν εφησυχάζει. Ξεκινούν νέα εγχειρήματα (Σταθμός), άλλα που ξεκίνησαν πέρυσι συνεχίζουν με ακόμη πιο ενισχυμένο πρόγραμμα (Άλφα-Ιδέα), χώροι αλλάζουν χέρια (Από Μηχανής), καθιερωμένα θέατρα ανοίγονται σε καινούργιες αίθουσες και συνεργασίες, όπως το Θέατρο του Νέου Κόσμου υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση του Μίλτου Σωτηριάδη, που μεταφέρει μέρος της παραγωγής του στο Θέατρο Κιβωτός και παράλληλα υπογράφει ως συμπαραγωγός παραστάσεις του Θεάτρου Γκλόρια. Επίσης συνεχίζεται η τακτική της συσπείρωσης θεάτρων κάτω από την ίδια επιχειρηματική στέγη: στις Αθηναϊκές Σκηνές περιέρχονται πλέον τα θέατρα Άλμα και Ήβη, όπως και το ιστορικό Παλλάς, που φεύγει από την κατοχή των Αθηναϊκών Θεάτρων.

Αυτές είναι οι τάσεις της φετινής θεατρικής σεζόν - εικόνα 2
Ο Δημήτρης Τάρλοου αντιμέτωπος φέτος με την «Αγριόπαπια» του Ίψεν

Το Εθνικό και το Θέατρο Τέχνης φιλοδοξούν και φέτος να τροφοδοτήσουν με ποιοτικές παραστάσεις κάθε μερίδα θεατών, το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά συνεχίζει το εγχείρημα για θεατρική «αποκέντρωση», η Στέγη αποσκοπεί στη διατήρηση του «φεστιβαλικού» κλίματος με ηχηρές ξένες μετακλήσεις, τα σταθερά θεατρικά στέκια –από το Θέατρο του Νέου Κόσμου μέχρι το Πόρτα και το Πορεία– έχουν δυναμική παρουσία με ρεπερτόριο ευρέος φάσματος και πληθώρα σκηνοθετικών χεριών, ενώ οι μεγάλες αίθουσες του κέντρου προσανατολίζονται στον καλύτερο δυνατό συνδυασμό καλλιτεχνικής ταυτότητας και ταμείου.

Αυτές είναι οι τάσεις της φετινής θεατρικής σεζόν - εικόνα 3
O «Άμλετ», σε σκηνοθεσία του Λ. Τσουλάτζε, είναι η μεγάλη σαιξπηρική παραγωγή της σεζόν

Οι σκηνοθέτες που κρατούν εδώ και χρόνια τα ηνία του ελληνικού θεάτρου στην πλειονότητά τους εμπιστεύονται σπουδαία έργα κλασικής αξίας. Η σκηνοθεσία του Γιάννη Χουβαρδά στον τσεχοφικό «Γλάρο» είναι μία από τις πλέον αναμενόμενες της σεζόν (Δημοτικό Πειραιά, από 15/11), ο Στάθης Λιβαθινός καταπιάνεται με το ελάχιστα παιγμένο έργο του Σαίξπηρ «Τίμων ο Αθηναίος» (Εθνικό, 1-30/6), ενώ ο Δημήτρης Τάρλοου επιλέγει Ίψεν και «Αγριόπαπια» (Πορεία, από 22/11).

Η δημοφιλής συγγραφική τριάδα εκπροσωπείται και σε άλλες παραστάσεις: Τσέχοφ, και συγκεκριμένα τον «Θείο Βάνια», θα δούμε και από τον Δημοσθένη Παπαδόπουλο (Άνεσις, από 14/11), ενώ τον επικής πνοής «Πέερ Γκυντ» του Ίψεν ανεβάζει ο Δημήτρης Λιγνάδης (Εθνικό, από 23/11).

Όσον αφορά τον Σαίξπηρ, μετράμε την τέταρτη σκηνοθετική εκδοχή του «Άμλετ» μέσα στην τελευταία τριετία, αυτήν τη φορά από τον Γεωργιανό, αλλά πολιτογραφημένο Έλληνα –τουλάχιστον θεατρικά–, Λεβάν Τσουλάτζε (Άνεσις, από 8/10)· και η νέα γενιά όμως δοκιμάζεται στις ρωμαϊκές τραγωδίες του ελισαβετιανού: «Ιούλιο Καίσαρα» ανεβάζει η Νατάσα Τριανταφύλλη (Τέχνης, από τον Απρίλιο), «Κοριο­λανό» ο Αλέξανδρος Διαμαντής (Σημείο, από 6/11).

Αυτές είναι οι τάσεις της φετινής θεατρικής σεζόν - εικόνα 4
Στην παράσταση των 4Frontal, ο «Μισάνθρωπος» του Μολιέρου μεταφέρεται στην εποχή των social media

Ναι, η ανήσυχη «νέα» –αν και πατάει τα σαράντα– γενιά φιλοδοξεί να δώσει και φέτος ηχηρό «παρών». Ξαναβλέπει τα κλασικά κείμενα υπό το πρίσμα της εποχής των social media («Μισάνθρωπος», 4Frontal, Θησείον, από 25/12) ή ως ευκαιρία αισθητικών πειραματισμών («Υπηρέτης δύο αφεντάδων», Κώστας Γάκης, Άλφα-Ιδέα, από 27/10 και «Βάκχες», Άρης Μπινιάρης, Στέγη, από 21/3), ανασύρει ελάχιστα παιγμένα έργα που συνδυάζουν υποδειγματικά τη θεατρικότητα με το πολιτικό σχόλιο («Το πορφυρό νησί», Μαρία Βαρδάκα, Άλφα-Ιδέα, από τον Ιανουάριο), καταθέτει τον προβληματισμό της για την πορεία της Ευρώπης («Ουγκό: μια ουτοπία», Σοφία Μαραθάκη, Στέγη, 13-22/10).

Αυτές είναι οι τάσεις της φετινής θεατρικής σεζόν - εικόνα 5
Η εμβληματική «Χαμένη τιμή της Καταρίνα Μπλουμ» ανεβαίνει σε σκηνοθεσία του Φώτη Μακρή

Οι ευρύτερες πολιτικές ανησυχίες δεν θα μπορούσαν να λείπουν­ από το φετινό ρεπερτόριο. Είναι παρούσες με έργα που προαναγγέλ­λουν την άνοδο­ του φασισμού («Ιστορίες από το δάσος της Βιέννης» του Χόρβατ από τον Νίκο Μαστοράκη στο Τέχνης, από τον Απρίλιο), μιλούν για τα τραύματα της μεταπολεμικής Γερμανίας (μεταφορά του κινηματογραφικού αριστουργήματος του Φασμπίντερ «Ο γάμος της Μαρίας Μπράουν» από τον Γιώργο Σκεύα στο Κυκλάδων, από 15/11) ή για την εξουσία των ΜΜΕ («Η χαμένη τιμή της Καταρίνα Μπλουμ» του Χάινριχ Μπελ από τον Φώτη Μακρή στο Studio Μαυρομιχάλη, από 14/10). Ακόμη και μέσα από έργα του Διαφωτισμού, όπως το διήγημα του Βολταίρου «Καντίντ ή Η αισιοδοξία», που διασκευάζει ο Θωμάς Μοσχόπουλος (Πόρτα, από 8/12).

Αυτές είναι οι τάσεις της φετινής θεατρικής σεζόν - εικόνα 6
Το «Τίμημα» του Άρθουρ Μίλερ, σε σκηνοθεσία Ιωάννας Μιχαλακοπούλου

Ψηλά στις προτιμήσεις κοινού και καλλιτεχνών φαίνεται πως παραμένει το αμερικάνικο δράμα. Εκτός από τις επαναλήψεις, δύο έργα του Άρθουρ Μίλερ θα δουν τα φώτα της σκηνής: το «Τίμημα», σε σκηνοθεσία Ιωάννας Μιχαλακοπούλου, με τον Γιώργο Μιχαλακόπουλο στον κεντρικό ρόλο (Ιλίσια, από 7/10), και το «Ψηλά από τη γέφυρα», σε σκηνοθεσία Νικαίτης Κοντούρη, με τον Γιώργο Κιμούλη στην πρώτη του εμφάνιση στο Εθνικό Θέατρο (από 15/2). Σε μια απροσδόκητη για το ύφος του επιλογή, ο Μιχαήλ Μαρμαρινός θα αναμετρηθεί με τον Τενεσί Ουίλιαμς και το «Λεωφορείον ο Πόθος» (Δημοτικό Πειραιά, από 6/2), ενώ τη «Λυσσασμένη γάτα» του ίδιου συγγραφέα θα σκηνοθετήσει ο νέος σκηνοθέτης Νικορέστης Χανιωτάκης (Θησείον, από 18/10). Το έργο «Fool for love» του πρόσφατα χαμένου Σαμ Σέπαρντ, που συνέχισε με το δικό του τρόπο την αμερικανική δραματουργία του ποιητικού ρεαλισμού και των περιθωριακών ηρώων, θα σκηνοθετήσει ο Γιώργος Οικονόμου (Άλμα, από 20/10).

Αυτές είναι οι τάσεις της φετινής θεατρικής σεζόν - εικόνα 7
Το «Heisenberg» ανεβαίνει στο Θέατρο του Νέου Κόσμου

Δεν είναι όμως μόνο τα κλασικά και δοκιμασμένα κείμενα, που διαμορφώνουν το προφίλ της νέας σεζόν. Δυναμική είναι και η παρουσία σύγχρονων έργων, που παρουσιάζονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Ο Κόνορ ΜακΦέρσον, ο νεότερος συνεχιστής της μεγάλης ιρλανδικής παράδοσης, η οποία έχει γεννήσει έργα τόσο «ιρλανδικά» ώστε να καθίστανται πανανθρώπινα, έχει την τιμητική του. Δύο έργα του, στο μεταίχμιο δράματος και κωμωδίας, με υποδόριο χιούμορ και υπαρξιακές προεκτάσεις, θα δούμε φέτος σε πανελλήνια πρώτη: τον «Φάρο» υπό την καθοδήγηση του Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη (Αθηνών, από 7/10), και το «The night alive» από την Ελένη Σκότη (Επί Κολωνώ, από τον Ιανουάριο). Επιπλέον, ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος, γιορτάζοντας τα εικοσάχρονα του Θεάτρου του Νέου Κόσμου, σκηνοθετεί το άπαιχτο στην Ελλάδα «Heisenberg» του Βρετανού Σάιμον Στίβενς, για την... κβαντομηχανική των ανθρώπινων σχέσεων (από 3/11). Αν και όχι άπαιχτο στην Ελλάδα, σημαντικό κοινωνικό δράμα είναι και το «Μαυροπούλι» του Ντέιβιντ Χάροουερ, που θα δούμε απο τον Γιώρ­γο Κιμούλη (Άλμα, από 18/10).

Αυτές είναι οι τάσεις της φετινής θεατρικής σεζόν - εικόνα 8
Ο Δημήτρης Καραντζάς σκηνοθετεί το έργο των Κεχαΐδη - Χαβιαρά «Με δύναμη από την Κηφισιά»

Ιδιαίτερα αξιοσημείωτη είναι η παρουσία του ελληνικού ρεπερτορίου. Η βεντάλια των φετινών παραγωγών ανοίγει από τον στυλοβάτη του νεοελληνικού θεάτρου Ιάκωβο Καμπανέλλη («Ο δρόμος περνά από μέσα», από τον Κώστα Καζάκο στο Καρέζη, από 20/10) και φτάνει στους εκπροσώπους της νέας ελληνικής γραφής (έργα του Τσιμάρα Τζανάτου και της Νίνας Ράπη ανεβαίνουν στο Αργώ). Ισχυρή είναι η παρουσία της δραματουργίας της πρώτης μετακαμπανελλικής σοδειάς: το έργο των Κεχαΐδη - Χαβιαρά, που πρωτοανέβασε με απαράμιλλο τρόπο ο Λευτέρης Βογιατζής, το «Με δύναμη από την Κηφισιά», σκηνοθετεί –άλλη μία απροσδόκητη συνάντηση!– ο Δημήτρης Καραντζάς (Θέατρο του Νέου Κόσμου, από 5/10), το «Προς Ελευσίνα» του Παύλου­ Μάτεσι η Ηλέκτρα Ελληνικιώτη­ (Τέχνης, από 20/11), το «Προξενιό της Αντιγόνης» του Βασίλη Ζιώ­γα η ομάδα Grasshopper (Νέου Κόσμου, από 2/3).

Ανεβαίνουν επίσης έργα των νεότερων Βασίλη Κατσικονούρη («Το μπουφάν της Χάρλεϋ», Αλκμήνη, από 9/10) και Σάκη Σερέφα («Έξω χιονίζει», Επί Κολωνώ, από 16/12) και προαναγγέλλονται κάποια καινούργια, εμπνευσμένα από τη μεγάλη δεξαμενή της υπάρχουσας δραματουργίας: «Οίκος Μακ-Μπεθ» του Παναγιώτη Μέντη, κατά παραγγελία για το Θέατρο Τέχνης (Κ. Καπελώνης, από 16/10), «Ο πατέρας του Άμλετ», πρώτη δραματουργική απόπειρα του στιχουργού Μάνου Ελευθερίου (Θ. Γκόνης, Θησείον, από 23/10), «Ρομπ/Rob» του «οσκαρικού» σεναριογράφου Ευθύμη Φιλίππου (Δ. Καραντζάς, Στέγη, από 17/1). Νέα έργα, βέβαια, γράφονται και παίζονται παντού, από το Εθνικό και τις «εμπορικές» πιάτσες μέχρι τις off και τις off off σκηνές της πόλης, ενώ αναλόγια και φεστιβάλ αφιερώνονται αποκλειστικά σε αυτά.

Αυτές είναι οι τάσεις της φετινής θεατρικής σεζόν - εικόνα 9
Η «Μεγάλη Χίμαιρα» συνεχίζει για τέταρτη σεζόν στο Θέατρο Πορεία

Αν στα παραπάνω προσθέσουμε την ελληνική λογοτεχνία, δείγμα­ μιας γενικότερης τάσης για λογοτεχνία στο θέατρο, μπορούμε να μιλάμε για επικράτηση του ελληνικού λόγου στο φετινό ρεπερτόριο. Πέρυσι το πρώτο μέρος των «Ακυβέρνητων πολιτειών» του Τσίρκα σηματοδότησε τη συνεργασία Εθνικού και Θεάτρου Τέχνης και φέτος ήρθε η σειρά του δεύτερου και του τρίτου μέρους της τριλογίας που σημάδεψε τη μεσοπολεμική λογοτεχνία: «Αριάγνη» (από 15/11) και «Νυχτερίδα» (από 31/1), σε σκηνοθεσία Γιάννη Λεοντάρη και Άρη Τρουπάκη αντίστοιχα.

Στο Θέατρο Πορεία, ενώ η «Μεγάλη Χίμαιρα» μετράει την τέταρτη σεζόν της (19/9-9/10), ο Δημήτρης Τάρλοου σκηνοθετεί το «Ευχαριστημένο», το μυθιστόρημα της Μαρίνας Καραγάτση γύρω από την οικογένεια Καραγάτση (από 22/02), και στο Αργώ ο Ένκε Φεζολλάρι το αγαπημένο μυθιστόρημα της Λιλής Ζωγράφου «Η αγάπη άργησε μια μέρα» (από 31/10).

Θα δούμε, βέβαια, και παραστάσεις που βασίζονται σε δημοφιλή είδη του παρελθόντος, όπως το ποιμενικό ειδύλλιο «Η βοσκοπούλα» από τους Elephas Tiliensis (Νέος Κόσμος, από 19/01), σε μικρασιάτικα παραμύθια («Ο αληθινός» από τους Vasistas, Πόρτα, από 23/12) και σε σημαντικούς ποιητές μας: ο «Μπολιβάρ», το υπερρεαλιστικό ποίημα του Νίκου Εγγονόπουλου, ανεβαίνει με την ιδιαίτερη σκηνική σφραγίδα των Bijoux de Κant (Νέος Κόσμος, από 12/1).

Αυτές είναι οι τάσεις της φετινής θεατρικής σεζόν - εικόνα 10
Ο Θανάσης Τσαλταμπάσης μεταμορφώνεται σε «Tσάρλι Τσάπλιν»

Οι βιογραφίες και οι προσωπογραφίες καταλαμβάνουν αξιοσημείωτο χώρο στο φετινό ρεπερτόριο. Μετράμε δεκάδες παραστάσεις που μας βάζουν στη ζωή προσωπικοτήτων από το χώρο των γραμμάτων, της επιστήμης και της τέχνης με τη μορφή μονολόγου ή ολιγοπρόσωπων παραγωγών (Φρίντα Κάλο, Τσάρλι Τσάπλιν, Διονύσιος Σολωμός, Κυρά της Ρω, Μάρκος Βαμβακάρης, Καμίλ Κλοντέλ, Μαρί Κιουρί είναι μερικές από αυτές), ενώ άλλες προσωπογραφίες αποτελούν βήμα για τη δημιουργία μουσικών υπερθεαμάτων, όπως αυτές για τον «Αλέξη Ζορμπά», τον Γιώργο Ζαμπέτα και τον Στέλιο Καζαντζίδη.

Αυτές είναι οι τάσεις της φετινής θεατρικής σεζόν - εικόνα 11
Η Δήμητρα Παπαδοπούλου ως «Μαντάμ Σουσού», σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα

Από τα μεγάλα θεάματα, πάντως, η πιο πολυαναμενόμενη είναι η παράσταση της «Μαντάμ Σουσού». Το δημοφιλές έργο του Ψαθά, που ξεκίνησε ως χρονογράφημα, έγινε θεατρικό έργο κι έφτασε στην τηλεόραση, ανεβαίνει στη σκηνή του Παλλάς, σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα (από 11/10). Παράλληλα έρχεται να καλύψει ένα κενό: την αισθητά­ μειωμένη εκπροσώπηση των κωμωδιών.

Φέτος αφορούν κυρίως δοκιμασμένες συνταγές, δηλαδή παραστάσεις που επαναλαμβάνονται («Δείπνο ηλιθίων» από τον Σπ. Παπαδόπουλο, «Το ψέμα» από τον Θ. Αθερίδη, «Ψέμα στο ψέμα» από τον Π. Φιλιππίδη) ή νέες παραγωγές εγγυημένων έργων, όπως η «Κατάρα της Ίρμα Βεπ» που ανεβαίνει από τον Γ. Κακλέα (Βρετάνια, από τον Οκτώβριο) και ο «Ράφτης κυριών» του Ζ. Φεϊντό από τον Δ. Μυλωνά (Από Μηχανής, από 30/10). Ο Πέτρος Φιλιππίδης όμως αναλαμβάνει να μας συστήσει την άπαιχτη σύγχρονη κωμωδία «Έξυπνα μικρά ψέμματα» του Τζο ντι Πιέτρο («Κάτια Δανδουλάκη», από τέλη Οκτωβρίου).

Παρούσα είναι και η όλο και πιο ενισχυμένη τάση της stand up comedy: Λάμπρος Φισφής και «Δες το θετικό + Μωρό» (Βέμπο, 6-8/10), Σίλας Σεραφείμ με μια δική του εκδοχή της Ιστορίας του ελληνικού έθνους (Μικρό Παλλάς, από 3/11) και, σε παρόμοιο ύφος, Δημήτρης Φραγκιόγλου με «100 ρόλους που δεν πρόλαβα να παίξω» («Bios», από 11/10).

Αυτές είναι οι τάσεις της φετινής θεατρικής σεζόν - εικόνα 12
Οι Pilobolus έρχονται στην Ελλάδα με τη «Shadowland»

Και, βέβαια, δεν λείπουν ούτε φέτος τα ξένα υπερθεάματα που θα επισκεφθούν τη χριστουγεννιάτικη Αθήνα. Ο «Καρυοθραύστης» από τον Ρώσο σπουδαίο χορογράφο Γιούρι Γκριγκαρόβιτς υπόσχεται μια φαντασμαγορική παραγωγή με εντυπωσιακά εφέ (Μέγαρο Μουσικής, 20-30/12) και οι Pilobolus, η αμερικάνικη χοροθεατρική ομάδα που δημιουργεί παραστάσεις μαγευτικής εικονοποιίας, έρχονται με το πολυταξιδεμένο «Shadowland» για να μας αφηγηθούν μέσω της κίνησης, της χρήσης πολυμέσων, του φωτός και της σκιάς μια απολαυστική φανταστική περιπέτεια (Μέγαρο, 13-17/12).

Περισσότερες πληροφορίες

Οι 100 ρόλοι που δεν πρόλαβα να παίξω

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 60 '

Έπειτα από χρόνια πορείας στο θέατρο, ο ήρωας αποφασίζει να κάνει μια παράσταση με τους 100 ρόλους που δεν πρόλαβε να ερμηνεύσει.

Δείπνο ηλιθίων

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 100 '

Ένας κακομοίρης γκαφατζής εισβάλλει στο οργανωμένο σύμπαν ενός μεγαλοεκδότη και το διαλύει σε μια στιγμή.

Το ψέμα

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 90 '

Στους δύο τρίτος δεν χωρά... Κι ένα μικρο-μεγάλο ψέμα μπορεί να διαταράξει τη ζωή δύο ζευγαριών.

Δες το θετικό + Mωρό

  • Stand up Comedy
  • Διάρκεια: 90 '

Ο Λ. Φισφής αναζητά τις θετικές στιγμές της ζωής, αυτοσαρκάζεται για τις αδυναμίες του και καυτηριάζει ό,τι συνωμοτεί εναντίον της ευτυχίας μας στο εμπλουτισμένο με νέο υλικό σόου του

Άμλετ

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 130 '

Η παράσταση επιστρέφει ανανεωμένη, σε νέο χώρο, και μας μεταφέρει στο σαιξπηρικό βασίλειο της Δανίας, όπου οι ήρωες και τα πάθη τους έρχονται στο σήμερα μέσα από τη διαχρονική θεματική του μεγάλου συγγραφέα.

Ψέμα στο ψέμα

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 105 '

Ο Π. Φιλιππίδης και ο Π. Χαϊκάλης επιστρέφουν σε μια παλιότερη επιτυχία τους και, εμπλέκονται ως αστυνομικοί, σε μια απίστευτη παρεξήγηση.

Η Μεγάλη Χίμαιρα

  • Δραματοποιημένο Μυθιστόρημα
  • Διάρκεια: 150 '

Το ερωτικό μελόδραμα της Γαλλίδας Μαρίνα Μπαρέ συνεχίζει για τρίτη σεζόν, σε μια επική πλέον παράσταση που μεταφέρει στη σκηνή τη μεγάλη συγκίνηση του βιβλίου.

Η κυρά της Ρω

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 70 '

Με αφορμή τη ζωή της Κυράς της Ρω, της κατά κόσμον Δέσποινας Αχλαδιώτη, ο βραβευμένος συγγραφέας Γιάννης Σκαραγκάς γράφει ένα συγκινητικό και βαθιά ανθρώπινο κείμενο με αφορμή τη γυναίκα που έγινε σύμβολο γενναιότητας, πατριωτισμού και γυναικείας χειραφέτησης. Ο μονόλογος αυτός ξεκίνησε το ταξίδι του στις θεατρικές σκηνές το 2017 και έκτοτε έχει “γυρίσει” τον κόσμο. Η λυρική σκηνοθεσία του ζωντανεύει την ιστορία της απομονωμένης, αλλά την ίδια στιγμή και ελεύθερης και ασυμβίβαστης γυναίκας, η οποία ανεβοκατέβαζε για χρόνια τη σημαία στην ακριτική νησίδα Ρω. Μέσω από την παράσταση αυτή, η μορφή αυτή εξιστορεί τα πάθη και τα λάθη των ανθρώπων που αγάπησε.

Μαντάμ Σουσού

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 160 '

«Πτωχέ άνθρωπε!» αναφωνεί με ύφος υπεροπτικό και τόνο βιτριολικό η ηρωίδα του Ψαθά, που φιλοδοξεί για μια καλύτερη ζωή και ζωντανεύει στη σκηνή.

Θείος Βάνιας

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 100 '

Οι ήρωες του έργου, διαχρονικοί και δραματικά επίκαιροι, βιώνουν τη φθορά και την ήττα, υποταγμένοι σε μια καθημερινότητα που τους διαλύει.

Άμλετ

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 150 '

Η παράσταση επικεντρώνεται στη δύναμη της σαιξπηρικής ιστορίας που πραγματεύεται διαχρονικά ζητήματα σχετικά με την πολιτική, την εξουσία και την ηθική και την κατεβάζει με άνεση στην πλατεία σε μια πολύ εύρυθμη σκηνική εκδοχή.

Η χαμένη τιμή της Καταρίνα Μπλουμ

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 90 '

Μια οικιακή βοηθός ερωτεύεται έναν καταζητούμενο για διάφορα εγκλήματα και σύντομα γίνεται στόχος του κίτρινου Τύπου.

Το ευχαριστημένο

  • Διασκευή Μυθιστορήματος
  • Διάρκεια: 90 '

Η ιστορία της οικογένειας του συγγραφέα Μ. Καραγάτση μέσα από τη θεατρική διασκευή του ομώνυμου μυθιστορήματος της κόρης του (Βραβείο «Διαβάζω», 2009).

Η αγριόπαπια

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 180 '

Η ψυχική καταρράκωση μιας οικογένειας που συντηρείται με αυταπάτες, τις οποίες συμβολίζει μια σακατεμένη αγριόπαπια.

Το τίμημα

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 120 '

Τα ψεύδη και οι αυταπάτες δύο αδερφών που συναντιούνται ύστερα από χρόνια στο υπό κατεδάφιση πατρικό τους.

Το μαυροπούλι

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 90 '

Η Ούνα ανακαλύπτει το μέρος όπου βρίσκεται κρυμμένος ο Ρέι, τον οποίο είχε ερωτευτεί σε μικρή ηλικία. Όμως πόσο δυνατό ήταν αυτό που είχαν μεταξύ τους

Με δύναμη από την Κηφισιά

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 120 '

Τέσσερις γυναίκες των βορείων προαστίων, στην προσπάθειά τους να αυτονομηθούν και να αντιμετωπίσουν τη ζωή με δύναμη, διαπιστώνουν τη ματαιότητα της χειραφέτησής τους.

Μπολιβάρ

  • Δραματοποιημένη Ποίηση
  • Διάρκεια: 70 '

Άλλο ένα εθνικό πορτρέτο από την ομάδα Bijoux de Kant, εμπνευσμένο από το ομώνυμο ποίημα του Νίκου Εγγονόπουλου για τον Λατινοαμερικάνο ηγέτη Σιμόν Μπολιβάρ.

Η βοσκοπούλα

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 80 '

Εμπνευσμένο από κρητικό ποιμενικό ειδύλλιο του 16ου αιώνα αλλά και από μια αληθινή ιστορία του σήμερα, αποκλύπτει τη δύναμη και την απολυτότητα της αγάπης.

Το προξενιό της Αντιγόνης

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 85 '

Στο υπερρεαλιστικό έργο του 1958, ο γάμος και οι συζυγικές σχέσεις γίνονται το όχημα για μια σάτιρα στα ήθη της εποχής και στην ανθρώπινη ασυνεννοησία

Ο φάρος

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 120 '

Μια παραβολή για την εξιλέωση γεμάτη μαύρο χιούμορ, με πρωταγωνιστές τέσσερις φίλους που περνούν τη νύχτα με έναν ξένο, παίζοντας χαρτιά και πίνοντας.

Frida

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 70 '

Η παράσταση στρέφει το βλέμμα σε λεπτομέρειες της ζωής και του έργου της Μεξικάνας ζωγράφου

Το Μπουφάν της Χάρλεΰ

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 60 '

Μέσα από τον κωμικοτραγικό μονόλογο μιας μάνας, ο συγγραφέας αφήνει αιχμές για το κοινωνικό κατεστημένο και την ανθρώπινη αγωνία για το τέλος της ύπαρξης.

Κυρά της Ρω

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 80 '

Οι σκέψεις της Δέσποινας Αχλαδιώτη, της γνωστής ως «Κυρά της Ρω», η οποία ζούσε μόνη στην ακριτική νησίδα της Ρω και ύψωνε καθημερινά την ελληνική σημαία.

Καρυοθραύστης

  • Μπαλέτο

Η μαγευτική ιστορία του Χόφμαν ενέπνευσε τον Τσαϊκόφσκι να γράψει τη μουσική. Η χορογραφία του Γκριγκαρόβιτς πρωτανέβηκε στο Θέατρο Μπολσόι το 1966 κι έκτοτε αποτελεί στολίδι του ρεπερτορίου του

Shadowland

  • Χορός

Σόλο και συμπλέγματα χορευτών άκρως ριψοκίνδυνα, θεαματικοί φωτισμοί και ατμοσφαιρική μουσική, σε ένα ξεχωριστό θέατρο της εικόνας που καθηλώνει τον θεατή.

Λυσσασμένη γάτα

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 115 '

Οι διαπροσωπικές σχέσεις των ζευγαριών στο δεύτερο μισό του 20ού αιώνα, ο έρωτας και οι συγκρούσεις σε μια πλούσια αγροικία του αμερικανικού Νότου.

Ψέμα στο Ψέμα

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 105 '

Ο Π. Φιλιππίδης και ο Π. Χαϊκάλης επιστρέφουν σε μια παλιότερη επιτυχία τους και ως αστυνομικοί εμπλέκονται σε μια απίστευτη παρεξήγηση

Αλέξης Ζορμπάς

  • Δραματοποιημένο Μυθιστόρημα
  • Διάρκεια: 120 '

Η αγάπη και το πάθος για τη ζωή της παρορμητικής φυσιογνωμίας του Αλέξη Ζορμπά ζωντανεύει μέσα από τη διασκευή των Θ. Παπαθανασίου και Μ. Ρέππα.

Ουγκώ: Μια Ουτοπία

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 60 '

Η σκηνοθέτις βασίζεται σε μια σειρά από επιστολές, ομιλίες και κείμενα του Γάλλου κλασικού πάνω στο όραμά του για τη δημιουργία μιας ουμανιστικής Ευρώπης

Οίκος Μακ-Μπεθ

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 100 '

Πολιτικό, ψυχολογικό θρίλερ για τη σύγχρονη ευρωπαϊκή πολιτική πραγματικότητα και την αναμενόμενη μετα-δημοκρατία, βασισμένο στον «Μάκβεθ» του Σαίξπηρ.

Ο δρόμος περνά από μέσα

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 115 '

Ένας ηλικιωμένος αριστοκράτης, αντί να δώσει το πατρικό του για αντιπαροχή, συνάπτει μια παράξενη συμφωνία με έναν αντικέρ. Κωμικοτραγικό έργο του 1990 για τη σύγκρουση των γενιών και των τάξεων.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Λένα Κιτσοπούλου: Αντίστροφη μέτρηση για το "Και λέγε λέγε", τη νέα της παράσταση στο Θέατρο Τέχνης

Γιάννης Κότσιφας, Ιωάννα Μαυρέα, Πάνος Παπαδόπουλος, Θοδωρής Σκυφτούλης και Γαλήνη Χατζηπασχάλη ανεβαίνουν στη σκηνή μαζί τη σκηνοθέτιδα και δημιουργό σε μια παράσταση που δημιουργήθηκε από τον συνδυασμό διαφορετικών τεχνών και μιλάει για τον έρωτα, την πατριαρχία και πολλά ακόμη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
25/04/2024

Το Αγγέλων Βήμα συνεχίζει δύο παραστάσεις του και μετά το Πάσχα

Τα θεατρικά "Ανατολικά της Εδέμ" και "Ιστορίες για ανθρώπους γενναιόδωρους" παρατείνονται για όσους δεν τα πρόλαβαν μόνο για 4 τελευταίες ημερομηνίες.

Ο κροκόδειλος

Ένα από τα λιγότερο γνωστά και ελάχιστα παιγμένα αφηγήματα του Ρώσου συγγραφέα προσεγγίζει μια νεανική θεατρική ομάδα, ενισχύοντας τη σατιρική του διάθεση. Το αποτέλεσμα είναι ευφρόσυνο με ενδιαφέροντα σημεία αλλά και κάπως άτολμο. | Powered by Uber

Ο αποτυχημένος

Μελετημένη, καλοκουρδισμένη και καλοπαιγμένη παράσταση που καταφέρνει να μετατρέψει το μυθιστόρημα ενός από τους πλέον "δύστροπους" συγγραφείς σε σκηνικό ποίημα. | Powered by Uber

"Μπιζζζ….!" στο Επί Κολωνώ: Γνωρίζουμε 4 νέες ομάδες που διακρίθηκαν στο φεστιβάλ Off-Off Athens

Το νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου προσγειώνεται στο θέατρο Επί Κολωνώ και μοιράζεται μαζί μας τα πρώτα της βήματα και τις πρώτες τις επίσημες θεατρικές δουλειές. Πάμε να τους ακούσουμε!

Η "Ωραία κοιμωμένη" έρχεται στο Μέγαρο Μουσικής

135 χρόνια μετά την πρώτη του πρεμιέρα έρχεται από την παραμυθένια Πράγα το υπέροχο μπαλέτο του Τσαϊκόφσκι με την αυθεντική χορογραφία του Μαριούς Πετιπά κι ερμηνείες από διάσημους σολίστ του εξωτερικού.

"Το μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας": Τέσσερις τελευταίες παραστάσεις στο Αυλαία

Ο πολυχώρος του Πειραιά θα υποδεχτεί για δύο Κυριακές και δύο Δευτέρες το έργο που βασίζεται σε βιβλίο της Σπεράντζας Βρανά.