Ευτυχισμένες Μέρες

2

Έξοχη φιγούρα η Σοφία Φιλιππίδου, αμήχανη όμως η σκηνοθετική προσέγγιση, κακότεχνη η σκηνογραφική ματιά και ακατάλληλος ο συγκεκριμένος χώρος για το εμβληματικό έργο.

Ευτυχισμένες Μέρες

Έξοχη φιγούρα η Σοφία Φιλιππίδου, αμήχανη όμως η σκηνοθετική προσέγγιση, κακότεχνη η σκηνογραφική ματιά και ακατάλληλος ο συγκεκριμένος χώρος για το εμβληματικό έργο.

Ευτυχισμένες Μέρες - εικόνα 1

Λόγος VS Αποσύνθεση. Ο Ιρλανδός νομπελίστας κατάθεσε με τις «Ευτυχισμένες Μέρες» (1961) μια χαμογελαστή ελεγεία για την τραγικότητα της ύπαρξης και η Γουίνι θα υπονομεύει για πάντα το ιλαροτραγικό της ανθρώπινης κατάστασης με το αμέριμνο «τραγούδι» της, αποθεώνοντας την κοινοτοπία ως τη μόνη σωτηρία απέναντι στην επίγνωση του αναπόφευκτου τετελεσμένου της ύπαρξής μας.

Η απόφαση της Σοφίας Φιλιππίδου να καταπιαστεί με το έργο ως ερμηνεύτρια και μεταφράστρια προϊ­δέαζε για έναν «καινούργιο» ή έστω πολύ «συγκεκριμένο» Μπέκετ. Η παράσταση όμως δεν ανοίγει τον ορίζοντα μιας νέας οπτικής. Η σκηνοθεσία στέκει αμήχανα απέναντι στο έργο κι ενδίδει σε άκυρα ευρήματα που γειώνουν κακότεχνα την υπερβατικότητά του: ο σαματάς από το χτύπημα της (ελληνικής;!) εφημερίδας, το βίντεο του Γρηγόρη Ρέντη με τους ουρανοξύστες που στο δεύτερο μέρος αλλάζουν σε… Βόρειο Σέλας και το περιγραφικό, παλιομοδίτικο σκηνικό-χωματερή της Θάλειας Ιστικοπούλου θύμιζε με τα πλαστικά του ζωάκια ακόμη και παιδικό θέατρο. Υπερδραστήριος και «φασαριόζος» ο Γουίλι (Γιάννης Γούνας), ενώ οριακά ακατάλληλη η χαμηλή σκηνή του Εθνικού. η ομπρέλα της Γουίνι σχεδόν ακουμπάει στο ταβάνι…

Ευτυχισμένες Μέρες - εικόνα 2

Φιγούρα χαρισματική η Σοφία Φιλιππίδου, πλασμένη θαρρείς για το ρόλο της Γουίνι, με ιλαροτραγικό εκτόπισμα, πρόσωπο-μάσκα αποτροπαϊκή και φωνή τρικυμισμένη, όπου το χαρακτηριστικό «γο» ανάγεται σε ιδιοσυγκρασιακό φετίχ, απομένει σε μια αποσπασματικά ενδιαφέρουσα ερμηνεία. Γιατί η επιτηδευμένα στατική και μονότονη εκφορά την έχει οδηγήσει σε μια ράθυμη αντιμετώπιση των παύσεων, των υφολογικών εναλλαγών, των παρωδιακών υπαινιγμών, των χειρονομιών, των επαναλήψεων – όλων όσα καθιστούν το μπεκετικό θέατρο θέμα βασικών ήχων και οντολογικών αγωνιών.

ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ-ΜΙΚΡΟ REX ­Πανεπιστημίου 48, 2103301881. ­Διάρκεια: 120΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Ευτυχισμένες μέρες

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 90 '

Μια γυναίκα θαμμένη στην κορυφή ενός χωμάτινου λόφου επαναλαμβάνει καθημερινές κινήσεις και φλυαρεί με έναν νωθρό σύντροφο

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Ηρακλής Μαινόμενος": Δαδακαρίδης, Γουλιώτη, Γάλλος πρωταγωνιστούν στην σπάνια παιζόμενη τραγωδία του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Καραντζά

Το πιο σκοτεινό και πιο ανθρώπινο έργο του Ευριπίδη παρουσιάζεται το καλοκαίρι του 2024 σε περιοδεία σε όλη την Ελλάδα από μια σπουδαία ομάδα ηθοποιών και συντελεστών.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
08/05/2024

"801,5 μ.": Θέατρο ντοκουμέντο για την υπόθεση του Βαγγέλη Γιακουμάκη στο "Τζένη Καρέζη"

Η παράσταση που σκηνοθετεί ο Χάρης Πεχλιβανίδης, καλλιτεχνικός διευθυντής του Δηπεθε Ιωαννίνων, έρχεται για λίγες παραστάσεις από την Ήπειρο στην Αθήνα.

Πρεμιέρες: Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 9 έως 15 Μαΐου και ξεχωρίζουν.

Στην πρόβα του "Άτλαντα της δεκαετίας του 2000" αναρωτηθήκαμε: Είναι τα 00s ήδη ιστορία;

Το "α" βρέθηκε στη νέα δουλειά του Παντελή Φλατσούση όσο ήταν ακόμη εν εξελίξει, πήρε μια ιδέα από την καινούργια αναμέτρησή του με τη μνήμη και το παρελθόν και ρώτησε το καστ: "Τι θυμάσαι από το 2000;".

Θεόδωρος Τερζόπουλος: "Η ζωή είναι μια παρένθεση μέσα στη μεγάλη επικράτεια του θανάτου"

Το θέατρο Άττις του Θεόδωρου Τερζόπουλου συμπληρώνει 40 χρόνια λειτουργίας και ανοίγεται σε νέους στοχασμούς. Διαβάστε όσα μας είπε ο κορυφαίος δημιουργός με αφορμή τις πολυαναμενόμενες παραστάσεις "Περιμένοντας τον Γκοντό" στη Στέγη (15-19/5) και "Ορέστεια" στην Επίδαυρο (12-13/7).

Πέθανε η Άννα Παναγιωτοπούλου

Η πολυαγαπημένη ηθοποιός έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 77 ετών.

Τι είδαμε τελικά τη σεζόν 2023-24;

Νέες πρεμιέρες αναμένονται καθ’ όλη τη διάρκεια του Μαΐου, παρ’ όλα αυτά, καθώς την Κυριακή των Βαΐων κατέβασαν αυλαία οι περισσότερες παραστάσεις του χειμώνα, ο εθιμοτυπικός απολογισμός της σεζόν προσφέρει μια καλή εικόνα της.