Βρεθήκαμε στην πρώτη παρουσίαση της χορογραφίας που θα συνοδεύσει την ολυμπιακή φλόγα

Το "α", μαζί με εκλεκτούς προσκεκλημένους, πήρε μια πρώτη γεύση από τη χορευτική περφόρμανς του Ηλία Χατζηγεωργίου, η οποία τιμά το breakdance, το νέο άθλημα των Ολυμπιακών Αγώνων του 2024.

Ηλίας Χατζηγεωργίου

Στον ηλιόλουστο χώρο του Flux Laboratory, μια ανάσα από το αρχαίο παρελθόν της Αθήνας (Ακρόπολη, Ρωμαϊκή Αγορά) αλλά και στην καρδιά της σύγχρονης ζωής της πόλης, το "α” παρευρέθηκε στην πρώτη παρουσίαση μίας ξεχωριστής χορευτικής περφόρμανς. Και μπορούμε να τη χαρακτηρίσουμε έτσι καθώς φτιάχτηκε για να συνοδέψει την ολυμπιακή φλόγα σε έξι σταθμούς ανά την Ελλάδα προτού εκείνη αναχωρήσει για το Παρίσι, την πόλη όπου θα διεξαχθούν οι Ολυμπιακοί Αγώνες του 2024. Οι σταθμοί αυτοί θα είναι: η Αρχαία Ολυμπία (16/4), ο Πειραιάς (17), τα Χανιά (18), ο Βόλος (20), τα Ιωάννινα (23) και τέλος η Αθήνα (26/4).

Ηλίας Χατζηγεωργίου
© Spiros Stoggilis
Ο χορογράφος του "Olympic cypher", Ηλίας Χατζηγεωργίου
Άιντι Ορμένι
© Spiros Stoggilis
Ο χορευτής του "Olympic cypher" Άιντι Ορμένι
Σεβαστή Ζαφείρα
© Spiros Stoggilis
Σεβαστή Ζαφείρα

Η πρωτοβουλία αυτή είναι καρπός της συνεργασίας του Γαλλικού Ινστιτούτου της Ελλάδας, της Γαλλικής Πρεσβείας αλλά και της καλλιτεχνικής θερμοκοιτίδας Flux Laboratory, που έχει έδρα τη Γενεύη και την Αθήνα. Η χορογραφία θα έχει τον τίτλο "The olympic cypher” και είναι σε σύλληψη, σχεδιασμό και καλλιτεχνική επιμέλεια του Ηλία Χατζηγεωργίου. Όπως μας εξήγησε ο ίδιος ο Χατζηγεωργίου, "cypher” στη γλώσσα του χιπ-χοπ είναι μία μάζωξη από ράπερ, beatboxers και breakdancers, που συγκεντρώνονται σαν κοινότητα και αυτοσχεδιάζουν. Φυσικά, ο τίτλος δεν είναι τυχαίος. Η περφόρμανς φτιάχτηκε με σκοπό να τιμήσει το νέο άθλημα που εντάχθηκε φέτος στη λίστα των ολυμπιακών αγωνισμάτων: το breakdance ή, σωστότερα, breaking. 

Παύλος Λυκούδης
© Spiros Stoggilis
Παύλος Λυκούδης
 
Χαράλαμπος Χατζηανδρέου
© Spiros Stoggilis
Χαράλαμπος Χατζηανδρέου

Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους ο πρέσβης της Ελβετίας στην Ελλάδα, κ. Στέφαν Έστερμαν και η κα Λόρενς Οέρ, η πρέσβειρα της Γαλλίας στη χώρα μας. Οι δύο εκπρόσωποι έλαβαν τον λόγο ο ένας μετά τον άλλον πριν την παρουσίαση της περφόρμανς. Ο κ. Έστερμαν υπογράμμισε ότι η ελβετική πρεσβεία έθεσε υπό την αιγίδα της δράση αυτή στο πλαίσιο της ενίσχυσης της πολιτισμικής διπλωματίας ανάμεσα στις δύο χώρες, ενώ σημείωσε και τον καινοτόμο χαρακτήρα της σύνδεσης της τέχνης με τον αθλητισμό (είναι τελικά άθλημα ή τέχνη το breaking, αναρωτήθηκε και ο ίδιος ο χορογράφος). Κατόπιν, η πρέσβειρα της Γαλλίας στην Ελλάδα, μοιράστηκε μαζί μας και τις τρεις βασικές επιδιώξεις των φετινών Ολυμπιακών: τη βιωσιμότητα, την ισοτιμία στα αγωνίσματα αλλά και τη διοργάνωση των μεγαλύτερων Παραολυμπιακών που έχουν γίνει μέχρι σήμερα. Τελευταίος πήρε τον λόγο ο Ηλίας Χατζηγεωργίου, ο οποίος φάνηκε ευχαριστημένος για το άνοιγμα της κουλτούρα τους μπρέικινγκ σε ευρύτερες κοινότητες, σχολίασε την επικαιρότητα των πολέμων και έκλεισε ευχαριστώντας τους διοργανωτές για την φροντιστιστικότητά τους που "δεν είναι καθόλου δεδομένη στο επάγγελμά μας”.

Σωκράτης Ρομφαίας
© Spiros Stoggilis
Σωκράτης Ρομφαίας
 
Χαρά Κυριακάκη
© Spiros Stoggilis
Χαρά Κυριακάκη
Αλέξης Φαλάντας
© Spiros Stoggilis
Ο συνθέτης της μουσικής του "Olympic Cypher", Αλέξης Φαλάντας

Μετά τις ομιλίες, η σκηνή άνηκε πια στους χορευτές. Ήταν η ώρα να μας παρουσιάσουν την έκτη πρόβα του "The olympic cypher” (το οποίο βρίσκεται ακόμη εν εξελίξει). Η ηλεκτρονική, μπιτάτη μουσική του Αλέξη Φάλαντα άρχισε να δυναμώνει τα ντεσιμπέλ και επάνω στην εξέδρα ανέβηκαν οι έξι περφόρμερ: Σεβαστή Ζαφείρα, Χαρά Κυριακάκη, Παύλος Λυκούδης, Σωκράτης Ρομφαίας, Χάρης Χατζηανδρέου και ο Άιντι Ορμένι. Η αρχή έγινε με ένα "νευρόσπαστο” σόλο, κάτι σαν ένας οίστρος να τσίμπησε τον χορευτή (εν μέσω παγωμένων , ή μάλλον, απαθών σωμάτων). Μετά τα ομαδικά μέρη, το σύνολο έσπασε σε μικρότερα γκρουπ (ομάζ στο battle κομμάτι του μπρέικινγκ), ενώ δεν έλειψαν τα δυνατά ντουέτα αλλά και φυσικά οι κλασικές φιγούρες του μπρέικινγκ: τα toprock, τα downrock, τα power moves και τα freezes (ή -για τους μη γνώστες- τα κεφάλια που αναποδογύριζαν και στριφογύριζαν στο πάτωμα και τα πόδια που έστρεφαν σαν σβούρες το ένα μετά το άλλο).

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Κάτι διαφορετικό 2": Δείτε εικόνες από την ξέφρενη γιορτή των C for Circus στο "Καρέζη"

Ρίξτε μια ματιά στη νέα δουλειά της ομάδας που γιορτάζει τα δέκα χρόνια από την πρώτη της εμφάνιση στην Αθήνα με αυτό το αυτοσχέδιο σατιρικό βαριετέ.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/05/2024

Η κωμωδία της Δήμητρας Παπαδοπούλου "Ο παππούς έχει πίεση" ετοιμάζεται για καλοκαίρι στον "Ελληνικό Κόσμο"

Η πιο πετυχημένη κωμωδία της γνωστής δημιουργού έρχεται στο Αίθριο του Κέντρου Πολιτισμού "Ελληνικός Κόσμος" με έναν δυνατό θίασο.

"Πόθεν έσχες": Ρίχνουμε νέα μάτια στο καινούργιο έργο των 4Frontal

Δείτε φωτογραφικό υλικό από τη σκηνή του θεάτρου Βεάκη, στην οποία παίζεται η παράσταση που έχει ως πρωταγωνιστή έναν κλασικό Νεοέλληνα της "πράσινης" εποχής των '80s.

"Όρνιθες" ανεβάζει ο Άρης Μπινιάρης στην Επίδαυρο με Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο και Γιώργο Χρυσοστόμου

Ως Πεισθέτερο και Ευελπίδη θα δούμε αντίστοιχα τους δύο ερμηνευτές στο έργο του Αριστοφάνη που σηματοδοτεί την πρώτη ενασχόληση του σκηνοθέτη με την αρχαία κωμωδία.

"Δραματουργία τώρα!": Το Θέατρο Τέχνης αφιερώνει μια βραδιά στη σύγχρονη θεατρική γραφή

Καυτά θέματα της σύγχρονης ζωής, όπως η τεχνητή νοημοσύνη, η κλιματική κρίση και οι queer και φεμινιστικοί προβληματισμοί, αποτελούν τα εναύσματα για τα έργα των νέων δραματουργών που θα παρουσιάσουν τη δουλειά τους στο Υπόγειο της Πεσμαζόγλου (είσοδος ελεύθερη).

Updated | Το 14ο "Off-off Athens" μάς αποκαλύπτει το πρόγραμμά του και μας παροτρύνει να κοιτάξουμε ψηλά

"Κοιτάμε ψηλά" είναι το μότο του φετινού φεστιβάλ του Επί Κολωνώ που αφιερώνεται στη νεανική θεατρική δημιουργικότητα. Ανακαλύψτε τις 29 ομάδες που συμμετέχουν και τις παραστάσεις τους.

Η Πηνελόπη Φλουρή γοητεύεται από καλλιτέχνες που κρατήθηκαν στη ζωή από την τέχνη τους

Η ηθοποιός, σκηνοθέτρια και ιδρύτρια τη ομάδας Abnormal φέρνει στο H.ug το "Γράμμα στον πατέρα" του Κάφκα και μας μιλά για την κατάβασή της στον εμμονικό κόσμο του παιδιού Φραντς.