Το πρώτο Φεστιβάλ Πανεπιστημιακού Θεάτρου έρχεται στην Ελευσίνα

Η Ελευσίνα γίνεται χώρος συνάντησης πανεπιστημιακών παραστατικών τεχνών και θεάτρου μέσα από ένα φεστιβάλ που διοργανώνεται για πρώτη φορά.

Πάτι και Ρόμπερτ Μάνος Αγγελάκης©

Η 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης σε συνεργασία με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης παρουσιάζει το Σάββατο 6 και την Κυριακή 7 Απριλίου στο Σινέ Ελευσίς το Φεστιβάλ Πανεπιστημιακού Θεάτρου στην πρώτη πιλοτική του έκδοση. 

Το "Μυστήριο 97 Φεστιβάλ Πανεπιστημιακού Θεάτρου" είναι μια γιορτή όλων των θεωρητικών και πρακτικών κατευθύνσεων που περιλαμβάνουν οι παραστατικές τέχνες: υποκριτική, δραματουργία, σκηνογραφία, ενδυματολογία, φωτισμοί, δραματολογία, σε μια κοινή, όμως, συνισταμένη: την τέχνη της σκηνοθεσίας. 

Όλοι όσοι γίναν δρόμοι
Αθηνά Χαϊκάλη©
"Όλοι όσοι γίναν δρόμοι"

Στόχος του φεστιβάλ είναι η παροχή δυνατότητας σε νέους/ες καλλιτέχνες/ιδες –σε αυτό που ονομάζεται "μέλλον του θεάτρου"– να βρουν τον χώρο, ένα βήμα και εφαλτήριο για δημιουργία, ανταλλαγή και δικτύωση. Μέσω της φιλοξενίας σημαντικών παραγωγών από όλα τα πανεπιστημιακά ιδρύματα παραστατικής εκπαίδευσης της ελληνικής επικράτειας, η πατρίδα του Αισχύλου γίνεται σημείο συνάντησης Πανεπιστημιακών Παραστατικών Τεχνών και Θεάτρου και εστία του μέλλοντος αυτής της μοναδικής ζωντανής Τέχνης. 

Λάμψη οπαλίου
"Λάμψη οπαλίου"

Στο φεστιβάλ παρουσιάζονται τέσσερα έργα φοιτητών και φοιτητριών της κατεύθυνσης Σκηνοθεσίας του Τμήματος Θεάτρου του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης που δημιουργήθηκαν κατά την ακαδημαϊκή περίοδο 2022-23: "Όλοι όσοι γίναν δρόμοι" σε σκηνοθεσία Αριάδνης Ζούπινα, "Μάθημα ανατομίας" σε σκηνοθεσία Ειρήνης Σεβαστοπούλου, "Λάμψη οπαλίου" σε σκηνοθεσία Γεωργίας Διάκου και "Πάτι & Ρόμπερτ" σε σκηνοθεσία Αλεξίας Παραμύθα. Στις παραστάσεις συμμετέχουν, επίσης, φοιτήτριες και φοιτητές και από άλλες κατευθύνσεις του Τμήματος Θεάτρου: της υποκριτικής, της σκηνογραφίας και της δραματουργίας. Η πρώτη παρουσίαση των έργων πραγματοποιήθηκε στο θέατρο "Κλειώ" τον Ιούνιο και Σεπτέμβριο του 2023, στο πλαίσιο του μαθήματος "Σκηνοθεσία IV” υπό την εποπτεία του καθηγητή Μιχαήλ Μαρμαρινού. 

Είσοδος ελεύθερη με δελτία προτεραιότητας, που θα διανέμονται 30 λεπτά πριν την έναρξη των παραστάσεων στο Σινέ Ελευσίς.

Μάθημα ανατομίας
Μαριάνθη Ξυνταριανού©
"Μάθημα ανατομίας"

Το πρόγραμμα του Φεστιβάλ Πανεπιστημιακού Θεάτρου

Σάββατο 6 Απριλίου

6.30 μ.μ. "Όλοι όσοι γίναν δρόμοι" | Σκηνοθεσία: Αριάδνη Ζούπινα (Κατάλληλη άνω των 16 ετών)
9 μ.μ. "Μάθημα ανατομίας" | Σκηνοθεσία: Ειρήνη Σεβαστοπούλου (Κατάλληλη άνω των 16 ετών)

Κυριακή 7 Απριλίου

6.30 μ.μ. "Λάμψη οπαλίου" | Σκηνοθεσία: Γεωργία Διάκου
9 μ.μ. "Πάτι & Ρόμπερτ" | Σκηνοθεσία: Αλεξία Παραμύθα

Όλοι όσοι γίναν δρόμοι
Αθηνά Χαϊκάλη©
"Όλοι όσοι γίναν δρόμοι"

Οι παραστάσεις 

"Όλοι όσοι γίναν δρόμοι"

Μια παράσταση βασισμένη σε τέσσερα διηγήματα της Λένας Κιτσοπούλου από τις συλλογές "Το μάτι του ψαριού" και "Μεγάλοι δρόμοι": η "Δονούσα”, η "Σπυριδούλα”, ο "Καραφλομπέκατσος” και οι "Μεγάλοι δρόμοι”. Σκηνοθετεί η Αριάδνη Ζούπινα. Ερμηνεύουν: Ελένη Γεωργάκη, Κωνσταντίνος Δάφτσιος, Αμαλία Διακάκη, Λευτέρης Κωνσταντίνου. Μουσικοί επί σκηνής: Ιφιγένεια Δατσιάδου, Χαρίκλεια Ζαγοριανού, Μιχάλης Στεφανίδης, Άννα Μαρία Υφαντή. Η παράσταση είναι κατάλληλη για άτομα άνω των 16 ετών. Διάρκεια: 75’.

Μάθημα ανατομίας
Μαριάνθη Ξυνταριανού©
"Μάθημα ανατομίας"

"Μάθημα ανατομίας" 

Έμπνευση και αφορμή για την παράσταση "Μάθημα ανατομίας" ήταν το μυθιστόρημα του νομπελίστα συγγραφέα José Saramago. Ο Saramago πραγματεύεται το ζήτημα του θανάτου και του έρωτα. Ή του θανάτου μέσω του έρωτα. Ή του έρωτα μέσω του θανάτου. Περί έρωτος και θανάτου λοιπόν. Τα δύο μεγάλα ζητήματα που απασχολούν τον άνθρωπο, το θέατρο, την τέχνη, τη ζωή μας. Σκηνοθετεί η Ειρήνη Σεβαστοπούλου, σε κείμενο δικό της και των Γεωργίας Διάκου, Ελένης Οικονόμου. Ερμηνεύουν: Άγγελος Κουρέπης, Γιάννης Διδασκάλου, Ειρήνη Σεβαστοπούλου, Φανή Πολυξένη Κουρτίδου Βλαχογιάννη. Η παράσταση είναι κατάλληλη για άτομα άνω των 16 ετών. Διάρκεια: 50’.

Λάμψη οπαλίου

"Λάμψη οπαλίου"

Παράσταση βασισμένη στο "Η ώρα του αστεριού" της Clarice Lispector. Η ηρωίδα, η Μακκαμπέα, είναι μια κοπέλα ορφανή, με ραχίτιδα, που έχει μεγαλώσει στα βόρεια της Βραζιλίας. Μετά τον θάνατο των γονιών της, ζει με μια θεία που την κακομεταχειρίζεται. Η Μακκαμπέα μεγαλώνει μαθαίνοντας να μην αναρωτιέται για τις αιτίες των πραγμάτων. Όταν η θεία της πεθαίνει, η Μακκαμπέα μετακομίζει στο Ρίο, όπου ζει με άλλες τέσσερις κοπέλες. Δεν έχει και πολλές ελπίδες να βελτιώσει τη ζωή της, αυτό όμως δείχνει να μην την απασχολεί. Μια φορά αναρωτήθηκε "ποια είμαι;" αλλά τρόμαξε τόσο που σταμάτησε να το σκέφτεται. Ακόμη και ο ύπνος της είναι ένας αγώνας να πνίξει τον βήχα που την ταλαιπωρεί. Ανέλπιστα συναντά μια μέρα έναν νεαρό, τον Ολίμπικο ντε Ζεζούς, που της δείχνει ενδιαφέρον κι εκείνη ανταποκρίνεται. Γρήγορα όμως ο Ολίμπικο απομακρύνεται. Η επίσκεψη σε μια χαρτορίχτρα ξεκλειδώνει την ελπίδα, μια μοναδική στιγμή απόλυτης ομορφιάς λίγο πριν το τέλος. Σκηνοθετεί η Γεωργία Διάκου, σε κείμενο δικό της και της Ναντίνας Κατσανούλα. Ερμηνεύουν: Ναντίνα Κατσανούλα, Νίκος Τζιουβάρας. Διάρκεια: 40’.

Πάτι και Ρόμπερτ
Μάνος Αγγελάκης©
"Μάνος Αγγελάκης©"

"Πάτι & Ρόμπερτ"

Μια παράσταση βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο της Πάτι Σμιθ για την ιδιότυπη σχέση ανάμεσα στην ίδια την "ιέρεια της punk" και τον προκλητικό φωτογράφο Ρόμπερτ Μέιπλθορπ. Μια σκηνική διερώτηση για τη γέννηση του καλλιτέχνη. Μια παλλόμενη συλλογική αφήγηση που ξεσπά σε ένα ηλεκτρισμένο punk rock live. Η παράσταση διατρέχει την πορεία των δύο καλλιτεχνών από την παιδική τους ηλικία και τα πρώιμα καλλιτεχνικά τους σκιρτήματα, τη γνωριμία τους στη Νέα Υόρκη στα τέλη των ‘60s, τη διαμονή τους στο περιβόητο Chelsea Hotel -το καταφύγιο των καταραμένων καλλιτεχνών-, την αναμέτρησή τους με την οικονομική ανέχεια, τη σεξουαλική αναζήτηση και την καλλιτεχνική αβεβαιότητα και, τέλος, την εκτόξευσή τους στη δόξα τη δεκαετία των ‘70s. Έξι πρόσωπα επί σκηνής παραδίδουν μια αφήγηση όπου ο λόγος, οι εικόνες και οι κινήσεις μπλέκονται με τον "βρώμικο” ήχο και τις παραμορφώσεις μιας ηλεκτρικής κιθάρας. Το κείμενο και η σκηνοθεσία είναι της Αλεξίας Παραμύθα. Ερμηνεύουν: Ελίνα Αντωνίου, Chryssa Dom, Κωνσταντίνος Δραμπάζης, Μάριος Δρόσος, Ειρήνη Ηροδότου. Διάρκεια: 75’.

Περισσότερες πληροφορίες: 2023eleusis.eu

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Κάτι διαφορετικό 2": Δείτε εικόνες από την ξέφρενη γιορτή των C for Circus στο "Καρέζη"

Ρίξτε μια ματιά στη νέα δουλειά της ομάδας που γιορτάζει τα δέκα χρόνια από την πρώτη της εμφάνιση στην Αθήνα με αυτό το αυτοσχέδιο σατιρικό βαριετέ.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/05/2024

Η κωμωδία της Δήμητρας Παπαδοπούλου "Ο παππούς έχει πίεση" ετοιμάζεται για καλοκαίρι στον "Ελληνικό Κόσμο"

Η πιο πετυχημένη κωμωδία της γνωστής δημιουργού έρχεται στο Αίθριο του Κέντρου Πολιτισμού "Ελληνικός Κόσμος" με έναν δυνατό θίασο.

"Πόθεν έσχες": Ρίχνουμε νέα μάτια στο καινούργιο έργο των 4Frontal

Δείτε φωτογραφικό υλικό από τη σκηνή του θεάτρου Βεάκη, στην οποία παίζεται η παράσταση που έχει ως πρωταγωνιστή έναν κλασικό Νεοέλληνα της "πράσινης" εποχής των '80s.

"Όρνιθες" ανεβάζει ο Άρης Μπινιάρης στην Επίδαυρο με Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο και Γιώργο Χρυσοστόμου

Ως Πεισθέτερο και Ευελπίδη θα δούμε αντίστοιχα τους δύο ερμηνευτές στο έργο του Αριστοφάνη που σηματοδοτεί την πρώτη ενασχόληση του σκηνοθέτη με την αρχαία κωμωδία.

"Δραματουργία τώρα!": Το Θέατρο Τέχνης αφιερώνει μια βραδιά στη σύγχρονη θεατρική γραφή

Καυτά θέματα της σύγχρονης ζωής, όπως η τεχνητή νοημοσύνη, η κλιματική κρίση και οι queer και φεμινιστικοί προβληματισμοί, αποτελούν τα εναύσματα για τα έργα των νέων δραματουργών που θα παρουσιάσουν τη δουλειά τους στο Υπόγειο της Πεσμαζόγλου (είσοδος ελεύθερη).

Updated | Το 14ο "Off-off Athens" μάς αποκαλύπτει το πρόγραμμά του και μας παροτρύνει να κοιτάξουμε ψηλά

"Κοιτάμε ψηλά" είναι το μότο του φετινού φεστιβάλ του Επί Κολωνώ που αφιερώνεται στη νεανική θεατρική δημιουργικότητα. Ανακαλύψτε τις 29 ομάδες που συμμετέχουν και τις παραστάσεις τους.

Η Πηνελόπη Φλουρή γοητεύεται από καλλιτέχνες που κρατήθηκαν στη ζωή από την τέχνη τους

Η ηθοποιός, σκηνοθέτρια και ιδρύτρια τη ομάδας Abnormal φέρνει στο H.ug το "Γράμμα στον πατέρα" του Κάφκα και μας μιλά για την κατάβασή της στον εμμονικό κόσμο του παιδιού Φραντς.