"Άουστρας ή η αγριάδα": Το έργο της Λένας Κιτσοπούλου ανεβαίνει 13 χρόνια μετά το πρώτο ανέβασμα

Το θέατρο 104 υποδέχεται ένα αιχμηρό κείμενο, που πρωτοπαρουσιάστηκε στο Εθνικό, το οποίο εξερευνά την ελληνικότητα, σε σκηνοθεσία (για πρώτη της φορά) της Στεφανίας Σαμαρά.

Άουστρας ή η αγριάδα © Κώστας Γκιόκας

"Είχαμε έναν τύπο στο χωριό που τον λέγανε Αούστρια, το παρατσούκλι του. Από τον Άουστρα, το χόρτο, γι’ αυτό τον βγάλανε έτσι, δεν τον θέλανε ρε παιδί μου στο χωριό".

Τρεις ήρωες, η Κατερίνα, η Αγγελική και ο Βαγγέλης, περιμένουν στο σπίτι τους έναν τουρίστα που γνώρισαν νωρίτερα στο κέντρο της Αθήνας. Αυτή είναι μέσα σε μία φράση η περίληψη της νέας παράστασης που πρόκειται να δούμε στο θέατρο 104, που έχει τον τίτλο "Άουστρας ή η αγριάδα" και είναι δια χειρός της Λένας Κιτσοπούλου (από 11/3). Αρχικά, οι τρεις αυτοί χαρακτήρες, κυριευμένοι από πλήξη, επιδίδονται σε άσκοπες συζητήσεις. Κι όμως, γρήγορα διαφαίνεται πως η ατμόσφαιρα δεν είναι ανάλαφρη. Η διάθεση τους είναι επιθετική και απειλητική, με έντονες εξάρσεις, από την τρέλα στο απόλυτο κενό. Οι τρεις ήρωες είναι πολύ σίγουροι για την αξία τους ως Έλληνες, όπως και για την ανωτερότητα τους έναντι κάθε ξένου. Ο Ξένος, ο Βορειοευρωπαίος Σελάν, μπαίνει μέσα σε αυτό το σύμπαν εντελώς ανυποψίαστος και έρχεται αντιμέτωπος με τη σκληρή "ελληνικότητα".

Άουστρας ή η αγριάδα
© Κώστας Γκιόκας

Η Στεφανία Σαμαρά παρουσιάζει την πρώτη της σκηνοθεσία, προσεγγίζοντας το έργο "Άουστρας ή η αγριάδα", 13 χρόνια μετά την πρώτη του παρουσίαση, με ανανεωμένο κείμενο, φρέσκο βλέμμα και γνήσια διάθεση εξερεύνησης: πόσο έχει αλλάξει σήμερα το βλέμμα των Ελλήνων απέναντι στους "ξένους"; Πόσο διαφορετικά αντιμετωπίζουμε έναν Ευρωπαίο από οποιονδήποτε άλλον αλλοδαπό; Μαζί της τρεις νέοι ηθοποιοί που έχουν ξεχωρίσει ήδη στον θεατρικό χώρο, η Θαλασσινή Βοσταντζόγλου, ο Διαμαντής Αδαμαντίδης και ο Βίκτωρ Μπενουζίλιο.

Το "Άουστρας ή η αγριάδα" παρουσιάστηκε πρώτη φορά κατά τη θεατρική σεζόν 2011-2012 (Εθνικό Θέατρο, σκηνοθεσία Γιάννης Καλαβριανός). Σε αυτό της το έργο, η Λένα Κιτσοπούλου διερευνά την αντίληψη της έννοιας του ξένου στη σύγχρονη ελληνική κοινωνία. Με την χαρακτηριστική αιχμηρή της γλώσσα, την ωμότητα, αλλά και με διάχυτο το στοιχείο του χιούμορ, σχολιάζει την "αξία" της μούντζας, του ποτού, των κοψιδιών, της αξία του να εκτονώνεις τα συναισθήματα σου έντονα και ανεξέλεγκτα. Οι ίδιοι ήρωες εμφανίζονται να αγνοούν βασικά στοιχεία της ελληνικής ιστορίας και όχι μόνο. Παρόλα αυτά, ο Ξένος που παγιδεύουν στο σπίτι τους επιβάλλεται να διδαχθεί και να αναγνωρίσει την υπεροχή της Ελλάδας.

>> Μέχρι τις 14/2 ισχύει προσφορά στην τιμή του εισιτηρίου (€ 10). 

Προπώληση με ένα κλικ εδώ.

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Άουστρας ή η αγριάδα

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 80 '

Τρεις ήρωες, η Κατερίνα, η Αγγελική και ο Βαγγέλης, περιμένουν στο σπίτι τους έναν τουρίστα που γνώρισαν νωρίτερα στο κέντρο της Αθήνας. Όσο περιμένουν η πλήξη τούς κυριεύει κι επιδίδονται σε άσκοπες συζητήσεις. Κι όμως, γρήγορα διαφαίνεται πως η ατμόσφαιρα δεν είναι ανάλαφρη. Η διάθεση τους είναι επιθετική και απειλητική, με έντονες εξάρσεις, από την τρέλα στο απόλυτο κενό. Οι τρεις ήρωες είναι πολύ σίγουροι για την αξία τους ως Έλληνες, όπως και για την ανωτερότητα τους έναντι κάθε ξένου. Ο Ξένος, ο Βορειοευρωπαίος Σελάν, μπαίνει μέσα σε αυτό το σύμπαν εντελώς ανυποψίαστος και έρχεται αντιμέτωπος με τη σκληρή «ελληνικότητα».

104

Ευμολπιδών 41, Γκάζι

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Θεόδωρος Τερζόπουλος: "Η ζωή είναι μια παρένθεση μέσα στη μεγάλη επικράτεια του θανάτου"

Το θέατρο Άττις του Θεόδωρου Τερζόπουλου συμπληρώνει 40 χρόνια λειτουργίας και ανοίγεται σε νέους στοχασμούς. Διαβάστε όσα μας είπε ο κορυφαίος δημιουργός με αφορμή τις πολυαναμενόμενες παραστάσεις "Περιμένοντας τον Γκοντό" στη Στέγη (15-19/5) και "Ορέστεια" στην Επίδαυρο (12-13/7).

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
05/05/2024

Πέθανε η Άννα Παναγιωτοπούλου

Η πολυαγαπημένη ηθοποιός έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 77 ετών.

Τι είδαμε τελικά τη σεζόν 2023-24;

Νέες πρεμιέρες αναμένονται καθ’ όλη τη διάρκεια του Μαΐου, παρ’ όλα αυτά, καθώς την Κυριακή των Βαΐων κατέβασαν αυλαία οι περισσότερες παραστάσεις του χειμώνα, ο εθιμοτυπικός απολογισμός της σεζόν προσφέρει μια καλή εικόνα της.

"Τα 12 Κουπέ" για 12η χρονιά στο Τρένο στο Ρουφ

Το μοναδικό σιδηροδρομικό πολιτιστικό φεστιβάλ, το οποίο είναι αφιερωμένο στη σύγχρονη νεανική έκφραση και δημιουργία, έρχεται ξανά τον Μάιο στην Αμαξοστοιχία-Θέατρο, με είσοδο ελεύθερη.

"Hard pop": Το νεό χορογραφικό έργο του Δημήτρη Μυτιληναίου συνδυάζει μουσική από 20 ποπ τραγούδια

Στο στούντιο PalmTree-MCA ανεβαίνει τον Μάιο μια παράσταση που αφορά στις πιθανές συγκλίσεις αλλά και στις εμφανείς αποκλίσεις μεταξύ του κλασικού μπαλέτου και του χορού στην ποπ κουλτούρα.

Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα

Μεταξύ λαογραφίας, τελετουργικού δρωμένου και θεάτρου ντοκουμέντο κινείται η παράσταση της Πειραματικής Σκηνής του Θεσσαλικού Θεάτρου, εμπνευσμένη από μυστικιστικές και αληθινές ιστορίες γυναικών του θεσσαλικού κάμπου. | Powered by Uber

Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ

Ατμοσφαιρική και ενδιαφέρουσα σκηνική πρόταση του γνωστού έργου του Φασμπίντερ για την ερωτική εξουσία και εξάρτηση μέσα από τη σχέση δύο γυναικών. | Powered by Uber | Powered by Uber