Χορός για τη φιλία και την έκσταση στο Θησείον από τους Χαρά Κότσαλη και arisandmartha

Οι arisandmartha κι η Χαρά Κότσαλη παρουσιάζουν στις "Τετάρτες χορού" που οργανώνει φέτος το θέατρο δύο ενδιαφέρουσες κινητικές περφόρμανς για 3 μόνο παραστάσεις.

Χαρά Κότσαλη Pinelopi Gerasimou

Το θέατρο Θησείον, στο πλαίσιο του κύκλου παραστάσεων χορού που έχει ξεκινήσει από τις 8 Νοεμβρίου με τίτλο "Dance, Dance, Otherwise We Are Lost", υποδέχεται τους arisandmartha και τη Χαρά Κότσαλη για τρεις Τετάρτες, 7, 14 και 21 Φεβρουαρίου, που αφιερώνονται στο χορό. 

arisandmartha | All that matter or notes on performing friendship 

all that matters
© Alaa Ghosheh

Το "All that matter or notes on performing friendship" είναι ένα έργο από τον Άρη Παπαδόπουλο και την Μάρθα Πασακοπούλου, όπου η ιδέα των δύο ως ένα, τοποθετείται αυτούσια επί σκηνής και εξετάζεται ως επιτέλεση: της φιλίας, της συνεργασίας, της σχέσης και της σκηνικής τους συνύπαρξης. Οι δυο ερμηνευτές επισκέπτονται ένα σωματικό και συναισθηματικό αρχείο που ενώ αντλεί στοιχεία από το παρελθόν, (ανα)δομείται επί τόπου στη σκηνή.

all that matters
© Alaa Ghosheh

Το αρχείο αυτό, ανοιχτό και προσωπικό ταυτόχρονα, τους επιτρέπει να επανασυστήνονται και να χαρτογραφούν τον αδιόρατο διάμεσο χώρο ―χώρο νοητό που δεν ανήκει αποκλειστικά σε κανέναν τους, ο οποίος φέρει τόσο τα προσωπικά τους ίχνη όσο και το αποτύπωμα της σχέσης τους. Το κοινό βρίσκεται παρόν σε αυτή την συνθήκη ως τρίτος πόλος, ως ανακλαστική επιφάνεια και ως αναγκαίος, για την ερμηνεία της σχέσης, μάρτυρας (7, 14, 21 Φεβρουαρίου, 8.30 μ.μ.).

Διαβάστε Επίσης

Χαρά Κότσαλη | Τo be possessed

Χαρά Κότσαλη
© Pinelopi Gerasimou

Ένα χρόνο μετά την πρώτη παρουσίαση στο φεστιβάλ νέων χορογράφων της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση κι εν μέσω περιοδείας σε σημαντικά φεστιβάλ του εξωτερικού, η Xαρά Κότσαλη προσγειώνεται για τρεις Τετάρτες στο Θέατρο Θησείον με την παράσταση "to be possessed" (7, 14, 21 Φεβρουαρίου, 9.30 μ.μ.).

Σώματα που ξεχειλίζουν, σώματα που γνωρίζουν γλώσσες που δεν διδάχθηκαν, σώματα που εισέρχονται σε μια ζώνη διακινδύνευσης και ταυτόχρονα γίνονται απειλητικά. Σώματα για πάντα εκτός εαυτού, μορφές εμπειρίας που αμφισβητούν την αυτάρκεια και την αυτονομία του ατόμου. Το "to be possessed" είναι μια σόλο σωματική και ηχητική περφόρμανς που εκθέτει υλικές και ηχητικές πτυχές ενός ετερόκλητου DIY αρχείου "δαιμονισμένων" γυναικών.

to be possessed Hara Kotsal

Η γενεαλογία των κατειλημμένων σωμάτων αφηγείται το αδύνατο της απόλυτης μοναξιάς και αποκαλύπτει ότι ο λόγος και η γραφή, η πράξη και η συνείδηση, o άυλος και ο υλικός κόσμος είναι στοιχειωμένα από φωνές που προηγήθηκαν και φωνές που δεν έχουν ακόμα γεννηθεί. Συλλέγοντας ένα αρχείο ήχων, εικόνων και υλικών, το έργο αποπειράται να βάλει διαφορετικές φωνές σε συνομιλία για το βίωμα και την έννοια της κατάληψης από δυνάμεις που ξεπερνούν το ατομικό σώμα, για τη μοναχικότητα ως συνάντηση με τις φασματικές παρουσίες της μνήμης και της σκέψης, για τα αντικείμενα που κουβαλάνε άλλες ζωές και, τελικά, για "τα ανήκουστα τραγούδια", την αόρατη μουσική που κατοικεί στα επί σκηνής ντοκουμέντα.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

to be possessed

  • Χορός
  • Διάρκεια: 40 '

Την κατάληψη του σώματος από πνεύματα και τον εξορκισμό από δαίμονες, προσωπικούς και συλλογικούς, μέσα από μια διευρυμένη ανάγνωση εξερευνά η χορεύτρια και χορογράφος, με παράλληλες σπουδές θεατρολογίας, ανθρωπολογίας και μουσικής. Η σωματική και ηχητική περφόρμανς που δημιουργεί ένα αποδιαρθρωμένο σκηνικό τελετουργικό με άξονα διαφορετικά πολιτισμικά συμφραζόμενα, παρουσιάστηκε πρώτη φορά στο πλαίσιο του Onassis Dance Days 2023.

ALL THAT MATTER or notes on performing friendship

  • Χορός
  • Διάρκεια: 45 '

Οι Μάρθα Πασακοπούλου και Άρης Παπαδόπουλος μεταφράζουν τη φιλία και τη συνεργασία τους σε σκηνική επιτέλεση. Επισκέπτονται ένα σωματικό και συναισθηματικό αρχείο που ενώ αντλεί στοιχεία από το παρελθόν, (ανα)δομείται επί τόπου στη σκηνή. Το αρχείο αυτό, ανοιχτό και προσωπικό ταυτόχρονα, τους επιτρέπει να επανασυστήνονται και να χαρτογραφούν τον αδιόρατο διάμεσο χώρο, ο οποίος φέρει τόσο τα προσωπικά τους ίχνη όσο και το αποτύπωμα της σχέσης τους. Το κοινό βρίσκεται παρόν σε αυτή την συνθήκη ως τρίτος πόλος, ως ανακλαστική επιφάνεια και ως αναγκαίος, για την ερμηνεία της σχέσης, μάρτυρας.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πέθανε η Άννα Παναγιωτοπούλου

Η πολυαγαπημένη ηθοποιός έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 77 ετών.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
04/05/2024

Τι είδαμε τελικά τη σεζόν 2023-24;

Νέες πρεμιέρες αναμένονται καθ’ όλη τη διάρκεια του Μαΐου, παρ’ όλα αυτά, καθώς την Κυριακή των Βαΐων κατέβασαν αυλαία οι περισσότερες παραστάσεις του χειμώνα, ο εθιμοτυπικός απολογισμός της σεζόν προσφέρει μια καλή εικόνα της.

"Τα 12 Κουπέ" για 12η χρονιά στο Τρένο στο Ρουφ

Το μοναδικό σιδηροδρομικό πολιτιστικό φεστιβάλ, το οποίο είναι αφιερωμένο στη σύγχρονη νεανική έκφραση και δημιουργία, έρχεται ξανά τον Μάιο στην Αμαξοστοιχία-Θέατρο, με είσοδο ελεύθερη.

"Hard pop": Το νεό χορογραφικό έργο του Δημήτρη Μυτιληναίου συνδυάζει μουσική από 20 ποπ τραγούδια

Στο στούντιο PalmTree-MCA ανεβαίνει τον Μάιο μια παράσταση που αφορά στις πιθανές συγκλίσεις αλλά και στις εμφανείς αποκλίσεις μεταξύ του κλασικού μπαλέτου και του χορού στην ποπ κουλτούρα.

Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα

Μεταξύ λαογραφίας, τελετουργικού δρωμένου και θεάτρου ντοκουμέντο κινείται η παράσταση της Πειραματικής Σκηνής του Θεσσαλικού Θεάτρου, εμπνευσμένη από μυστικιστικές και αληθινές ιστορίες γυναικών του θεσσαλικού κάμπου. | Powered by Uber

Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ

Ατμοσφαιρική και ενδιαφέρουσα σκηνική πρόταση του γνωστού έργου του Φασμπίντερ για την ερωτική εξουσία και εξάρτηση μέσα από τη σχέση δύο γυναικών. | Powered by Uber | Powered by Uber

"Έξι πρόσωπα σε αναζήτηση συγγραφέα" και μετά τις διακοπές του Πάσχα

Το έργο του Λουίτζι Πιραντέλο που σκηνοθετεί ο Πέτρος Νάκος σε δική του μετάφραση στο θέατρο Altera Pars θα συνεχίσει την πορεία του μετά την πασχαλινή ανάπαυλα.