"Ο κανίβαλος που έφαγε έναν Ρουμάνο": Μια αλληγορία για την ανθρωποφαγία της ευτυχίας στον Μικρό Κεραμεικό

Ο Δημήτρης Σωτάκης τοποθετεί τη δράση σε ένα περιβάλλον σχεδόν μεταφυσικό στη θεατρική μεταφορά του βιβλίου του, με τους Δημοσθένη Παπαδόπουλο, Κρις Ραντάνοφ, Μαρία- Νεφέλη Δούκα.

Ο κανίβαλος που έφυγε έναν Ρουμάνο σωστή © Χριστίνα Φυλακτοπούλου

Ο βραβευμένος συγγραφέας Δημήτρης Σωτάκης διασκευάζει για το θέατρο το βιβλίο του "Ο κανίβαλος που έφαγε έναν Ρουμάνο", μια αλληγορία για την ανθρωποφαγία της ευτυχίας, που ανεβαίνει σε σκηνοθεσία Αγγελικής Καρυστινού, στον Μικρό Κεραμεικό, με τους Δημοσθένη Παπαδόπουλο, Κρις Ραντάνοφ, Μαρία- Νεφέλη Δούκα.

O κανίβαλος που έφαγε έναν Ρουμάνο
© Χριστίνα Φυλακτοπούλου

Ο Ζέριν είναι ένας εύπορος, μοναχικός άνδρας. Ζει σε μια μικρή παραθαλάσσια πόλη, απολαμβάνοντας τη γαλήνη, που του προσφέρει η οικονομική του άνεση. Μοναδικό του πάθος η μανία του για τη Ρουμανία, μια χώρα, την οποία, για έναν απροσδιόριστο λόγο, λατρεύει εμμονικά, όμως ποτέ δεν έχει επισκεφτεί. Τελείως αναπάντεχα, μια οικογένεια μεταναστών από τη Ρουμανία που καταφτάνει στην πόλη, θα έρθει να βάλει φωτιά στη ζωή του και να δημιουργήσει εκρηκτικές συνθήκες, μεταμορφώνοντας καθετί που μέχρι εκείνη την ώρα έμοιαζε κανονικό, σε μια περιπέτεια χωρίς επιστροφή. 

Τι σημαίνει ευτυχία; Πόσες θυσίες- κυριολεκτικά και μεταφορικά – πρέπει να συμβούν για να γίνει αυτή η ιδέα πραγματικότητα; Έχει όρια αυτή η αναζήτηση: Και τελικά, αυτή η ιδεατή κατάσταση, που περιμένουμε κα τόσο ακριβά πληρώνουμε για να την κατακτήσουμε μήπως απλώς είναι ακόμα μια εμμονή;

O κανίβαλος που έφαγε έναν Ρουμάνο
© Χριστίνα Φυλακτοπούλου

Ο Δημήτρης Σωτάκης τοποθετεί τη δράση του έργου σε ένα περιβάλλον σχεδόν μεταφυσικό. Οι ήρωες, ο τόπος, η ίδια η φύση της ιστορίας οδηγούν προς μια κατεύθυνση υπερβατική, μα πλήρως οργασμική, με τους ήρωες να ασφυκτιούν μέσα στους κοινωνικούς ρόλους που τους έχουν δοθεί και την ίδια στιγμή να ξεπερνούν τα ίδια τους τα όρια, αναζητώντας την συναισθηματική πληρότητα, την ηδονή, και τέλος την προσωπική τους ευτυχία. Τα σκηνικά και τα κοστούμια της παράστασης είναι του Γιώργου Λυντζέρη, η μουσική του Κωνσταντίνου Ευαγγελίδη κι οι φωτισμοί της Χριστίνας Φυλακτοπούλου.

O κανίβαλος που έφαγε έναν Ρουμάνο
© Χριστίνα Φυλακτοπούλου

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Οι πέντε υποψήφιες για το θεατρικό βραβείο "Μελίνα Μερκούρη"

Ποιες είναι οι ηθοποιοί που ξεχώρισαν για την ερμηνεία τους τη σεζόν 2022-23 αλλά και τη συνολική τους πορεία, οι οποίες διεκδικούν την καρφίτσα της Μελίνας Μερκούρη;

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
27/05/2024

"Spiral Project - Structure for Inclusive Arts Learning": Ένα project για άτομα με ειδικές ικανότητες με καλλιτεχνικές ανησυχίες

Το θέατρο Τόπος Αλλού μάς συστήνει ένα σημαντικό ευρωπαϊκό εγχείρημα που δίνει βήμα στα άτομα με αναπηρία και νοητική υστέρηση ως δημιουργούς και ενεργούς πολίτες με στόχο την ευαισθητοποίηση του κοινού σχετικά με την προσβασιμότητα.

Θεατρικό βραβείο "Δημήτρης Χορν": Οι 15 υποψήφιοι για την καλύτερη ερμηνεία και σε ποιες παραστάσεις μπορούμε να τους δούμε

Δείτε όλους τους υποψήφιους νέους ηθοποιούς που ξεχώρισαν για την ερμηνεία τους τις τρεις τελευταίες σεζόν λίγο πριν την απονομή του βραβείου Χορν και που παίζουν.

Κριστόφ Βαρλικόφσκι, μπορεί η τέχνη να σώσει τον κόσμο;

Πάνω στην αναγκαιότητα της τέχνης στοχάζεται η τελευταία παράσταση του Πολωνού δημιουργού, "Elizabeth Costello / J. M. Coetzee. Επτά μαθήματα και πέντε παραβολές", που σημαίνει την έναρξη του θεατρικού προγράμματος του Φεστιβάλ Αθηνών (Πειραιώς 260, 5-7/6).

Παράταση και τελευταίες παραστάσεις για τον "Κύκλο των χαμένων ποιητών" και τον Άκη Σακελλαρίου στη Θεσσαλονίκη

Με sold out ολοκληρώνει τον κύκλο της στο θέατρο Αριστοτέλειον η πολύ επιτυχημένη θεατρική μεταφορά μιας από τις πλέον αγαπημένες ταινίες όλων των εποχών, του "Dead Poets Society" του Τομ Σούλμαν, σε σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Ασπιώτη.

"The Last Lunch": Στο πρώτο αγγλόφωνο θέατρο της Αθήνας έκανε πρεμιέρα η παράσταση του Yoel Wulfhart

Για ένα μήνα, το ολοκαίνουριο Theatre Of The No στο Μεταξουργείο φιλοξενεί την σουρεαλιστική φαρσοκωμωδία σε σκηνοθεσία Μάνου Τσότρα.

To Broadway World της Νέας Υόρκης αποθέωσε το "The Cenci Family" της Ιόλης Ανδρεάδη και του Άρη Ασπρούλη

Όσα έγραψε ο διάσημος κριτικός Peter Danish της κορυφαίας ιστοσελίδας Broadwayworld.com για την παράσταση του νέου ελληνικού έργου που εμπνέεται από την πραγματική ιστορία της πρώτης γυναίκας που θυσιάστηκε υψώνοντας το ανάστημά της στην πατριαρχεία.