Ένα προσωπικό αντίο στον Γιώργο Μιχαλακόπουλο

Λίγα, φτωχά, λόγια για τον σπουδαίο καλλιτέχνη και άνθρωπο, που έφυγε από τη ζωή στις 16 Δεκεμβρίου.

Γιώργος Μιχαλακόπουλος

Η τελευταία φορά που είδα στη σκηνή τον Γιώργο Μιχαλακόπουλο ήταν τον χειμώνα του 2018, όταν ερμήνευσε τον Σάλομον στο "Τίμημα" του Άρθουρ Μίλερ, σε σκηνοθεσία της κόρης του Ιωάννας Μιχαλακοπούλου. Ήταν άλλωστε και η τελευταία του παράσταση, μία από τις εκατοντάδες στην εξηντάχρονη ζωή του στο θέατρο. Τη στιγμή που πάτησε το σανίδι στο ρόλο αυτού του Εβραίου παλαιοπώλη που έρχεται να εκτιμήσει την περιουσία δύο αποξενωμένων αδερφών, η ατμόσφαιρα στη σκηνή πύκνωσε και οι ηθοποιοί σαν να ανυψώθηκαν μερικά χιλιοστά από το έδαφος (έπαιζαν μαζί του η Ρένια Λουίζίδου, ο Γεράσιμος Σκιαδαρέσης και ο Χρήστος Σαπουντζής). Δεν είχα, ούτε έχω τώρα, παραισθήσεις, αλλά μόνο έτσι μπορώ να  περιγράψω το βαθύ αποτύπωμα και την αφοπλιστική σκηνική παρουσία του. Θυμάμαι να με κατακλύζουν δάκρυα, καθώς έπαιζε, όχι από συγκίνηση που ξαναέβλεπα αυτόν τον σπουδαίο ηθοποιό, αλλά από τη θεατρικότητα που απέπνεε κάθε του κύτταρο, από το τρόπο που απλώς υπήρχε και επιβαλλόταν επί σκηνής - όχι όμως με μια επιθετικά κυριαρχική παρουσία, αντιθέτως˙ σε εκείνη την παράσταση, για παράδειγμα, πόσο στοργικός και μαζί ιπποτικός ήταν ο τρόπος του απέναντι στη Ρένια Λουϊζίδου, και πόσο ευφυώς τον είχε μετατρέψει σε στοιχείο του ρόλου.

Tον γνώρισα τα μακρινά 90's, όταν ερχόταν ως επισκέπτης καθηγητής στο Τμήμα Θεάτρου του ΑΠΘ, για να διδάξει το μάθημα του αυτοσχεδιασμού. Η ζεστή του παρουσία, η απλόχερη γενναιοδωρία του, οι ειλικρινείς κρίσεις του, η βαθειά ευγένειά του, ο σχεδόν πατρικός (αλλά καθόλου πατροναριστικός) τρόπος του απέναντί μας, το μοίρασμα πολύτιμων στιγμών από τη διαδρομή του, του προσέδωσαν την (σπάνια) ιδιότητα του αληθινού δασκάλου και έκαναν όλους εμάς να συγκαταλεχθούμε σε εκείνους τους αφάνταστα τυχερούς που διασταυρώθηκαν κάποια στιγμή μαζί του.

Ο Γιώργος Μιχαλακόπουλος αγάπησε πολύ το θέατρο και το θέατρο, οι συνάδελφοί του αλλά κυρίως οι θεατές, του επέστρεψε αυτή την αγάπη. Σε αυτή την εφήμερη τέχνη που υπηρετούσε, δεν είναι τα στιγμιότυπα από τις ταινίες του ή κάποια αμήχανα μαγνητοσκοπημένα πλάνα από τις παραστάσεις του ό,τι θα διασωθεί. Θα είναι ο απόηχος του δυνατού, συχνά δακρυσμένου, χειροκροτήματος και μια βαθιά υπόκλιση.

Κύριε Μιχαλακόπουλε, καλό σας ταξίδι.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Stereophonic": Μια ελληνική θεατρική συμπαραγωγή υποψήφια για 13 βραβεία Τόνι!

Πρόκειται για την παράσταση σε συμπαραγωγή της ελληνικής Faliro House Productions, με θέμα την ιστορία μιας ροκ μπάντας.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
16/05/2024

Το "ΑΤΙΤΛΟΝ" της Αντωνίας Οικονόμου ξεκινάει δεύτερο κύκλο παρουσίασης

Η παρασταστική αλληγορία της Ελληνίδας χορογράφου έρχεται στο Σύγχρονο Θέατρο.

"Ρωμαίος και Ιουλιέτα": Το κλασικό έργο ως γέφυρα Ελλάδας και Τουρκίας στο Μέγαρο

Μετά την Άγκυρα και την Κωνσταντινούπολη, η συμπαραγωγή του Κρατικού Θεάτρου της Τουρκίας και του Μεγάρου Μουσικής σε σκηνοθεσία Λευτέρη Γιοβανίδη έρχεται στο Μέγαρο στις 16/5, με τις απαραίτητες τροποποιήσεις στην σαιξπηρική ιστορία και έναν πολυπολιτισμικό θίασο.

Μάθε με να φεύγω

Η πικρή ιστορία άτυχων ερώτων και μοναξιάς του Άκη Δήμου αποδίδεται από τον Γιάννη Σκουρλέτη με μία παράδοξη, queer σκηνική γλώσσα, που γοητεύει με τη δυναμική της. | Powered by Uber| Powered by Uber

Ένας εχθρός του λαού

Παράσταση συλλογικής αφηγηματικής φόρμας που αναδεικνύει το σημαντικού πολιτικού προβληματισμού ιψενικό έργο, αφήνοντας όμως σε δεύτερη μοίρα ζητήματα θεατρικότητας | Powered by Uber

Η "Βότκα μολότοφ" "σκάει" κι αυτό το καλοκαίρι

Η εκρηκτική κωμωδία της Ελένης Ράντου σε σκηνοθεσία Νικορέστη Χανιωτάκη και με τον Τάσο Χαλκιά ως Τσέχοφ επιστρέφει με καλοκαιρινή περιοδεία σε ανοικτά θέατρα της Αττικής.

"Uncanny valley": Οι Rimini Protokoll συμμετέχουν με περφόρμανς στο Athens Digital Arts Festival

Η γερμανική θεατρική ομάδα που δημιούργησε το επιδραστικό θεατρικό κίνημα Reality Trend έρχεται στο Ρεξ, με μια περφόρμανς με πρωταγωνιστή ένα ανθρωπόμορφο ρομπότ.