Καρυοφυλλιά Καραμπέτη: "Η δουλειά με τον Μπομπ Ουίλσον είναι κάτι που δεν έχω ξαναζήσει"

Η εμβληματική ηθοποιός μοιράζεται τις εντυπώσεις από τη συμμετοχή της στην παράσταση «Τρεις ψηλές γυναίκες» του Έντουαρντ Άλμπι σε σκηνοθεσία του κορυφαίου Αμερικανού.

Καρυοφυλλιά Καραμπέτη 1 ©Λεωνίδας Τούμπανος

Η κορυφαία ηθοποιός Καρυοφυλλιά Καραμπέτη αυτήν την περίοδο πρωταγωνιστεί σε δύο εμβληματικά έργα, στα οποία τη βρίσκουμε να δίνει ερμηνείες που κλέβουν τις εντυπώσεις.

Στον κινηματογράφο ενσαρκώνει τη Φραγκογιαννού, τον εμβληματικό χαρακτήρα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη που βρίσκεται στο επίκεντρο της "Φόνισσας". Το κλασικό μυθιστόρημα μεταφέρθηκε στη μεγάλη οθόνη σε σκηνοθεσία της Εύας Νάθενα, δίνοντάς μας την ευκαιρία να τη συναντήσουμε και να συζητήσουμε για το ρόλο - πρόκληση. Αλλά, παράλληλα, ήταν αδύνατο να μην τη ρωτήσουμε σχετικά με τη συμμετοχή της στην παράσταση "Τρεις ψηλές γυναίκες" του Έντουαρντ Άλμπι σε σκηνοθεσία Μπομπ Ουίλσον, η οποία παίζεται στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά. Διαβάστε παρακάτω τις εντυπώσεις της από αυτήν την ξεχωριστή εμπειρία.

Κυρία Καραμπέτη, πώς προέκυψε η συνεργασία σας με τον Ουίλσον;
Να μια δουλειά που δεν μπορούσα να αρνηθώ! Η συνεργασία μας ξεκίνησε πριν από ενάμιση χρόνο, διότι  ο Ουίλσον έχει μια συγκεκριμένη μεθοδολογία που αναπτύσσεται σε τρία στάδια. Πρώτα έγινε ένα εργαστήριο με όλο το θίασο και τη σταθερή διεθνή ομάδα του που διήρκησε δύο εβδομάδες. Στη συνέχεια, άρχισαν οι πρόβες στο θέατρο με καθετί έτοιμο, από τα κοστούμια και το μακιγιάζ μέχρι τα φώτα. Το τελευταίο κομμάτι ξεκίνησε τον Οκτώβριο και ολοκληρώθηκε στην πρεμιέρα. Σε όλη τη διαδικασία όλοι οι περφόρμερ είχαμε στρατιωτική πειθαρχία, γιατί ο Ουίλσον στήνει τα πάντα από το μηδέν, στιγμή τη στιγμή, μαζί κίνηση, ήχο, φώτα. Αυτό τον βοηθά να δουλεύει με τις αποχρώσεις του φωτός. Σκεφτείτε πως δε μένουν ανεπηρέαστα ούτε τα φίλτρα τα οποία τα ανανέωνε γιατί αλλοιώνονταν από το πέρας του χρόνου, ούτε το φόρεμά μου το οποίο έπρεπε να έχει ένα πολύ συγκεκριμένο χρώμα για να ταιριάζει με το επιθυμητό ύφος. Ακολούθως, για να μας φωτίσει μπορεί να στεκόμασταν ακίνητοι ακόμα και για μισή ώρα. Παράλληλα, θα έδινε οδηγίες για την υποκριτική και τη μουσική του Θοδωρή Οικονόμου, ο οποίος βρισκόταν δίπλα μας στο πιάνο. Τέτοιο πράγμα δεν είχα ξαναζήσει!
Όσο για το έργο του Άλμπι, έχει ξεχωριστή σημασία το ότι ο Ουίλσον δεν το έχει ανεβάσει στο παρελθόν. Αλλά πρόκειται για ένα θεατρικό το οποίο ενώ ξεκινά εντελώς ρεαλιστικά, για να θίξει τη σύγκρουση γενεών και τάξεων, στη δεύτερη πράξη έχει μια απροσδόκητη εξέλιξη. Η κεντρική ηρωίδα παθαίνει εγκεφαλικό και τότε αλλάζει εξ ολοκλήρου το ύφος της παράστασης, όταν και συνειδητοποιούμε πως παρακολουθούμε τον ίδιο χαρακτήρα σε διαφορετικά στάδια της ζωής του. Έτσι προκύπτει το ερώτημα, σε ποια ηλικία είμαστε πραγματικά ευτυχισμένοι; Το οποίο, κιόλας, πιστεύω πως απασχολεί περισσότερο και τον Ουίλσον.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Τρεις ψηλές γυναίκες

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 105 '

Δομημένο γύρω από τα θεμελιακά ερωτήματα του εαυτού και της θνητότητας, το σαρκαστικό έργο του Άλμπι («Ποιος φοβάται τη Βιρτίζινα Γουλφ;», «Η γίδα ή ποια είναι η Σίλβια), εμπνέεται από τον χαρακτήρα της δικής του μητέρας. Αντιμέτωπη πια με το τέλος του βίου της, περιβάλλεται από δύο νοσηλεύτριες, οι οποίες παίρνουν τη μορφή του νεότερου εαυτού της. Με τη γνωστή του ολιστική διαχείριση του χώρου και του χρόνου, ο διεθνούς φήμης Αμερικανός σκηνοθέτης Ρόμπερτ Γουίλσον, που καθοδηγεί τρεις εξέχουσες Ελληνίδες ηθοποιούς στους πρωταγωνιστικούς ρόλους, εξιστορεί μαεστρικά το αποτύπωμα το χρόνου, αναδεικνύοντας τις πολλαπλές αντανακλάσεις που γεννά ο καθρέφτης της ζωής.

Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Ηρώων Πολυτεχνείου & Βασ. Γεωργίου

Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Ηρώων Πολυτεχνείου & Βασ. Γεωργίου

Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Ηρώων Πολυτεχνείου & Βασ. Γεωργίου

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

O Μάνος Καρατζογιάννης γράφει για την "Κασέτα" της Λούλας Αναγνωστάκη

Δείτε νέες φωτογραφίες και διαβάστε το κείμενο του σκηνοθέτη και ηθοποιού Μάνου Καρατζογιάννη για την παράσταση του αναρχικού έργου μίας από τις πιο σημαντικές και δυναμικές γυναικείες μορφές της νεοελληνικής δραματουργίας.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
26/04/2024

Η Πειραματική κερνά τα τελευταία "Μπατόν σαλέ"

Η δημοσιογράφος που συμμετείχε στην αποκάλυψη του σκανδάλου Predator είναι η τελευταία καλεσμένη των ζωντανών συνεντεύξεων σε ελαφριά ατμόσφαιρα τις οποίες συντονίζουν η Ευδοξία Ανδρουλιδάκη και η Μαρία Φιλίνη.

"Σ’ εσάς που με ακούτε": Η επιτυχία του ΚΘΒΕ κατεβαίνει Αθήνα

Μετά την επιτυχία που γνώρισε στη Θεσσαλονίκη, το έργο της Λούλας Αναγνωστάκη σε σκηνοθεσία Χρήστου Θεοδωρίδη έρχεται για λίγες παραστάσεις στο Αμφι-Θέατρο Σπύρου Ευαγγελάτου.

Η "Μαύρη σαμπούκα" γίνεται Grande και επιστρέφει για καλοκαίρι

Μετά από αμέτρητες "τελευταίες παραστάσεις" και 2 sold out περιοδείες, η κωμωδία με τους Τόλη Παπαδημητρίου και Αντώνη Στάμο έρχεται στο Άλσος για μία και μοναδική φορά.

"Βάτραχοι": Γιάννος Περλέγκας και Κι όμως κινείται συνδυάζουν Αριστοφάνη με escape room

Η ομάδα Ελλήνων ακροβατών και χορευτών συνεργάζεται για πρώτη φορά με τον ηθοποιό και ανεβάζει την αρχαία κωμωδία χρησιμοποιώντας τη σκηνική σύνθεση ενός ζωντανού δωματίου απόδρασης.

Ποια είναι η νέα παράσταση που έρχεται το Μάιο στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου;

Ο Γιώργος Παύλου, απόφοιτος του Τμήματος Σκηνοθεσίας της Δραματική Σχολής του Εθνικού Θεάτρου, ανεβάζει το πιο βιωματικό και ίσως και το ωριμότερο έργο του Χρήστου Βακαλόπουλου για μια γενιά που συνθηκολόγησε και μια Αθήνα που χάθηκε ανάμεσα στους συρμούς.

Τελευταία ευκαιρία για να δεις τον "Τυχαίο θάνατο ενός αναρχικού" (και το καλοκαίρι!)

Η παράσταση "φαινόμενο" αποχαιρετά τη σεζόν και το θεατρόφιλο κοινό με λίγες καλοκαιρινές παραστάσεις και με την αρχική dream team διανομή της πρώτης χρονιάς πριν περάσει στο πάνθεον των παραστάσεων που έγραψαν ιστορία.