ANDÁMOSIS: Η Ισπανία συναντά την Ελλάδα με επίκεντρο τη γυναίκα

Ένα έργο γεμάτο μουσική και χορό, αντλώντας έμπνευση από το ισπανικό φλαμίνγκο και την ελληνική παράδοση, μιλά για τις γυναίκες και το ρόλο τους σε μια πατριαρχική κοινωνία.

ANDÁMOSIS Dragan Popovic©

"ANDÁMOSIS": ένας συνδυασμός της ισπανικής λέξης Andar, που σημαίνει περπατώ, κινούμαι και της ελληνικής λέξης Αντάμωσις. Αυτός είναι ο τίτλος του μουσικοχορευτικού έργου, όπου το φλαμένκο συναντιέται με το ρεμπέτικο και την ελληνική παραδοσιακή μουσική μέσα από το χορό, τη μουσική και τη λογοτεχνία. Το Playground for the Arts φιλοξενεί την παράσταση για δυο μοναδικές μουσικοχορευτικές βραδιές το Σάββατο 21 και την Κυριακή 22 Οκτωβρίου, η οποία στοχεύει στο να φέρει αυτές τις δύο παραδόσεις και πολιτισμούς μαζί, εξερευνώντας τη γυναικεία φιγούρα, μέσα από πραγματικές ιστορίες του παρελθόντος και του παρόντος.

ANDÁMOSIS

Τόσο στο φλαμένκο, όσο και στην ελληνική παραδοσιακή μουσική μπορεί κανείς να βρει πολλές ιστορίες σιωπής, κατάχρησης και καταπίεσης της γυναίκας, αλλά και άλλες πολλές που εξυμνούν τη γυναικεία φύση και ομορφιά. Όταν η ελληνο-ιταλίδα χορεύτρια Κλαούντια Καραπάνου ξεκίνησε να δουλεύει την παράσταση, έμαθε για μια φίλη της, που μαχαιρώθηκε από τον σύντροφό της, όταν του ζήτησε να χωρίσουν. Η κοπέλα επέζησε, γιατί κατάφερε να ανοίξει την πόρτα και να ζητήσει βοήθεια. Η εμπειρία αυτή συγκλόνισε την Κλαούντια, η οποία μεταξύ άλλων προσάρμοσε αναλόγως την παράσταση, ζητώντας να αλλάξουν οι στίχοι ενός παραδοσιακού θεσσαλικού τραγουδιού για την περιβόητη "επικίνδυνη" ομορφιά της γυναίκας, προσθέτοντας χωρία από τη "Φόνισσα" του Παπαδιαμάντη και μιλώντας για ιστορίες που βουτούν βαθιά στην αγωνία και στο φόβο, αλλά και στην ευλογία του να είσαι γυναίκα.

ANDÁMOSIS

Η "ANDÁMOSIS" είναι μια παράσταση που τονίζει ότι πρέπει να μιλήσουμε για το τι σημαίνει να είσαι γυναίκα σε μια πατριαρχική κοινωνία. Σήμερα, η κοινωνία φαίνεται να δίνει λίγο περισσότερο χώρο στις γυναίκες για να ακουστούν και να μιλήσουν για τη βία και την κατάχρηση. Παράλληλα όμως, η βία και οι διακρίσεις κατά των γυναικών είναι πανταχού παρούσες.

ANDÁMOSIS

Μια ομάδα διεθνών καλλιτεχνών από τη Μεσόγειο δίνει το παρών στην εκδήλωση: Η Κλαούντια Καραπάνου (χορός), ο Lucas Arango (κιθάρα), ο Lucas Zegri (κρουστά) και η Γιώτα Μπαρόν (τραγούδι, στίχοι). Η παράσταση είχε κάνει πρεμιέρα στο Frijdag Festival στην Στοκχόλμη, τον Νοέμβριο 2022.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Ηρακλής Μαινόμενος": Δαδακαρίδης, Γουλιώτη, Γάλλος πρωταγωνιστούν στην σπάνια παιζόμενη τραγωδία του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Καραντζά

Το πιο σκοτεινό και πιο ανθρώπινο έργο του Ευριπίδη παρουσιάζεται το καλοκαίρι του 2024 σε περιοδεία σε όλη την Ελλάδα από μια σπουδαία ομάδα ηθοποιών και συντελεστών.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
08/05/2024

"801,5 μ.": Θέατρο ντοκουμέντο για την υπόθεση του Βαγγέλη Γιακουμάκη στο "Τζένη Καρέζη"

Η παράσταση που σκηνοθετεί ο Χάρης Πεχλιβανίδης, καλλιτεχνικός διευθυντής του Δηπεθε Ιωαννίνων, έρχεται για λίγες παραστάσεις από την Ήπειρο στην Αθήνα.

Πρεμιέρες: Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 9 έως 15 Μαΐου και ξεχωρίζουν.

Στην πρόβα του "Άτλαντα της δεκαετίας του 2000" αναρωτηθήκαμε: Είναι τα 00s ήδη ιστορία;

Το "α" βρέθηκε στη νέα δουλειά του Παντελή Φλατσούση όσο ήταν ακόμη εν εξελίξει, πήρε μια ιδέα από την καινούργια αναμέτρησή του με τη μνήμη και το παρελθόν και ρώτησε το καστ: "Τι θυμάσαι από το 2000;".

Θεόδωρος Τερζόπουλος: "Η ζωή είναι μια παρένθεση μέσα στη μεγάλη επικράτεια του θανάτου"

Το θέατρο Άττις του Θεόδωρου Τερζόπουλου συμπληρώνει 40 χρόνια λειτουργίας και ανοίγεται σε νέους στοχασμούς. Διαβάστε όσα μας είπε ο κορυφαίος δημιουργός με αφορμή τις πολυαναμενόμενες παραστάσεις "Περιμένοντας τον Γκοντό" στη Στέγη (15-19/5) και "Ορέστεια" στην Επίδαυρο (12-13/7).

Πέθανε η Άννα Παναγιωτοπούλου

Η πολυαγαπημένη ηθοποιός έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 77 ετών.

Τι είδαμε τελικά τη σεζόν 2023-24;

Νέες πρεμιέρες αναμένονται καθ’ όλη τη διάρκεια του Μαΐου, παρ’ όλα αυτά, καθώς την Κυριακή των Βαΐων κατέβασαν αυλαία οι περισσότερες παραστάσεις του χειμώνα, ο εθιμοτυπικός απολογισμός της σεζόν προσφέρει μια καλή εικόνα της.