Κάποια στιγμή πρέπει να γίνει μια «έρευνα κοινού» που να μας δώσει στοιχεία για την έλξη που ασκεί ο σκηνοθέτης Τόμας Οστερμάγερ στο ελληνικό θεατρόφιλο κοινό. Δεν είναι τυχαίο που έχει γίνει τόσο τακτικός επισκέπτης μας -τα θεάματά του είναι, κάθε φορά, τα πιο βέβαια sold-out του Φεστιβάλ Αθηνών. Γνώριμος στο ελληνικό κοινό από τις «πειραγμένες» παραστάσεις του – αρχής γενομένης με το «Κουκλόσπιτο» το 2006, όπου εμφάνισε την Ιψενική Νόρα ωσάν άλλη Λάρα Κροφτ , ο Οστερμάγερ και ο θίασος της βερολινέζικης Σαουμπίνε έρχονται σχεδόν κάθε καλοκαίρι στη χώρα μας, έχοντας σήμα κατατεθέν την αποδόμηση των κλασικών έργων, με πρώτο και βασικό στόχο την επικαιροποίησή τους: τα τεκταινόμενα των δραμάτων του 19ου αιώνα τοποθετούνται σε γιάπικα λοφτ και οι αλλοτινοί αστοί μεταμορφώνονται σε υστερικούς χίπστερ του 21ου αιώνα. Μόνο όσοι προμηθεύτηκαν από την έναρξη της προπώλησης εισιτήρια, θα μπορέσουν να δουν τη φετινή του παράσταση, με πρωταγωνίστρια, μάλιστα, τη Νίνα Χος, κορυφαία ηθοποιό του γερμανικού θεάτρου και κινηματογραφική μούσα του Κρίστιαν Πέτζολντ. Κι όσοι επίσης σπεύσουν να προλάβουν τυχόν ακυρώσεις θα μάθουν πώς μεταχειρίστηκε ο μετα-ποπ εικονοκλάστης τις «Μικρές Αλεπούδες» (1939), το έργο της Λίλλιαν Χέλμαν για τον αλληλοσπαραγμό μιας οικογένειας του αμερικανικού Νότου λόγω της έλλειψης χρηματοπιστωτικής ρευστότητας εν όψει ενός μεγάλου επιχειρηματικού ανοίγματος…
Photo: Arno Declair