Η Μαρία Ναυπλιώτου είναι η Μαρία Κάλλας

Ουσιαστική στην κατάδυσή της σε κάθε ρόλο, η Μαρία Ναυπλιώτου δεν φοβάται τα δύσκολα στοιχήματα. Τώρα, ανεβαίνει στη σκηνή για να ερμηνεύσει τη μεγάλη ντίβα της όπερας στο έργο του Τέρενς ΜακΝάλι «Masterclass».

Η Μαρία Ναυπλιώτου είναι η Μαρία Κάλλας

Ουσιαστική στην κατάδυσή της σε κάθε ρόλο, η Μαρία Ναυπλιώτου δεν φοβάται τα δύσκολα στοιχήματα. Μετρώντας σερί σπουδαίων εμφανίσεων, τώρα ανεβαίνει στη σκηνή για να ερμηνεύσει τη μεγάλη ντίβα της όπερας στο έργο του Τέρενς ΜακΝάλι «Masterclass» (Μικρό Χορν, από 9/11).

Η Μαρία Ναυπλιώτου είναι η Μαρία Κάλλας - εικόνα 1

Hταν η εντυπωσιακή, αδηφάγα Κλυταιμνήστρα στην «Ηλέκτρα» του Εθνικού το καλοκαίρι, ενώ μόλις λίγους μήνες νωρίτερα είχε συναρπάσει ως εύθραυστη αλλά κι εκρηκτική Μπλανς στο «Τραμ με το όνομα Πόθος» που σκηνοθέτησε ο Μιχαήλ Μαρμαρινός στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά. Η υποκριτική πάντως την κέρδισε κάπως «αργά», αφού ξεκίνησε ως χορεύτρια (απόφοιτη της Επαγγελματικής Σχολής Χορού της Ραλλούς Μάνου) και σημείωσε μια αξιοπρόσεκτη επαγγελματική διαδρομή συνεργαζόμενη με το Ελληνικό Χορόδραμα, με τις Ροές της Σοφίας Σπυράτου και άλλες ομάδες χορού.

Ήταν στα τέλη της δεκαετίας του ’90, λίγο αφότου είχε αποφοιτήσει από την δραματική σχολή του Γιώργου Κιμούλη, που μας μάγεψε με τη φινετσάτη, αριστοκρατική της παρουσία στην εξαιρετική τηλεοπτική σειρά «Η αίθουσα του θρόνου», ενώ την ίδια περίοδο έκανε ντεμπούτο στο σανίδι, ερμηνεύοντας την Κάθριν στο «Ξαφνικά πέρυσι το καλοκαίρι» του Εθνικού Θεάτρου.

Από εκεί και μετά αρχίζει μια ανοδική σταδιοδρομία, στην οποία η Μαρία Ναυπλιώτου έδειξε σπουδαίες ερμηνευτικές αρετές σε πλήθος σημαντικών ρόλων, στα δύο κρατικά θέατρα κυρίως αλλά και αλλού. Ήταν η Αθηνά στην «Ορέστεια» που δημιούργησε ο Γιάννης Κόκκος για το Εθνικό, πρωταγωνίστησε στην θρυλική «Οδύσσεια» του Μπομπ Ουίλσον στο ίδιο θέατρο, επί σειρά ετών διέπρεψε στις παραστάσεις της Πειραματικής Σκηνής του υπό την διεύθυνση του Στάθη Λιβαθινού (Ναστάζια στον «Ηλίθιο», Αρετούσα στον «Ερωτόκριτο», «Κάρμεν»), ενώ έχει συνεργαστεί με σκηνοθέτες όπως ο Νικίτα Μιλιβόγεβιτς, ο Γιώργος Μιχαηλίδης, ο Μιχαήλ Μαρμαρινός, ο Κωνσταντίνος Ρήγος, ο Σλόμπονταν Ουνκόφσκι κ.ά.

Τώρα έρχεται αντιμέτωπη με έναν μονόλογο-πρόκληση, το βραβευμένο με Τόνι και Drama Desk έργο του Τέρενς ΜακΝάλι «Masterclass» (1995), που έχει ερμηνευτεί παγκοσμίως από ιερά τέρατα της υποκριτικής όπως η Φέι Νταναγουέι και η Φανί Αρντάν. Ο τολμηρός συγγραφέας του (off) Μπρόντγουεϊ («Corpus Christi», «Frankie και Johnny») εμπνέεται από τα μαθήματα φωνητικής που παρέδωσε η Κάλλας στη δύση της καριέρας της στους σπουδαστές της ιστορικής Μουσικής Σχολής Τζούλιαρντ της Νέας Υόρκης. Ο ΜακΝάλι έχει συνθέσει έναν συναρπαστικό αυτοβιογραφικό μονόλογο, πικρό, καυστικό, γεμάτο χιούμορ και αυτοσαρκασμό.

Πρόκειται για μια πραγματική κατάθεση ψυχής που φωτίζει τόσο τον άνθρωπο όσο και την επαγγελ­ματία Κάλλας, έτσι όπως στην αφήγησή της μπλέκονται, υπό τους ήχους σπουδαίας μουσικής, αναμνήσεις από τα δύσκολα παιδικά της χρόνια, αναφορές στη δυσλειτουργική σχέση με τη μητέρα της, οι άνθρωποι που την καθόρισαν επαγγελματικά αλλά και προσωπικά, ο Μενεγκίνι, ο Παζολίνι, ο Ωνάσης, ενώ η λαμπρή επαγγελ­ματική σταδιοδρομία της αντιπαραβάλλεται ειρωνικά με την πολυτάραχη αλλά τελικά μοναχική ζωή της. Το ερμηνευτικό στοίχημα για τη σπουδαία ηθοποιό σκηνοθετεί ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος στη νέα μετάφραση του Στρατή Πασχάλη.

Περισσότερες πληροφορίες

Master Class

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 105 '

Ένας μονόλογος-πρόκληση για κάθε ηθοποιό αυτός της Μαρίας Κάλλας, αυτοβιογραφικός, αποκαλυπτικός για τα μυστικά της όπερας και της μεγάλης ντίβας, βασισμένος στο σεμινάριο που δίδαξε στη Μουσική Σχολή Τζούλιαρντ της Νέας Υόρκης το 1970.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα

Μεταξύ λαογραφίας, τελετουργικού δρωμένου και θεάτρου ντοκουμέντο κινείται η παράσταση της Πειραματικής Σκηνής του Θεσσαλικού Θεάτρου, εμπνευσμένη από μυστικιστικές και αληθινές ιστορίες γυναικών του θεσσαλικού κάμπου. | Powered by Uber

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
02/05/2024

Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ

Ατμοσφαιρική και ενδιαφέρουσα σκηνική πρόταση του γνωστού έργου του Φασμπίντερ για την ερωτική εξουσία και εξάρτηση μέσα από τη σχέση δύο γυναικών. | Powered by Uber | Powered by Uber

"Έξι πρόσωπα σε αναζήτηση συγγραφέα" και μετά τις διακοπές του Πάσχα

Το έργο του Λουίτζι Πιραντέλο που σκηνοθετεί ο Πέτρος Νάκος σε δική του μετάφραση στο θέατρο Altera Pars θα συνεχίσει την πορεία του μετά την πασχαλινή ανάπαυλα.

"Ψιλικά": Μία περφόρμανς σε κείμενα Γλυκερίας Μπασδέκη ανεβάζει η ομάδα "Στέρεο νερό"

Μια site-specific performance για την αναζήτηση της ευτυχίας ανεβάζει τον Μάιο η ομάδα της χορογράφου Εύης Σούλη σε ένα εγκαταλελειμμένο εμπορικό κέντρο.

"Τα ραδίκια ανάποδα" θα δούμε και μετά το Πάσχα

Λόγω επιτυχίας, ο μονόλογος του Γιώργου Γαλίτη σε σκηνοθεσία Βλαδίμηρου Κυριακίδη, που βρίσκεται στον δέκατο χρόνο του, θα παραταθεί και μετά τις πασχαλινές διακοπές στο θέατρο Αργώ.

Η Αναστασία Παπαστάθη σκηνοθετεί τους "Βρικόλακες"

Το σπουδαίο δράμα του Ίψεν θα δούμε την ερχόμενη σεζόν στο θέατρο Radar.

"Δον Κιχώτης": Ο Γιάννης Μπέζος σκηνοθετεί τους Βλαδίμηρο Κυριακίδη και Θανάση Τσαλταμπάση σε καλοκαιρινή περιοδεία

Έναν πολυμελή θίασο, στον οποίο θα δούμε και τις Νάντια Κοντογεώργη και Παρθένα Χοροζίδου, ενορχηστρώνει ο Γιάννης Μπέζος στη μεγάλη θεατρική παραγωγή του καλοκαιριού που θα ταξιδέψει σε όλη την Ελλάδα το διαχρονικό έργο του Μιγκέλ ντε Θερβάντες. Δείτε αποκλειστικές φωτογραφίες από την πρώτη ανάγνωση.