Το Collegium Musicum Αθηνών, μία από τις πιο δραστήριες ορχήστρες δωματίου της ελληνικής μουσικής σκηνής, παρουσιάζει την Πέμπτη 30 Οκτωβρίου στις 8.30 στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών ένα πρόγραμμα αφιερωμένο αποκλειστικά σε συνθέτες της νεότερης και σύγχρονης ελληνικής δημιουργίας. Υπό τη διεύθυνση του Νίκου Αθηναίου –μαέστρου, πιανίστα και συνθέτη με μακρά διεθνή πορεία, το σύνολο φωτίζει σημαντικούς σταθμούς του ελληνικού 20ού αιώνα, μέσα από τέσσερα χαρακτηριστικά έργα για μικρή ορχήστρα.
Στη συναυλία συναντιώνται τέσσερις διαφορετικές προσωπικότητες, τέσσερις σχολές σκέψης, που αποτυπώνουν τον πλούτο και την πολυφωνία της λόγιας ελληνικής μουσικής. Ο Γ. Α. Παπαϊωάννου, από τους πρώτους που υιοθέτησαν τις αρχές της αβανγκάρντ στην Ελλάδα, ο Δημήτρης Δραγατάκης, που άντλησε θεματολογία και ρυθμούς από τη λαϊκή μας παράδοση και τους μετουσίωσε σε μια σύγχρονη γλώσσα, ο Θόδωρος Αντωνίου, κορυφαίος συνθέτης και παιδαγωγός με ανεκτίμητη προσφορά στη σύγχρονη μουσική, και ο Ιωσήφ Παπαδάτος, συνεχιστής του έργου του Αντωνίου, με σημαντική παρουσία τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει το λυρικό αποτύπωμα του Δραγατάκη για ορχήστρα εγχόρδων, τη δεξιοτεχνική και στιβαρή γραφή του Παπαϊωάννου σε κοντσερτίνο για πιάνο, το συναρπαστικό Κοντσέρτο για βιολί του Αντωνίου, και το συμβολικό έργο "Φοίνιξ” του Παπαδάτου – ένας τίτλος που παραπέμπει στην αναγέννηση και τη διαρκή εξέλιξη της ελληνικής μουσικής δημιουργίας.
Συντελεστές
Απόστολος Παλιός (πιάνο)
Απόλλωνας Γραμματικόπουλος (βιολί)
Ορχήστρα Collegium Musicum Αθηνών
Νίκος Αθηναίος (μουσική διεύθυνση)
> Δείτε όλες τις συναυλίες της εβδομάδας στον οδηγό μουσικής του "α".
Περισσότερες πληροφορίες
Collegium Musicum
Υπό τη διεύθυνση του μαέστρου, πιανίστα και συνθέτη Νίκου Αθηναίου, το σύνολο στρέφεται στην εγχώρια μουσική παραγωγή, παρουσιάζοντας έργα εμβληματικών Eλλήνων μουσουργών (Παπαϊωάννου, Δραγατάκης, Αντωνίου, Παπαδάτος). Η ελληνική μουσική ακολούθησε πολλά και διαφορετικά μονοπάτια στον 20ό αιώνα και οι τέσσερις αυτοί συνθέτες τα ανιχνεύουν και τα αναδεικνύουν με τον καλύτερο τρόπο. O Γ.Α. Παπαϊωάννου υπήρξε επιφανής εκπρόσωπος της μουσικής αβανγκάρντ στην Ελλάδα (και στην εποχή τους ένας από τους ελάχιστους), ενώ ο Δ. Δραγατάκης πορεύτηκε αντλώντας με πρωτότυπο τρόπο θέματα και έμπνευση από τη μουσική μας παράδοση. Ο ακαδημαϊκός Θ. Αντωνίου δεν ήταν απλώς επί σειράν ετών πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Μουσουργών, αλλά και αδιαμφισβήτητος εκφραστής της σύγχρονης λόγιας μουσικής δημιουργίας στον τόπο μας, σημείο αναφοράς για τους συναδέλφους και τους μαθητές του. Άξιος διάδοχός του στην Ένωση των Μουσουργών, ο Ιωσήφ Παπαδάτος, διαπρεπής ακαδημαϊκός και δημιουργός με διεθνή βραβεία και διακρίσεις στο ενεργητικό του.
