"Και θα χαθώ": Πού βρίσκεται σήμερα ο Πέτρος Θεοτοκάτος, ο άνθρωπος πίσω από το πιο "κολληματικό" τραγούδι των 90s

Τριάντα χρόνια μετά την κυκλοφορία του “Θα χαθώ, θα χαθώ, θα χαθώ ένα πρωί” μιλήσαμε με τον Πέτρο Θεοτοκάτο, που μας είπε τα πάντα για το για το τραγούδι, τη μουσική του, το σήμερα.

Θεοτοκάτος

Eίναι από εκείνα τα τραγούδια που αν τα ακούσεις μια φορά, σου κολλάνε όλη μέρα. Που αν ακούσεις έστω και μια λέξη που υπάρχει στο ρεφρέν τους αρχίζεις να τα τραγουδάς σε ανύποπτες στιγμές. Που παρόλο που κυκλοφόρησε στη δεκαετία των 90s συνεχίζουμε να τα ακούμε, να τα τραγουδάμε, να τα χορεύουμε. Φταίει ο ρυθμός του που μας κάνει να χορεύουμε χωρίς καν να το καταλάβουμε, αλλά και οι ταξιδιάρικοι και αλέγροι στίχοι του που μας θυμίζουν τις πιο ξέγνοιαστες στιγμές μας.

Αναφερόμαστε στο "Και θα χαθώ, θα χαθώ, θα χαθώ ένα πρωί σε μια ελεύθερη ιδέα αναρχική” του Πέτρου Θεοτοκάτου ή πιο σωστά και κατά την επίσημη ονομασία του "Θα χαθώ”,  που κυκλοφόρησε το 1997. Σχεδόν 30 χρόνια μετά την πρώτη κυκλοφορία του, το "ξαναθυμηθήκαμε” σήμερα μετά τη διασκευή του από την τραγουδίστρια Μαρία Κορέλλι. Για μια ακόμη φορά το "Θα Χαθώ” του Θεοτοκάτου κάνει χαμό, ακόμα και σε παιδιά που όταν είχε πρωτοβγεί πιθανότατα δεν είχαν καν γεννηθεί, κάνοντάς το trend στο TikTok και χρησιμοποιώντας το για να "ντύσουν” μουσικά τα βίντεό τους.


Μιλήσαμε λοιπόν, με τον Πέτρο Θεοτοκάτο, τον άνθρωπο που με τη μουσική, τους στίχους και τη φωνή του μας έκανε "να χαθούμε” άπειρες φορές σε ελεύθερες ιδέες. Μας είπε για το τραγούδι, τη μουσική του, το σήμερα. ​​​​Ένα μικρό spoiler πριν τις ερωτήσεις: Σήμερα ασχολείται πέρα από τη μουσική με το life coaching κάνοντας online συνεδρίες, έγραψε 4 μυθιστορήματα και φέτος για πρώτη φορά μετά από τόσα χρόνια, έδωσε τα δικαιώματα να γίνει διασκευή το "Θα χαθώ”. 

Πέτρο, πες μας την ιστορία πίσω από το "Θα χαθώ”. Υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο γεγονός που σε ενέπνευσε να το γράψεις;
Ήταν 1992, είχα την μπάντα μου τους ΦΤΟΥ παίζαμε δεξιά κι αριστερά στην Αθήνα σε μια εποχή που το ελληνικό ροκ ξεκινούσε την ανοδική του πορεία. Κυκλοφορούσα πάντα με ένα τετράδιο που σημείωνα στίχους, ιδέες οτιδήποτε με ενδιέφερε να κρατάω ακολουθώντας του Άλεν Γκίνσμπεργκ το μανιφέστο για τη συγγραφή και καταγραφή σκέψεων κλπ. Στο συγκεκριμένο τραγούδι είχα ετοιμάσει τα δυο του κουπλέ αλλά το ρεφρέν δε μου άρεσε, ήταν πολύ πεσιμιστικό, δεν είχε εκείνο το ξέσπασμα που θα ήθελα. Το είχα αφήσει στην άκρη λοιπόν για αρκετό καιρό. Εργαζόμουν όμως με σύστημα, όταν ήθελα να γράψω νέο τραγούδι άνοιγα αυτά τα τετράδια και αυτοσχεδίαζα μουσικές για τους στίχους που έβρισκα εκεί μέσα. Ένα απόγευμα μια μαγική ώρα έγινε το θαύμα. Τραγουδάω τους στίχους (το πρώτο κουπλέ δηλαδή) και αυτόματα μού βγαίνουν οι στίχοι του ρεφρέν, οι γνωστοί πια.. "Θα χαθώ θα χαθώ ένα πρωί”.

Πίστευες ότι το τραγούδι θα γίνει τόση μεγάλη επιτυχία όταν το έγραφες; Τι είναι αυτό που έκανε το τραγούδι τόσο διαχρονικό; 
Κατάλαβα ότι θα είναι επιτυχία αμέσως και έστειλα ντέμο στην εταιρία που μού πρότεινε το πρώτο μου συμβόλαιο. Αρκετό καιρό μετά προσπαθούσα να καταλάβω τη μυστική συνταγή αυτής της τεράστιας επιτυχίας και ομολογώ πως δεν έβγαλα ασφαλές συμπέρασμα.

Πέτρος Θεοτοκάτος

Πώς διαχειρίστηκες αυτή την επιτυχία και ποια ήταν τα επόμενα μουσικά σου βήματα μετά το "Θα χαθώ”;
 Η αλήθεια είναι ότι από τη μια με κολάκευσε το γεγονός της επιτυχίας, από την άλλη όμως έχασα τον ύπνο μου, το τηλέφωνο χτυπούσε διαρκώς, προτάσεις πολλές από παντού για συναυλίες, ραντεβού και όλα αυτά. Νομίζω ότι δεν το άντεξα, έπρεπε να ελίσσομαι, πράγμα που σε εκείνη τη φάση της ζωής μου δεν το είχα ανάγκη αφού περισσότερο με ενδιέφεραν οι ιδέες που πίστευα ακράδαντα, τα διαβάσματα μου, η αληθινή δημιουργική τέχνη και μια ήρεμη ζωή.

Στο μεταξύ έγραφα ορχηστρική μουσική ή μουσική ambient, ακόμα για διάφορα ensembles, δωματίου, μουσική για υπολογιστές. Περισσότερο λόγιζα τον εαυτό μου ως συνθέτη παρά ως ροκ περφόρμερ. Πάντα βέβαια είχα μια μπάντα και δοκίμαζα εκεί τις ιδέες μου. Το να είμαι με την μπάντα ήταν η ψυχοθεραπεία μου. Κάναμε περιοδείες διαρκώς για 20 χρόνια, 8 στούντιο άλμπουμς. Έγραψα 4 μυθιστορήματα.

Σήμερα ασχολείται πέρα από τη μουσική και με το life coaching, κάνοντας online συνεδρίες

Πού βρίσκεσαι σήμερα; Ασχολείσαι με κάτι άλλο εκτός από τη μουσική;
Ασχολούμαι με τη μουσική μου και το κτήμα στην Αγία Μαρίνα στο Κορωπί. Ένα χώρο που με γεμίζει, με ηρεμεί. Η ασχολία με τα δέντρα μου είναι κάτι μαγικό. Σπούδασα Life Coaching στο ΕΚΠΑ γιατί πάντα το είχα να είμαι καλός ακροατής και οι ουμανιστικές μου πεποιθήσεις, τα διαβάσματα μου, η φιλοσοφία είναι εφόδια που χρειάζεται ένας coach. Επίσης, η κοινωνική εμπειρία που κι αυτή διαθέτω σε μεγάλο βαθμό. Μεγαλώνω τον γιο μου σε ένα ζεστό, υγιές, περιβάλλον. Συνεργάζομαι με εταιρίες στο εξωτερικό για την ambient μουσική μου.

Μαρία Κορέλλι

Φέτος, είναι η πρώτη φορά μετά από σχεδόν 30 χρόνια που επέτρεψες σε κάποιον καλλιτέχνη να κάνει διασκευή το τραγούδι σου, το "Θα χαθώ” και αυτή ήταν η Μαρία Κορέλλι. Γιατί δεν το έκανες νωρίτερα και τι σε έκανε να επιλέξεις τη Μαρία; 
Το τραγούδι αρκετές φορές ζήτησαν διάφοροι "μεγάλοι αστέρες” στου ελληνικού πενταγράμμου. Όμως δεν μπορούσα να δώσω άδεια για αυτόν τον ύμνο, αυτό το τραγούδι που τραγουδούσε ο κόσμος στην κηδεία του Γρηγορόπουλου, σε αυτούς που το έβλεπαν απλά ως μια σίγουρη επιτυχία. Ήθελα να μπορεί να το υποστηρίξει ο εκτελεστής με το ανάλογο ήθος σε συναυλίες με το ανάλογο ύφος, σε κατάλληλα ακροατήρια. Η Μαρία όμως ήρθε και μου ζήτησε να πει το τραγούδι με ευγενικό, αξιοπρεπές τρόπο. Με το χαμόγελο της, τη δυναμική της, την καλλιέργεια της. Κάναμε πρόβα, βρήκαμε το σωστό τόνο, και δρομολογήθηκε η παραγωγή σε ένα εξαιρετικό κλίμα. Άκουσα την εκτέλεση, μου άρεσε, συνεργαστήκαμε άψογα και της εύχομαι καλή επιτυχία αν και γνωρίζω από πριν πως αυτό είναι δεδομένο.

Η Μαρία Κορέλλι που επανακυκλοφόρησε το "Θα χαθώ”.  Άκουσέ το από δική της εκτέλεση στο Youtube, στο Spotify και στο TikTok. Ακούστε το "Θα χαθώ” σε διασκευή της Μαρίας Κορέλλι, με την εξαιρετική βαθιά φωνή της, το οποίο έχει ήδη κρατήσει μια θέση στις playlists μας για το αμάξι, τη δουλειά, το σπίτι, τις διακοπές:

Στο Spotify θα το ακούσεις εδώ.

Διαβάστε Επίσης


 
 

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Μουσική

Αγοραφοβικό Φεστιβάλ 2025: Δύο μέρες αντίδοτο στην αγοραφοβία των καιρών μας

Η επιτυχημένη φεστιβαλική διοργάνωση που καθιερώθηκε αμέσως ως το μεγάλο ραντεβού της ευρύτερης ελληνικής indie σκηνής επιστρέφει με την τρίτη έκδοσή της στην ΠΛΥΦΑ, σε επιμέλεια της Sci-Fi River (26-27/9).

ΓΡΑΦΕΙ: ΒΙΚΤΩΡΙΑ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥς
24/09/2025

Τo Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη γιορτάζει 30 χρόνια προσφοράς στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Μια επετειακή εκδήλωση με παρουσιάσεις, προβολές και συναυλία κλασικής μουσικής.

Φεστιβάλ Όπερας Ροσσίνι: Σπάνιες λυρικές απολαύσεις εν μέσω σοβαρών προκλήσεων

Παρά τη μειούμενη χρηματοδότηση και την ανάγκη προσέλκυσης νέου κοινού, στο Πέζαρο η απογείωση των έργων του Ροσσίνι εξακολουθεί να γίνεται με μουσικ(ολογικ)ή και παραστατική αρτιότητα και τη σύμπραξη καταξιωμένων και ανερχόμενων καλλιτεχνών, εξειδικευμένων στο ρομαντικό μπελ-κάντο.

Οι Amenra επιστρέφουν στο "Floyd"

Ένα χρόνο μετά τη συγκλονιστική περσινή εμφάνισή τους έρχονται ξανά στην Αθήνα.

Ο Mulatu Astatke στην Ελλάδα, για μια τελευταία φορά

Ο σπουδαίος Αφρικανός μουσικός αποφάσισε ότι έφτασε ο καιρός να αποσυρθεί –και δεν γινόταν να το κάνει δίχως να περάσει από την Αθήνα (Θέατρο Βράχων, 25/9).

Σε αυτή τη συναυλία, ακούμε τραγούδια που άκουγε κι ο Γκαίτε

Στο πλαίσιο του Athens Baroque Festival, θα διεξαχθεί η συναυλία "Goethe Lieder composed by his contemporaries" με τις Φανή Αντωνέλου και Sofya Gandilyan.