Το ανατρεπτικό φεστιβάλ Tectonics για 4η χρονιά στο Ωδείο Αθηνών

Επιστροφή για το φεστιβάλ σύγχρονης και πειραματικής μουσικής από τη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση.

Tectonics © Andreas_Simopoulos

Αιχμηρό, ανατρεπτικό και απρόσμενο, το φεστιβάλ Tectonics της Στέγης επιστρέφει για τέταρτη χρονιά στην Αθήνα, στο Ωδείο Αθηνών.

Με επίκεντρο τη νέα μουσική, από την κλασική ορχηστρική μουσική έως τις σόλο αυτοσχεδιαστικές παραστάσεις, την ηλεκτρονική μουσική, τα νέα όργανα, τις μουσικές εγκαταστάσεις και πολλά άλλα, το Tectonics, το ανατρεπτικό μουσικό φεστιβάλ της Στέγης, έρχεται ξανά στην Αθήνα από 2 έως 4 Δεκεμβρίου. Η Στέγη συνεργάζεται με το Ωδείο Αθηνών, παρουσιάζοντας για μια ακόμα φορά ένα πυκνό και περιπετειώδες πρόγραμμα ζωντανών μουσικών δράσεων.

Από συμφωνική μουσική μέχρι noise και από τον ελεύθερο αυτοσχεδιασμό μέχρι τη σύγχρονη σύνθεση, το Tectonics αποκαλύπτει νέες συγγένειες μεταξύ διαφορετικών μουσικών ειδών. Ο φημισμένος μαέστρος Ilan Volkov, ο οποίος ξεκίνησε το φεστιβάλ με τη Συμφωνική Ορχήστρα της Ισλανδίας, μαζί με τον Μιχάλη Μοσχούτη και την Anne Hilde Neset, αναλαμβάνουν να δημιουργήσουν ακόμη ένα αξέχαστο φεστιβάλ για τη μουσική σκηνή της Αθήνας.

Την εναρκτήρια βραδιά της τέταρτης έκδοσης του αθηναϊκού Tectonics, στις 2 Δεκεμβρίου, συνθέτουν νέες καλλιτεχνικές συμπράξεις, αιχμηροί ηλεκτροακουστικοί ήχοι και ιδιοκατασκευές από πέτρα, μπρούντζο και ξύλο. H πρώτη μέρα ξεκινάει με τη νέα σύμπραξη της Σαβίνας Γιαννάτου με την Έλενα Κακαλιάγκου, τον Κωστή Δρυγιανάκη και τον Χάρη Παζαρούλα. Στη συνέχεια, η βετεράνος της αβανγκάρντ μουσικής Limpe Fuchs μετατρέπει υλικά όπως την πέτρα, τον μπρούντζο και το ξύλο σε μουσικά όργανα. H πρώτη βραδιά του φεστιβάλ κλείνει με τους σκληρούς ηλεκτρονικούς ήχους του Rashad Becker.

Το πολυδιάστατο πρόγραμμα της δεύτερης ημέρας του φεστιβάλ, στις 3 Δεκεμβρίου, αναπτύσσεται μέσα από μια αλληλουχία αντιθέσεων, από συμφωνικές συνθέσεις στον ελεύθερο αυτοσχεδιασμό και από την κορεάτικη μουσική παράδοση στο μουσικό κολάζ. Ο ανατρεπτικός μαέστρος και ιδρυτής του Tectonics, Ilan Volkov, συμπράττει με την Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ, σε ένα πρόγραμμα όπου η μουσική του Krzysztof Penderecki συνομιλεί με συνθέσεις του Αντώνη Ανισέγκου, του Μιχάλη Παρασκάκη, αλλά και με το ανοιχτό, αυτοσχεδιαστικό έργο του Αυστραλού Oren Ambarchi. Παράλληλα, στη Νέα Σκηνή και στο φουαγέ του Ωδείου Αθηνών θα πραγματοποιηθούν μια σειρά από συναυλίες, εξερευνώντας το όρια μεταξύ διαφορετικών μουσικών ειδών και παραδόσεων. Από τα κορεάτικα μουσικά όργανα της Park Jiha στο ηχητικό κολάζ της Mariam Rezaei και από το ιδιότυπο συνθετικό έργο της Éliane Radigue στους έντονους αυτοσχεδιασμούς της Farida Amadou.

Tην αυλαία του φετινού Tectonics κλείνουν την Κυριακή 4 Δεκεμβρίου οι Νορβηγοί Supersilent, το αθηναϊκό σχήμα WHI, η Ιαπωνοκορεάτισσα Ryoko Akama, η Αυστραλή Cat Hope και η πάντα περιπετειώδης Άννα Παγκάλου. Τι ήχο παράγουν 100 συσκευές που ανοιγοκλείνουν; Πώς μπορούν να μπουν στο επίκεντρο της μουσικής δημιουργίας δημοκρατικές διαδικασίες; Ποια είναι το όρια της ακουστότητας; Πώς ένας συνθέτης αποδίδει ηχητικά το σπάνιο φαινόμενο του διπλού ουράνιου τόξου και τι ρόλο μπορεί να παίξει η θερμότητα σε μια περφόρμανς μεγάλης διάρκειας; Αυτά είναι μερικά από τις ερωτήματα που θέτει η τρίτη μέρα του Tectonics, την αυλαία της οποίας θα κλείσουν οι Supersilent, το εμβληματικό τρίο από τη Νορβηγία που για πάνω από δύο δεκαετίες διευρύνει τα όρια της σύγχρονης μουσικής.

Το πρόγραμμα

Παρασκευή 2 Δεκεμβρίου

9 μ.μ. | Πολυχώρος Ω2
Κωστής Δρυγιανάκης (electronics), Έλενα Κακαλιάγκου (γαλλικό κόρνο), Χάρης Παζαρούλας (κοντραμπάσο), Σαβίνα Γιαννάτου (φωνή)
Limpe Fuchs
Rashad Becker

Σάββατο 3 Δεκεμβρίου

7 μ.μ. | Νέα Σκηνή
"Occam Ocean XXVI” (Éliane Radigue, 2018)
Enrico Malatesta, κρουστά

7.45 μ.μ. | Φουαγέ Τεχνών
Farida Amadou

8.30-10 μ.μ. | Αμφιθέατρο Ιωάννης Δεσποτόπουλος
Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ υπό τη διεύθυνση του Ilan Volkov
- "Zero Universe” (Αντώνης Ανισέγκος, 2013)
- "Kama” (Μιχάλης Παρασκάκης, 2016)
- "Kanon” (Krzysztof Penderecki, 1962)
- "Sous Vide” (Oren Ambarchi, 2022)

10.15 μ.μ. | Φουαγέ Τεχνών
Park Jiha
Mariam Rezaei

Κυριακή 4 Δεκεμβρίου

6 μ.μ. | Νέα Σκηνή
"shimatsu 12”
μια περφόρμανς μεγάλης διάρκειας από τη Ryoko Akama

7 μ.μ. | Φουαγέ Τεχνών
"At Least One Hundred Devices Being Turned On And Off” (James Saunders, 2012)
"An Unknown Territory” (Αλέξης Πορφυριάδης, 2021)
WHI Ensemble

8-10 μ.μ. | Αμφιθέατρο Ιωάννης Δεσποτόπουλος
Three times - we parted - Breath - and I
"Occam Ocean XXIV” για άλτο φλάουτο (Éliane Radigue, 2018)
"The Long Now II” για μπάσο φλάουτο και υπόηχο τόνο (Cat Hope, 2022)
"Les Serpents” για άλτο φλάουτο και ηλεκτρονικά (Lionel Marchetti/ Cat Hope, 2022)
Cat Hope, φλάουτα
"Double Rainbow” (Alvin Lucier, 2016)
Άννα Παγκάλου, φωνή
Supersilent
Arve Henriksen (τρομπέτα, φωνή, electronics), Ståle Storløkken (πλήκτρα, electronics), Helge Sten (electronics)

Έναρξη προπώλησης: Τρίτη 15 Νοεμβρίου (5 μ.μ.)

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Μουσική

H Φένια Παπαδόδημα επιστρέφει στο "Half Note"

Παρουσιάζει τη συναυλία "Women’s Prayers – Redemption" έχοντας πάντα σαν οδηγό γυναικείες φωνές που άφησαν εποχή.

08/11/2025

Για την DJ Pitsouni δεν υπάρχει ωραιότερο κοπλιμέντο από το "έχεις ωραία αισθητική"

Λίγες μέρες πριν το live των Las Ninyas Del Corro στο "Arch" (22/11), η δραστήρια DJ μιλά για τον ρόλο της πίσω από τα decks και την εξέλιξη της ελληνικής ραπ σκηνής, ενώ παράλληλα μοιράζεται με τους αναγνώστες του "α" μια προσωπική playlist.

Grammys 2026: Όλες οι υποψηφιότητες

Φέτος, το hip hop και η pop βρίσκονται ξανά στο επίκεντρο, η latin μουσική αποκτά επιτέλους τη θέση που της αξίζει, και η νέα γενιά δοκιμάζει τις δυνάμεις της απέναντι σε καλλιτέχνες που έχουν ήδη γράψει ιστορία.

"Τόσκα"

Η περίφημη όπερα του Τζάκομο Πουτσίνι, σε σκηνοθεσία Νίκου Σ. Πετρόπουλου, επιστρέφει μετά τα συνεχόμενα sold out.

Επιτυχημένος Κόρνγκολντ, ατελέστατος Μάλερ σε πρόσφατη συναυλία της ΚΟΑ υπό τον Γουώρνερ – Θαυμάσιος Χάυντν από Giardino Armonico / Αντονίνι στη Ροτόντα Θεσσαλονίκης

Η ατελής εκτέλεση της 5ης Συμφωνίας του Μάλερ σκίασε την πρόσφατη συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, ενώ το ιστορικό σύνολο οργάνων εποχής "Il Giardino armonico" έκανε το καθυστερημένο πλην ερεθιστικό ελληνικό ντεμπούτο του με συμφωνίες του Χάυντν στη Ροτόντα της Θεσσαλονίκης

Η Αναστασία Κότσαλη και ο Μιχάλης Καλκάνης συνομιλούν με την ανεικονική γεωμετρία της Όπυς Ζούνη

Παρουσιάζουν το νέο του μουσικό εγχείρημα "Περγαμόντο" στο Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών & Μουσικής Β&Μ Θεοχαράκη.

"Μομφή": Μια μουσική performance της Μαρίκας Κλαμπατσέα και του Λεονάρδου Βαλεστσαίν

Το έργο εμπνέεται από τη ρήση του Bertolt Brecht: "Στους σκοτεινούς καιρούς θα υπάρχει και τραγούδι; Ναι, θα υπάρχει και τραγούδι. Για τους σκοτεινούς καιρούς".