Την τελευταία δεκαετία στη ραπ μουσική σκηνή, πέρα από την έλευση του τραπ που έφερε τούμπα όσα γνωρίζαμε δημιουργώντας εν μία νυκτί νέους «Ροκ Σταρ», υπήρξαν καλλιτέχνες της παλιάς σχολής, ονόματα που βρίσκονται στα πράγματα πάνω από δύο δεκαετίες, οι οποίοι έψαξαν το «νέο ήχο» σε άλλες, πιο σύνθετες μουσικές παραγωγές, συχνά με συνοδεία οργάνων αντί της (ξερής) λούπας του synthesizer, με σκοπό να φτιάξουν το δικό τους στιλ, πέρα από μουσικές ταμπέλες.
Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα αυτής της κατηγορίας είναι ο Ταφ Λάθος, κατά κόσμον Παναγιώτης Κυριακού, ο επόμενος μουσικός που ανοίγει μικρόφωνο στο Φάρο του Κέντρου Πολιτισμού – Ίδρυμα «Σταύρος Νιάρχος», την Κυριακή 22 Νοεμβρίου (9 μ.μ.), για να μεταδώσει ζωντανά συναυλιακό σόου χωρίς ακροατήριο από κάτω, ένα ιδιαίτερο στοίχημα για κάθε μουσικό, όπως έχει αποδείξει η εμπειρία μας έως τώρα απ’ την online ακρόαση κατά τη διάρκεια της κοινωνικής αποστασιοποίησης.
Είναι παραπάνω απαιτητικές οι συναυλίες χωρίς κοινό για χιπ-χοπ καλλιτέχνες, εφόσον τα live τους κανονικά απαιτούν ιδρωμένες μπλούζες κι ακροατές που φωνάζουν δυνατά τους στίχους σε κάθε κομμάτι. Θα κερδίσει το στοίχημα ο Ταφ Λάθος με την ενοσχηστρωμένη εκδοχή της μουσικής του;
Κι είναι παραπάνω απαιτητική δοκιμασία για χιπ-χοπ καλλιτέχνες, εφόσον τα live τους κανονικά απαιτούν ιδρωμένες μπλούζες κι ακροατές που φωνάζουν δυνατά τους στίχους σε κάθε κομμάτι. Το είχαμε διαπιστώσει και στη συναυλία του Bloody Hawk, του πρώτου ραπ μουσικού που έκανε live stream μετάδοση απ’ το ΚΠΙΣΝ (μαζί με το συνεργάτη του Φώτη Γεωργιάδη στα ντεκς) πριν από λίγο καιρό: σε όσα κομμάτια είχε σιγουριά, αυτοπεποίθηση κι αέρα, κατά βάση στα παλιότερα που ’χει γράψει, πέρναγε το συναίσθημα στο θεατή αλλά σε αρκετά σημεία υπήρχαν κενά και περιπλανώμενη αμηχανία.
Βέβαια, η περίπτωση του Ταφ Λάθος, ο οποίος θα συνοδεύεται κι από φουλ μπάντα, είναι διαφορετική. Αφενός, έχει μεγάλη εμπειρία επί σκηνής, από τα ιστορικά live των Ψυχόδραμα 07 μέχρι επετειακές συναυλίες της προσωπικής του δισκογραφίας (ενεργός απ’ τις αρχές του 2000), αφετέρου, το στιλ του πλέον χαρακτηρίζεται από μελωδικότητα, συμβολισμό και συναίσθημα στην ερμηνεία.
Σημείο αναφοράς θα λέγαμε πως είναι το άλμπουμ «Ελπίδα» το 2015, απ’ όπου έγινε πιο ξεκάθαρη αυτή η στροφή (μάλλον και για τον ίδιο), ενώ στο πρόσφατα πρότζεκτ-άλμπουμ «Deca» –δέκα τραγούδια σαν μικρές ιστορίες, όλα οπτικοποιημένα σε βιντεοκλίπ– κινήθηκε πιο ανοιχτά στις παραγωγές· ας αναφέρουμε τη «Στάθμη» με την ψυχεδελική μπιτάρα που νομίζω ξεχώρισε.
Στις αρχές του 2020, ώριμος κι απελευθερωμένος πλέον στη διαδικασία της παραγγής μέσω της Bashment Records που ίδρυσε, ο Ταφ Λάθος ξαναπιάνει τη δισκογραφία του κι ενορχηστρώνει κομμάτια, δίνοντας νέα πνοή στον ήχο του. Στη συναυλία του ΚΠΙΣΝ θα δώσει αυτή την οπτική της μουσικής του με επιλογές απ’ όλη την πορεία του, από τα «Διηγήματα Χαμένης Νιότης» μέχρι τα πρόσφατα κομμάτια του για τα «Παιδιά της Νέας Εποχής». Συντονιστείτε εδώ.