Ο «Σικελικός Εσπερινός» επιστρέφει

Ο επιτυχημένος «Σικελικός Εσπερινός» της Εθνικής Λυρικής Σκηνής επιστρέφει στις 14, 16 και 18/4 στο Μέγαρο Μουσικής (αίθουσα «Αλεξάνδρα Τριάντη») και με αυτήν την αφορμή ξαναθυμόμαστε την κριτική του Ευτύχη Δ. Χωριατάκη για το πρώτο ανέβασμα της παράστασης, η οποία ανέβηκε στην ιστοσελίδα του «α» στις αρχές Φεβρουαρίου.

Ο «Σικελικός Εσπερινός» επιστρέφει

Ο επιτυχημένος «Σικελικός Εσπερινός» της Εθνικής Λυρικής Σκηνής επιστρέφει στις 14, 16 και 18/4 στο Μέγαρο Μουσικής (αίθουσα «Αλεξάνδρα Τριάντη») και με αυτήν την αφορμή ξαναθυμόμαστε την κριτική του Ευτύχη Δ. Χωριατάκη για το πρώτο ανέβασμα της παράστασης πριν λίγους μήνες.

Μεγάλο επαγγελματισμό επέδειξε ξανά η ΕΛΣ με το ανέβασμα του απαιτητικότατου «Σικελικού Εσπερινού» του Βέρντι, σε συμπαραγωγή με το Μέγαρο Μουσικής. Η σκηνοθεσία του διευθυντή του μπαλέτου Ρενάτο Τζανέλα υπήρξε σαφής και δεν κούρασε, παρά την τρίωρη διάρκεια της παράστασης.
Ο «εκσυγχρονισμός» της ιστορικής δράσης, με μεταφορά στον ιταλικό Μεσοπόλεμο, δεν προσέφερε όμως κάτι ιδιαίτερο σε σχέση με την πάγια στον Βέρντι σύγκρουση συναισθημάτων και καταστάσεων που διαδραματίζονται σε ένα συγκεκριμένο πολιτικοκοινωνικό περιβάλλον.

Η οπτικοποίησή της δικαιώθηκε, ευτυχώς, τόσο από τα κοστούμια της Κάρλα Ρικότι όσο και από το λειτουργικά μεταλλασσόμενο, πλην ενδεές σκηνικό του Αλεσάντρο Κάμερα, ο οποίος εμπνεύστηκε από τη φασιστική αρχιτεκτονική της εποχής και κάπως νεφελωδώς από την pittura metafisica του Ντε Κίρικο. Περισσότερο προβλημάτισαν η κάπως στατική κίνηση και το μετωπικό στήσιμο των μονωδών (αλλά όχι της χορωδίας) και η συχνή και μάλλον ανώφελη παρουσία χορευτών σε καθοριστικές σκηνές του έργου, οι οποίοι περιέπλεκαν –αποσυντονίζοντας– τη δράση.
Οι φωτισμοί του Τζανέλα ήταν, πάντως, εξαιρετικοί, όπως και οι χορογραφίες της τρίτης πράξης, που υποστηρίχτηκαν θαυμάσια από το βαρύ πυροβολικό του μπαλέτου της ΕΛΣ.

Ήταν τελικά το μουσικό επίπεδο της όλης παραγωγής που άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις, επίτευγμα διόλου αυτονόητο! Αμφότερες οι δια­νομές ικανοποίησαν απόλυτα, η πρώτη διότι διέθετε έμπειρους τραγουδιστές, που έδεσαν άρτια μεταξύ τους, η δεύτερη διότι οι ηλικίες των πρωταγωνιστών ταίριαζαν στους ρόλους, προσδίδοντας αυξημένη σκηνική πειθώ. Στην πρώτη διανομή εντυπωσίασαν ο βαρύτονος Δημήτρης Πλατανιάς (Μονφόρτε) με τη ρωμαλέα, γνήσια βερντιανή φωνή του και ο Αμερικανός τενόρος Γκρέγκορι Κούντε (Αρίγκο) με τη συναρπαστική φωνητική παρουσία του.
Η Ρουμάνα υψίφωνος Τσέλια Κοστέα (Έλενα) χάρισε τραγούδι υψηλής τέχνης κι εκλεπτύνσεων. Στον κομβικό ρόλο του Πρότσιντα ο μπάσος Τάσος Αποστόλου, παρά τις τονικές αστάθειές του, υπήρξε πειστικότερος του βετεράνου Δημήτρη Καβράκου, το κύρος του οποίου δεν άρκεσε αυτήν τη φορά για να καλύψει ούτε την κόπωση του τίμπρου ούτε τη σκηνική αμηχανία.
Εξαιρετικές εντυπώσεις άφησε, εξάλλου, η μουσική διεύθυνση του Μύρωνα Μιχαηλίδη, η οποία αποτέλεσε υπόδειγμα ακρίβειας, στιβαρότητας κι ευγένειας, δείχνοντας πώς πρέπει να ερμηνεύεται η grand opera. Πρόσθετο ατού ο άρτιος συντονισμός των μονωδών και τής –συνεχώς βελτιούμενης υπό την καθοδήγηση του Αγαθάγγελου Γεωργακάτου– χορωδίας με μια ανεπίληπτη ορχήστρα της Λυρικής.



Σημ.: Στην τωρινή επανάληψη η Τσέλια Κοστέα ενσαρκώνει την Έλενα, οι Δημήτρης Πλατανιάς και Ιγκόρ Γκολοβατένκο εναλλάσσονται στο ρόλο του Μονφόρτε, οι Ρέντζο Τζούλιαν και Ραφαέλ Άλβαρες σε αυτόν του Αρίγκο, οι Δημήτρης Καβράκος και Τάσος Αποστόλου σε αυτόν του Πρότσιντα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Μουσική

Fontaines D.C.: Είδαμε στο Primavera τους Δουβλινέζους που απέδειξαν ότι είναι οι νέοι ροκ σταρ της εποχής μας

Λίγο πριν το πολυαναμενόμενο live των νεαρών Ιρλανδών στην Πλατεία Νερού, ως headliners του Release Athens στις 27/6, είδαμε στο Primavera Sound τη σαρωτική πεντάδα απ’ το Δουβλίνο και επιβεβαιώσαμε πως είναι οι μεγάλοι ροκ σταρ της εποχής μας.

ΓΡΑΦΕΙ: ΑΝΝΑ ΦΑΡΔΗ
26/06/2025

Οι συναυλίες που ξεχωρίζουν τις επόμενες μέρες

Ο ΛΕΞ, οι Fontaines D.C., οι Air και όσοι ακόμα πρωταγωνιστούν στη συναυλιακή επικαιρότητα των ημερών.

Η "Νόρμα" του Μπελλίνι παρουσιάζεται στον τόπο καταγωγής της Μαρίας Κάλλας

Το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών ταξιδεύει στην Αρχαία Μεσσήνη με την Καμεράτα Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής, υπό τον Γιώργο Πέτρου, και τη Γαλλίδα μεσόφωνο Καρίν Ντεέ.

"Αχ καλοκαίρι!" λέει ο Γιάννης Ζουγανέλης και ο Κώστας Τουρνάς

Οι δύο καλλιτέχνες ενώνουν τις δυνάμεις τους και παρουσιάζουν μια διαδραστική μουσική παράσταση στο θέατρο Άλσος.

Το 1ο "Γλυπία αγάπη μου!" έχει Θανάση Παπακωνσταντίνου, Αργύρη Μπακιρτζή και Μάρθα Φριντζήλα

Αυτά είναι μόνο μερικά από τα ονόματα των καλεσμένων του φεστιβάλ που διοργανώνεται στον Πάρνωνα και περιλαμβάνει συναυλίες, παραστάσεις, σεμινάρια, περιπάτους και γλέντια.

Όσα θα δούμε στην Εθνική Λυρική Σκηνή την καλλιτεχνική περίοδο 2025/26

Ο Γιώργος Κουμεντάκης υπογράφει ένα φιλόδοξο πρόγραμμα με διεθνείς συμπαραγωγές και πρωτότυπες δημιουργίες, με θεματικό άξονα "Η όπερα του μέλλοντος από τη μήτρα του παρελθόντος".

Air: έτοιμοι για ένα ιστορικό Moon Safari κάτω απ' την Ακρόπολη;

Οι Γάλλοι έρχονται στο Ηρώδειο (Κυριακή 29/6) για μια συναυλία από εκείνες που λέμε "για να θυμούνται οι παλιοί, για να μαθαίνουν οι νεότεροι", στοχεύοντας να τιμήσουν τον πιο διάσημο δίσκο τους, που έγινε ορόσημο για τα ηλεκτρονικά πράγματα της δεκαετίας του 1990.