The End

2

Μαύρη σάτιρα, επιστημονική φαντασία, οικολογική παραβολή, οικογενειακό δράμα. Όλα τα κινηματογραφικά είδη στριμώχνονται σε ένα ανοικονόμητο σινε-πάτσγουορκ, το οποίο θέλει να πει και ένα τραγούδι.

The End

Από το "Wicked" και το "Joker: Τρέλα για Δύο" ως την "Emilia Perez" και τον… "Νόμο του Μέρφυ", το σύγχρονο σινεμά το ‘χει ρίξει στο μιούζικαλ. Αναζητώντας τολμηρούς και πικάντικους τρόπους διήγησης ιστοριών, από τις πιο κοινότοπες ως τις πλέον εξεζητημένες, το ξεπέρασμα του ρεαλισμού μέσα από το τραγούδι μοιάζει με μόδα που παρασύρει ακόμα και οσκαρικά υποψήφιους ντιοκιμαντερίστες. Όπως τον 50χρονο Τεξανό Τζόσουα Οπενχάιμερ, του οποίου τα σοκαριστικά "Η Πράξη του Φόνου" (2012) και "Η Όψη της Σιωπής" (2014) αποτελούν ευφυέστατες, ευρηματικές καταγραφές μιας σκοτεινής ιστορικής περιόδου (οι μαζικές σφαγές του ινδονησιακού δικτατορικού καθεστώτος του 1965), αλλά και της ανθρώπινης ανάγκης για εξωραϊσμό των αποτρόπαιων ενστίκτων και πράξεων.


Διευρύνοντας την τελευταία θεματική, ο Οπενχάιμερ προχωράει στην πρώτη του ταινία μυθοπλασίας, στήνοντας μια αλληγορία πολλαπλών διαστάσεων, η οποία ξεκινά από μια περιβαλλοντική καταστροφή που έχει καταστήσει τον πλανήτη μη κατοικήσιμο. Έχουν περάσει 25 χρόνια και μια πλούσια τριμελής οικογένεια, μαζί με μια φίλη τους, το γιατρό τους και έναν υπηρέτη, έχει επιβιώσει σε ένα πολυτελές καταφύγιο κάτω από την επιφάνεια της γης. Δεν έχει καμία επαφή με τον έξω κόσμο, ως τη στιγμή που η άφιξη μιας άγνωστης επιζήσασας θα ανατρέψει την ανέμελη ρουτίνα της.


Η Μητέρα, ο Πατέρας, ο Γιος και το Κορίτσι, μαύρη σάτιρα, επιστημονική φαντασία, οικολογική παραβολή και οικογενειακό δράμα. Όλα τα κινηματογραφικά είδη στριμώχνονται σε ένα ανοικονόμητο σινε-πάτσγουορκ, το οποίο θέλει να πει και ένα τραγούδι, αλλά και να κάνει πολιτικά σχόλια, διατηρώντας την ατμόσφαιρα ψυχολογικού θρίλερ! Το στοιχείο του μιούζικαλ (σε μουσική Τζόσουα Σμιντ και στίχους του σκηνοθέτη) αποδεικνύεται, παραδόξως, το πλέον ενδιαφέρον απ’ όλη αυτή την άτακτη συγκέντρωση στιλ και ιδεών, που σχολιάζουν την καπιταλιστική ηθική, τη συλλογική κοινωνική ευθύνη, τη σχέση ζωής και τέχνης, όπως και την αφήγηση ιστοριών ως τρόπο μυθοποίησης (κατά το συμφέρον μας) ενός απωθημένου παρελθόντος. Χωρίς συνεκτικό κινηματογραφικό ειρμό, όμως, και με διάρκεια δυόμισι ατέλειωτες ώρες.

Δανία, Ιρλανδία, Γερμανία. 2024. Διάρκεια: 148΄. Διανομή: WEIRD WAVE

Περισσότερες πληροφορίες

The End

2
  • Σινεφίλ
  • 2024
  • Διάρκεια: 148 '
  • Τζόσουα Οπενχάιμερ

Χρόνια μετά από μια τεράστια περιβαλλοντική καταστροφή, μια πλούσια οικογένεια έχει επιβιώσει σε ένα πολυτελές καταφύγιο βαθιά κάτω από την επιφάνεια της γης. Δεν έχει καμία επαφή με τον κατεστραμμένο έξω κόσμο, ως τη στιγμή που η άφιξη μιας άγνωστης επιζήσασας θα ανατρέψει την ανέμελη ρουτίνα της.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Κουίζ: Πόσα ξέρεις για τον Κιάνου Ριβς;

Με αφορμή τη νέα ταινία "Τύχη βουνό", όπου υποδύεται έναν αδέξιο φύλακα-άγγελο, απαντήστε σε ένα κουίζ δέκα ερωτήσεων και τεστάρετε τις γνώσεις σας για τον ηθοποιό που έχει αγαπηθεί στο ίντερνετ για την καλοσύνη του.

ΓΡΑΦΕΙ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟς ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟς
16/10/2025

Αυτές είναι οι ελληνικές ταινίες του 66ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Όλες οι εγχώριες παραγωγές που πρόκειται να κάνουν πρεμιέρα στην προσεχή διοργάνωση.

"Ορατότης Μηδέν" και το ελληνικό σινεμά σε μόνιμη κατάσταση αβεβαιότητας

Στο κατάμεστο Άστορ οι υποστηρικτές της πρωτοβουλίας σκιαγράφησαν αναλυτικά τα όσα συμβαίνουν τελευταία στον εγχώριο κινηματογραφικό χώρο.

Όλες οι κριτικές των νέων ταινιών της εβδομάδας

Η άποψη του "α" για τις πρεμιέρες που παίζονται στους κινηματογράφους από τις 16 Οκτωβρίου.

Η επανέκδοση που κάνει πρεμιέρα στα σινεμά

Μία από τις καλύτερες ταινίες όλων των εποχών που έκανε τομή στο γαλλικό σινεμά επιστρέφει στις μαρκίζες.

Ο Σωτήρης Κοντιζάς σε ρόλο πρεσβευτή του 66ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Οι φετινές δράσεις της Αγοράς θα έχουν ως ambassador τον κορυφαίο σεφ.

Ένα Απλό Ατύχημα

Χρυσός Φοίνικας στις Κάννες για ένα ρεαλιστικό, σφιχτοδεμένο πολιτικό θρίλερ, το οποίο, παρά τους (μελο)δραματικούς περιορισμούς του, διαθέτει υποδόριο χιούμορ και μερικές ευρηματικές αφηγηματικές ιδέες. | Powered by Uber.