Εκεί που Ζούμε

2,5

Ιλαροτραγική ακτινογραφία της νεοελληνικής καθημερινότητας από έναν μετρ της κοινωνικής κωμωδίας («Βαλκανιζατέr», «Απ’ τα Κόκκαλα Βγαλμένα»). Δεν αποφεύγει τις γραφικότητες, ξέρει όμως να διαχειρίζεται και τη σάτιρα και το συναίσθημα.

Ekei_pou_zoume

Με λιγοστές δραματικές "παρεκτροπές" ("Απ’ το Χιόνι", "Παρέες"), ο Σωτήρης Γκορίτσας έχει εξελιχθεί σε μετρ της κοινωνικής κωμωδίας ("Βαλκανιζατέr", "Μπραζιλέρο", "Απ’ τα Κόκαλα Βγαλμένα"), επειδή του αρέσει να προσεγγίζει τη νεοελληνική πραγματικότητα με μια γλυκιά ειρωνεία η οποία, χωρίς να απομακρύνεται από τους χαρακτήρες και τα μικρά ή μεγάλα πάθη τους, του επιτρέπει να αναδεικνύει καυστικά το παράλογο που καιροφυλακτεί ακόμα και στις πιο κοινότοπες στιγμές της. Απ’ τα νοσοκομεία κι "Απ’ τα Κόκαλα…", λοιπόν, στα δικαστήρια και σ’ ένα εφιαλτικό 24ωρο του Αντώνη Σπετσιώτη, ενός τριαντάρη δικηγόρου, ο οποίος ξεκινάει την ημέρα των γενεθλίων του με τα παράπονα του σπιτονοικοκύρη του για καθυστερημένα ενοίκια, συνεχίζει με απανωτές αναποδιές σε μια σημαντική δίκη στην Ευελπίδων και παρασύρεται από εντελώς απρόβλεπτες εξελίξεις, περνώντας από αγροικίες στο Χαλκούτσι έως πολυτελείς βίλες στην Αλίαρτο, μέχρι το επόμενο ξημέρωμα.


Η αρχή της ταινίας έχει έναν έντονα χιουμοριστικό τόνο, ο οποίος χρωματίζει ατάκες ("έχει απεργία η ΟΜΛΕ, οι δάσκαλοι, λέει ο κύριος που ξέρει"), παρεξηγήσεις και γραφικούς χαρακτήρες (κορυφαίος όλων ο "Κασπάροφ" του Μάκη Παπαδημητρίου). Η γραφικότητα είναι έτσι κι αλλιώς κάτι που δεν μπορεί να αποφύγει εντελώς το προβλέψιμο όσο και καλογραμμένο σενάριο του Γκορίτσα, το οποίο άλλοτε πετάει σπίθες κι άλλοτε μοιάζει λιγάκι αμήχανο, προδομένο από μια σκηνοθετική βιασύνη. Δεν περιορίζεται πάντως στο να στήσει κωμικά γκαγκ, δίνοντας χρώμα στον νεοελληνικό περίγυρο του Αντώνη, ο οποίος θα αρχίσει σταδιακά να προχωράει από τη φαιδρή στη δραματική πλευρά των καταιγιστικών γεγονότων. Πρώτα ένας αιφνίδιος θάνατος, κατόπιν μια αποκαλυπτική συνάντηση με μια πρώην ερωμένη του και, τέλος, μια περιπετειώδης περιπλάνηση με τον πατέρα του: έναν αφοπλιστικά κινηματογραφικό Στέλιο Μάινα (με αναφορές στο "Βαλκανιζατέr"), ο οποίος προσδίδει συναίσθημα στη γενέθλια οδύσσεια του νεαρού ήρωα προς την καθυστερημένη ενηλικίωση παρόμοια, μα και εντελώς διαφορετική από τη δική του – αυτή της πασοκικής Ελλάδας και του κάθε είδους "συνδυασμού".

Ελλάδα. 2022. Διάρκεια: 90΄. Διανομή: FEELGOOD

Περισσότερες πληροφορίες

Εκεί που Ζούμε

2,5
  • Δραματική Κωμωδία
  • 2022
  • Διάρκεια: 90 '
  • Σωτήρης Γκορίτσας

Η μέρα των γενεθλίων του νεαρού δικηγόρου Αντώνη Σπετσιώτη ξεκινά με απανωτές αναποδιές από τα δικαστήρια της Ευελπίδων και εξελίσσεται εντελώς απρόβλεπτα μέχρι το επόμενο ξημέρωμα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
25/04/2024

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.