Kerr

2,5

Καφκική πολιτική αλληγορία με απόκοσμα απειλητική ατμόσφαιρα, η οποία όμως δεν γίνεται ποτέ απολύτως πειστική.

Kerr

Από τους ταλαντούχους δημιουργούς του σύγχρονου τούρκικου σινεμά, ο Ταϊφούν Πιρσελίμογλου ξεχώρισε με τη συγκινητική "Περούκα" (2010) και το δραματικό θρίλερ "Δεν Είμαι Εγώ" (2013), ακολουθώντας τα βήματα ενός ευαίσθητου κοινωνικού ρεαλισμού. Στο ασπρόμαυρο "Sideway" του 2017, αντιθέτως, κολυμπά αδέξια έξω από τα κινηματογραφικά νερά του, καθώς δελεάζεται από μια στιλίστικη φιλοσοφική αλληγορία που μιμείται μανιερίστικα τον Μπέλα Ταρ.


Χωρίς να απομακρύνεται εντελώς από το ύφος της προηγούμενης ταινίας του, το ελληνικής συμπαραγωγής –όπως όλες οι τελευταίες δουλειές του Πιρσελίμογλου– "Kerr" είναι ένα βήμα καλοσχεδιασμένης "οπισθοχώρησης", μιας και οι φανερά αλληγορικές προθέσεις του καμουφλάρονται κάτω από το πέπλο ενός πιο χειροποίητου, ρεαλιστικού δράματος. Σ’ αυτό, ο Τζαν επιστρέφει στη γενέτειρά του για την κηδεία του πατέρα του, όπου και γίνεται ο μοναδικός μάρτυρας ενός φόνου. Καταγγέλλοντάς τον στην αστυνομία, όχι μόνο αρχίζει να νιώθει σαν να είναι ο ίδιος ένοχος, αλλά παγιδεύεται σιγά σιγά και σε μια σειρά από παράξενα συμβάντα, ενώ στην επαρχιακή κωμόπολη κηρύσσεται απαγόρευση κυκλοφορίας λόγω ενός φονικού σκύλου (ή μήπως ολόκληρης αγέλης;), που παραμένει ασύλληπτος.


Με αποτελεσματική απλότητα ο Πιρσελίμογλου ξεπερνά την ηθογραφική παρατήρηση μιας κλειστής, οπισθοδρομικής πραγματικότητας, εγκαθιστώντας με μικρές, διακριτικές σεναριακές και σκηνοθετικές κινήσεις μια απειλητική ατμόσφαιρα. Όσο αυτή παραμένει αφηρημένη αποδεικνύεται πιο υποβλητική, ισορροπώντας ανάμεσα σ’ έναν καφκικό εφιάλτη και σε μια πολιτική αλληγορία ολοκληρωτισμού και συνωμοσιολογίας. Τι απ’ όλα αυτά που συμβαίνουν στον Τζαν είναι αληθινό και τι προϊόν της τρομοκρατημένης φαντασίας του; Οι απαντήσεις του "Kerr", όσο κι αν εκείνο θέλει να τις κρατήσει (προβλέψιμα) ανοιχτές και διφορούμενες, μοιάζουν δραματικά ισχνές και φιλοσοφικά ετοιμοπαράδοτες.

Τουρκία, Ελλάδα, Γαλλία. 2021. Διάρκεια: 101΄. Διανομή: BAD CROWD

Περισσότερες πληροφορίες

Kerr

2,5
  • Σινεφίλ
  • 2021
  • Διάρκεια: 101 '
  • Ταϊφούν Πιρσελίμογλου

O Τζαν επιστρέφει στη γενέτειρά του για την κηδεία του πατέρα του, όπου και γίνεται ο μοναδικός μάρτυρας ενός φόνου. Καταγγέλλοντάς τον στην αστυνομία, παγιδεύεται σε μια σειρά από παράξενα συμβάντα, ενώ στην πόλη κηρύσσεται απαγόρευση κυκλοφορίας.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο "Κασκαντέρ" και ο ακαταμάχητα κωμικός Ράιαν Γκόσλινγκ

Μετά την τρομερή επιτυχία της "Barbie", ο χολιγουντιανός σταρ επιστρέφει σε ένα ρόλο που μας θυμίζει τη μοναδική ικανότητά του να παραδίδει κωμικές ερμηνείες που συνδυάζουν τις κοφτερές ατάκες, τον αυτοσαρκασμό και την κανονικοποίηση της εύθραυστης αρρενωπότητας.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
02/05/2024

Ο Κασκαντέρ

Χιούμορ και δράση συνδυάζονται σε ένα κωμικό νεονουάρ με ξέφρενη παρωδιακή διάθεση. Άκρως κινηματογραφόφιλο και μεταμοντέρνα ευρηματικό, όσο και χαοτικά ανοικονόμητο.

Στον Ιστό του Τρόμου

Καλοκουρδισμένο, κλειστοφοβικό θρίλερ γεμάτο σασπένς, ένταση και ανατριχίλες, στο οποίο υπάρχει χώρος και μια ευθεία κοινωνικοπολιτική αλληγορία.

Γκάρφιλντ: Γάτος με Πέταλα

Το reboot των αστείων κατορθωμάτων του πιο cool σινε-γάτου ξεκινάει σαν ατακαριστή, μπριόζα κωμωδία καταστάσεων, για να εξελιχθεί σε μια ευρηματικότατη, αγωνιώδη και ξεκαρδιστική "Επικίνδυνη Αποστολή".

Το Χρώμα του Ροδιού

Ένα από τα διαχρονικά αριστουργήματα του ποιητικού σινεμά, το οποίο δημιουργεί ένα μεθυστικών αισθήσεων και συναρπαστικών συναισθημάτων κόσμο (ο αρμένικος πολιτισμός) χάρη στη δύναμη της καθαρής εικόνας.

Επιτέλους όλοι πια μιλάνε για τον Νίκο Παπατάκη

Το Cinobo παρουσιάζει τη φιλμογραφία του ασύγκριτου σκηνοθέτη στην πλατφόρμα του δίνοντας πρόσβαση σε ένα πολύτιμο και εν πολλοίς υποτιμημένο έργο.

Οι 16 Ίριδες που διεκδικεί η "Φόνισσα" ήρθαν νομοτελειακά

Στις υποψηφιότητες της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου αποτυπώνεται η επιτυχία της ποιοτικής διασκευής της Εύας Νάθενα.