Μη με Αγγίζεις

2,5

Ένα τολμηρό κινηματογραφικό πείραμα που, στα όρια μυθοπλασίας και ντοκιμαντέρ, θέτει ενοχλητικά ερωτήματα και καταλήγει σε εύκολες απαντήσεις.

Μη με Αγγίζεις

Με πρώτη εικόνα αυτήν ενός γυμνού αντρικού κορμιού, το «Μη με Αγγίζεις» οδηγεί άμεσα τον ανύποπτο θεατή σε μια ευθεία αντιπαράθεση. με τα κοινωνικά ταμπού περί γυμνού, ασέμνου και προκλητικού αλλά και με τις προσωπικές αναστολές περί ευπρέπειας και καλού γούστου. Δεν είναι τυχαίο πως ακόμη και κατά τη διάρκεια της δημοσιογραφικής προβολής στο Φεστιβάλ Βερολίνου, όπου η ταινία απέσπασε τη Χρυσή Άρκτο, υπήρξαν οργισμένες αντιδράσεις, καθώς η πρωτοεμφανιζόμενη Ρουμάνα Αντίνα Πιντιλίε (καμιά συγγενική σχέση με τον διά­σημο σκηνοθέτη Λουσιάν Πιντιλίε) δεν λογοκρίνει τις εικόνες του τολμηρού κινηματογραφικού πειράματός της.

Υποδυόμενη τον εαυτό της και με το συνεργείο της εντός κάδρου, ακολουθεί δύο άντρες και μια γυναίκα στην προσωπική τους αναζήτηση για οικειότητα και στην προσπάθειά τους να ξεπεράσουν ιδιωτικά και κοινωνικά στερεότυπα γύρω από το σώμα και τη σεξουαλικότητά τους. Πρόκειται για δύο επαγγελματίες ηθοποιούς και μια ομάδα ερασιτεχνών που τους περιβάλλει, στήνοντας με τη βοήθεια της Πιντιλίε μια «ρεαλιστική μυθοπλασία»: αληθινές εξομολογήσεις, επινοημένοι διάλογοι, αυτοσχεδιασμοί και στοιχειώδης πλοκή συνδυάζονται με ένα σκηνοθετικό στιλιζάρισμα, το οποίο είναι ταυτόχρονα «γυμνό», απέριττο αλλά και στημένο με μια κλινική καθαρότητα, θολώνοντας έτσι ακόμη περισσότερο τα όρια ανάμεσα στην πραγματικότητα και την αναπαράστασή της, την αλήθεια και την ερμηνεία της.

Μη με Αγγίζεις - εικόνα 1

Επιχειρώντας να εκκινήσει ένα διάλογο πάνω στο θέμα της αλλοτριωμένης, προβληματικής σχέσης του σύγχρονου ανθρώπου με το σώμα του, η Πιντιλίε τολμά να προκαλέσει οπτικά, όχι όμως και πολιτικά (το ζήτημα είναι άμεσα πολιτικό) ή ιδεολογικά. Αποτυπώνει πειστικά το ψυχολογικό μπλοκάρισμα των ηρώων, το επόμενο βήμα της όμως γίνεται με τον πιο ασφαλή και συμβατικό τρόπο.

Η αντιπαραβολή των «προβληματικών» Λάουρα και Τόμας με τον σωματικά παραμορφωμένο, αλλά απελευθερωμένο και βαθιά συνειδητοποιημένο Κρίστιαν μοιάζει προκάτ, ενώ απλοϊκός αποδεικνύεται και ο τρόπος της τελικής συνειδητοποίησής τους, βγαλμένος από μοδάτο οδηγό αυτοβελτίωσης. Τελικό συμπέρασμα; Πες μου πώς σε αγάπησαν, για να σου πω πώς θα αγαπήσεις...

Ρουμανία, Γερμανία. 2018. Διάρκεια: 123΄. Διανομή: FEELGOOD ENT.

Περισσότερες πληροφορίες

Μη με Αγγίζεις

Touch Me Not
2,5
  • Σινεφίλ
  • 2018
  • Διάρκεια: 123 '
  • Αντίνα Πιντίλιε

Μια σκηνοθέτις παρακολουθεί δύο άντρες και μια γυναίκα στην προσωπική τους αναζήτηση για οικειότητα και στην προσπάθειά τους να ξεπεράσουν ιδιωτικά και κοινωνικά ταμπού γύρω από το σώμα και τη σεξουαλικότητά τους.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο "Κασκαντέρ" και ο ακαταμάχητα κωμικός Ράιαν Γκόσλινγκ

Μετά την τρομερή επιτυχία της "Barbie", ο χολιγουντιανός σταρ επιστρέφει σε ένα ρόλο που μας θυμίζει τη μοναδική ικανότητά του να παραδίδει κωμικές ερμηνείες που συνδυάζουν τις κοφτερές ατάκες, τον αυτοσαρκασμό και την κανονικοποίηση της εύθραυστης αρρενωπότητας.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
02/05/2024

Ο Κασκαντέρ

Χιούμορ και δράση συνδυάζονται σε ένα κωμικό νεονουάρ με ξέφρενη παρωδιακή διάθεση. Άκρως κινηματογραφόφιλο και μεταμοντέρνα ευρηματικό, όσο και χαοτικά ανοικονόμητο.

Στον Ιστό του Τρόμου

Καλοκουρδισμένο, κλειστοφοβικό θρίλερ γεμάτο σασπένς, ένταση και ανατριχίλες, στο οποίο υπάρχει χώρος και μια ευθεία κοινωνικοπολιτική αλληγορία.

Γκάρφιλντ: Γάτος με Πέταλα

Το reboot των αστείων κατορθωμάτων του πιο cool σινε-γάτου ξεκινάει σαν ατακαριστή, μπριόζα κωμωδία καταστάσεων, για να εξελιχθεί σε μια ευρηματικότατη, αγωνιώδη και ξεκαρδιστική "Επικίνδυνη Αποστολή".

Το Χρώμα του Ροδιού

Ένα από τα διαχρονικά αριστουργήματα του ποιητικού σινεμά, το οποίο δημιουργεί ένα μεθυστικών αισθήσεων και συναρπαστικών συναισθημάτων κόσμο (ο αρμένικος πολιτισμός) χάρη στη δύναμη της καθαρής εικόνας.

Επιτέλους όλοι πια μιλάνε για τον Νίκο Παπατάκη

Το Cinobo παρουσιάζει τη φιλμογραφία του ασύγκριτου σκηνοθέτη στην πλατφόρμα του δίνοντας πρόσβαση σε ένα πολύτιμο και εν πολλοίς υποτιμημένο έργο.

Οι 16 Ίριδες που διεκδικεί η "Φόνισσα" ήρθαν νομοτελειακά

Στις υποψηφιότητες της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου αποτυπώνεται η επιτυχία της ποιοτικής διασκευής της Εύας Νάθενα.