Ο Νεκρός

5

Σήμα κατατεθέν του αμερικανικού ανεξάρτητου σινεμά και κινηματογραφικό διαμάντι του ύστερου 20ού αιώνα που επαναπροβάλλεται σε ψηφιακά επεξεργασμένες κόπιες.

Ο Νεκρός

Σήμα κατατεθέν του αμερικανικού ανεξάρτητου σινεμά και κινηματογραφικό διαμάντι του ύστερου 20ού αιώνα που επαναπροβάλλεται σε ψηφιακά επεξεργασμένες κόπιες.

Ο Νεκρός - εικόνα 1

Αν κάποιος θελήσει να εξερευνήσει εις βάθος τον πλούσιο κινηματογραφικό κόσμο του Τζάρμους, τότε σίγουρα θα βρεθεί μπροστά στα παράδοξα δημιουργικά του ζευγαρώματα, αυτά που εν ολίγοις τον ανέδειξαν σε κορυφαίο auteur των καιρών μας. Για παράδειγμα, κανένας άλλος δεν κατάφερε να συνδυάσει με τέτοια επιτυχία στο σινεμά –θα τολμήσω να πω και σε άλλες τέχνες– το ροκ με την ποίηση. Ή το ανυπέρβλητο coolness με τη στιλιστική ακρίβεια χιλιοστού. Κι ελάχιστοι άλλοι δημιούργησαν τόσο αξιαγάπητους losers αντιήρωες που να χωράνε με απόλυτη φυσικότητα στη σκληρή κοινωνική πραγματικότητα. Κάπως έτσι, στην αδιαμφισβήτητα κορυφαία ταινία της φιλμογραφίας του, ο Αμερικανός βιρτουόζος τολμά να παντρέψει το υπαρξιακό ταξίδι-κάθαρση ενός νεκρού με την αμερικανική ιστορία και το συλλογικό ψυχισμό της χώρας του.

Σε αυτό το μετα-γουέστερν –το οποίο ουσιαστικά εμπλούτισε κι επανακαθόρισε το είδος– ο Τζάρμους χρησιμοποιεί την αδάμαστη και άκρως γοητευτική ποιητική του ελευθερία για να μας παρουσιάσει ένα εντελώς διαφορετικό ταξίδι στην Άγρια Δύση. Όσο ο πρωταγωνιστής λογιστής από το Κλίβελαντ Γουίλιαμ Μπλέικ απομακρύνεται από την πόλη της Μηχανής τόσο ο «πολιτισμός» μας αποδομείται και αποκαλύπτεται η βίαιη και παραδομένη στα ένστικτα προέλευσή του. Ο νεκροζώντανος Τζόνι Ντεπ και ο ινδιάνος Κανένας, δύο απόβλητοι από διαφορετικούς κόσμους, συνθέτουν ένα παράταιρο πρωταγωνιστικό ζευγάρι που οδεύει προς τη λύτρωση, συνοδευόμενο από το ηλεκτρισμένο ρέκβιεμ που συνέθεσε ο Νιλ ­Γιάνγκ. Ο θεατής γίνεται συνοδοιπόρος στο ασπρόμαυρο υπαρξιακό οδοιπορικό που μοιραία θα καταλήξει στο υγρό στοιχείο (εδώ και χιλιετίες σύμβολο του περάσματος στην άλλη ζωή) και από εκεί στην ελευθερία. Ένα σήμα κατατεθέν του αμερικανικού ανεξάρτητου σινεμά και κινηματογραφικό διαμάντι του ύστερου 20ού αιώνα, που επαναπροβάλλεται σε ψηφιακά επεξεργασμένες κόπιες.

A/M. ΗΠΑ. 1995. Διάρκεια: 121΄. Διανομή: AMA FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Ο Νεκρός

Dead Man
5
  • Σινεφίλ
  • 1995
  • Διάρκεια: 121 '
  • Τζιμ Τζάρμους

Ο Γουίλιαμ Μπλέικ, λογιστής από το Κλίβελαντ, φτάνοντας στην πόλη Μηχανή, βρίσκει κατειλημμένη τη θέση του στο μεταλλουργείο. Περνά τη νύχτα με μια πόρνη και σε μια συμπλοκή με τον εραστή της βρίσκεται πυροβολημένος. Ένας περιφερόμενος Ινδιάνος, ονόματι Κανένας, αναλαμβάνει να τον περιθάλψει.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο "Κασκαντέρ" και ο ακαταμάχητα κωμικός Ράιαν Γκόσλινγκ

Μετά την τρομερή επιτυχία της "Barbie", ο χολιγουντιανός σταρ επιστρέφει σε ένα ρόλο που μας θυμίζει τη μοναδική ικανότητά του να παραδίδει κωμικές ερμηνείες που συνδυάζουν τις κοφτερές ατάκες, τον αυτοσαρκασμό και την κανονικοποίηση της εύθραυστης αρρενωπότητας.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
02/05/2024

Ο Κασκαντέρ

Χιούμορ και δράση συνδυάζονται σε ένα κωμικό νεονουάρ με ξέφρενη παρωδιακή διάθεση. Άκρως κινηματογραφόφιλο και μεταμοντέρνα ευρηματικό, όσο και χαοτικά ανοικονόμητο.

Στον Ιστό του Τρόμου

Καλοκουρδισμένο, κλειστοφοβικό θρίλερ γεμάτο σασπένς, ένταση και ανατριχίλες, στο οποίο υπάρχει χώρος και μια ευθεία κοινωνικοπολιτική αλληγορία.

Γκάρφιλντ: Γάτος με Πέταλα

Το reboot των αστείων κατορθωμάτων του πιο cool σινε-γάτου ξεκινάει σαν ατακαριστή, μπριόζα κωμωδία καταστάσεων, για να εξελιχθεί σε μια ευρηματικότατη, αγωνιώδη και ξεκαρδιστική "Επικίνδυνη Αποστολή".

Το Χρώμα του Ροδιού

Ένα από τα διαχρονικά αριστουργήματα του ποιητικού σινεμά, το οποίο δημιουργεί ένα μεθυστικών αισθήσεων και συναρπαστικών συναισθημάτων κόσμο (ο αρμένικος πολιτισμός) χάρη στη δύναμη της καθαρής εικόνας.

Επιτέλους όλοι πια μιλάνε για τον Νίκο Παπατάκη

Το Cinobo παρουσιάζει τη φιλμογραφία του ασύγκριτου σκηνοθέτη στην πλατφόρμα του δίνοντας πρόσβαση σε ένα πολύτιμο και εν πολλοίς υποτιμημένο έργο.

Οι 16 Ίριδες που διεκδικεί η "Φόνισσα" ήρθαν νομοτελειακά

Στις υποψηφιότητες της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου αποτυπώνεται η επιτυχία της ποιοτικής διασκευής της Εύας Νάθενα.