Γυμνοί στον Ήλιο

3,5

Ο Ρενέ Κλεμάν μένει πιστός στους σαρκαστικούς τόνους της Πατρίσια Χάισμιθ σε μια εξαιρετική, κομψή και κυνική μεταφορά του μυθιστορήματός της «Ο ταλαντούχος κύριος Ρίπλεϊ».

Γυμνοί στον Ήλιο

Ο Τομ Ρίπλεϊ, ο γοητευτικότερος ίσως κακός της σύγχρονης αστυνομικής λογοτεχνίας, έχει ευτυχήσει στις περισσότερες κινηματογραφικές του ενσαρκώσεις. Πρώτη και καλύτερη, πριν τον Ντένις Χόπερ («Ένας Αμερικανός Φίλος») και τον Ματ Ντέιμον («Ο Ταλαντούχος Κύριος Ρίπλεϊ»), αυτή του Αλέν Ντελόν. Βασισμένος στο πρώτο από τα πέντε μυθιστορήματα της Πατρίσια Χάισμιθ με ήρωα τον Ρίπλεϊ, ο Γάλλος γόης ερμηνεύει με πρωτόγονο, ανεξέλεγκτο πάθος και ασυγκράτητο ερωτισμό τον φτωχό, αμοραλιστή νεαρό ο οποίος αναλαμβάνει να φέρει πίσω στις ΗΠΑ από την Ιταλία έναν πλούσιο πλεϊμπόι κατ’ εντολή του πατέρα του. Έτσι, πλευρίζει τον Φίλιπ και στην πορεία αλλάζει το σχέδιό του, προσπαθώντας ν’ αποκτήσει τα λεφτά και το κορίτσι του.

Σαγηνευτικός, ύπουλος, διφορούμενος και ματαιόδοξος, ο χαρακτήρας της Χάισμιθ διαθέτει εξαιρετικά πολύπλοκες διαστάσεις, δοκιμάζοντας κατά μέτωπο τα ηθικά και κοινωνικά όρια της εποχής. Σε αντίθεση με τον εσωστρεφή Ρίπλεϊ του Ντέιμον, ο Ντελόν τον ζωντανεύει επιθετικά, ως έναν γεμάτο σεξουαλική ενέργεια (εμφανέστατες οι ομοφυλοφιλικές αναφορές) τυχοδιώκτη ο οποίος, όπως ο ήλιος και η θάλασσα που τον περιβάλλουν, κινείται παρορμητικά αλλά και μεθοδικά, θαρρείς πέρα από το καλό και το κακό.

Γυμνοί στον Ήλιο - εικόνα 1

Ο Ρενέ Κλεμάν («Απαγορευμένα Παιχνίδια»), προσδίδοντας κοσμοπολίτικη αύρα στο ντελικάτο σκηνοθετικό άγγιγμά του, μένει πιστός στους σαρκαστικούς τόνους της συγγραφέως, ενώ ο Νίνο Ρότα υπογράφει ένα παιγνιωδώς υποβλητικό σάουντρακ. Κρίμα, όμως, που αυτή η τολμηρή προσέγγιση στη σκοτεινή πλευρά της ταξικής αντιζηλίας αμβλύνεται με ένα δραματουργικά δικαιολογημένο μεν, αλλά ηθικοπλαστικό φινάλε, διαφορετικό από εκείνο του βιβλίου – αυτό ήταν και το μόνο που ενόχλησε τη συγγραφέα σ’ αυτή την, κατά την ίδια, «έξυπνη και πανέμορφη οπτικά» κινηματογραφική μεταφορά.

Γαλλία. 1960. Διάρκεια: 112΄. Διανομή: NEO FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Γυμνοί στον Ήλιο

Plein Soleil
3,5
  • Θρίλερ
  • 1960
  • Διάρκεια: 112 '
  • Ρενέ Κλεμάν

Ένας φτωχός νέος αναλαμβάνει να φέρει πίσω στις ΗΠΑ από την Ιταλία έναν πλούσιο πλεϊμπόι κατ’ εντολή του πατέρα του. Στην πορεία, όμως, αλλάζει το σχέδιό του, προσπαθώντας ν’ αποκτήσει τα λεφτά και το κορίτσι του.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (1/5-8/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
03/05/2024

Έρχεται το 8ο Φεστιβάλ Ισπανόφωνου Κινηματογράφου

Ανακαλύψτε τις πρώτες ταινίες που ανακοίνωσε η πληθωρική διοργάνωση.

Ο "Κασκαντέρ" και ο ακαταμάχητα κωμικός Ράιαν Γκόσλινγκ

Μετά την τρομερή επιτυχία της "Barbie", ο χολιγουντιανός σταρ επιστρέφει σε ένα ρόλο που μας θυμίζει τη μοναδική ικανότητά του να παραδίδει κωμικές ερμηνείες που συνδυάζουν τις κοφτερές ατάκες, τον αυτοσαρκασμό και την κανονικοποίηση της εύθραυστης αρρενωπότητας.

Ο Κασκαντέρ

Χιούμορ και δράση συνδυάζονται σε ένα κωμικό νεονουάρ με ξέφρενη παρωδιακή διάθεση. Άκρως κινηματογραφόφιλο και μεταμοντέρνα ευρηματικό, όσο και χαοτικά ανοικονόμητο.

Στον Ιστό του Τρόμου

Καλοκουρδισμένο, κλειστοφοβικό θρίλερ γεμάτο σασπένς, ένταση και ανατριχίλες, στο οποίο υπάρχει χώρος και μια ευθεία κοινωνικοπολιτική αλληγορία.

Γκάρφιλντ: Γάτος με Πέταλα

Το reboot των αστείων κατορθωμάτων του πιο cool σινε-γάτου ξεκινάει σαν ατακαριστή, μπριόζα κωμωδία καταστάσεων, για να εξελιχθεί σε μια ευρηματικότατη, αγωνιώδη και ξεκαρδιστική "Επικίνδυνη Αποστολή".

Το Χρώμα του Ροδιού

Ένα από τα διαχρονικά αριστουργήματα του ποιητικού σινεμά, το οποίο δημιουργεί ένα μεθυστικών αισθήσεων και συναρπαστικών συναισθημάτων κόσμο (ο αρμένικος πολιτισμός) χάρη στη δύναμη της καθαρής εικόνας.