Φανί Αρντάν: «Έχω την Ελλάδα μέσα μου όπου και αν βρεθώ»

Η Γαλλίδα ντίβα που τιμήθηκε στην απονομή των βραβείων της Ε.Α.Κ. και παρέδωσε ένα ανοιχτό στο κοινό masterclass στην Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών μίλησε στο «α» για την σκηνοθετική της ιδιότητα, το γαλλικό σινεμά και την Ελλάδα

Φανί Αρντάν: «Έχω την Ελλάδα μέσα μου όπου και αν βρεθώ»

Η Γαλλίδα ντίβα που τιμήθηκε στην απονομή των βραβείων της Ε.Α.Κ. και παρέδωσε ένα ανοιχτό στο κοινό masterclass στην Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών μίλησε στο «α» για την σκηνοθετική της ιδιότητα, το γαλλικό σινεμά και την Ελλάδα

Φανί Αρντάν: «Έχω την Ελλάδα μέσα μου όπου και αν βρεθώ» - εικόνα 1
Φανί Αρντάν

Αναμφίβολα, η τιμητική βράβευση της Φανί Αρντάν, της διάσημης σταρ που έχει πρωταγωνιστήσει σε ταινίες των σπουδαίων auteurs Φρανσουά Τριφό, Αλέν Ρενέ και Κώστα Γαβρά είναι μια από τις κορυφαίες στιγμές στη σύντομη ιστορία της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, μια κίνηση που της προσδίδει αίγλη και κύρος. Η Γαλλίδα ντίβα παρέλαβε το ειδικό Τιμητικό Βραβείο στη φετινή απονομή των ετήσιων Βραβείων της Ε.Α.Κ. που έγινε τη Δευτέρα 30/3 στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση.

Με αφορμή την επίσκεψή της στην Αθήνα, η Γαλλίδα ντίβα μίλησε στο «α» για την σκηνοθετική της ιδιότητα, το γαλλικό σινεμά και την Ελλάδα. Η ταινία «Obsessive Rhythms» («Cadences Obstinées») είναι το δεύτερο φιλμ που σκηνοθετεί η Φανί Αρντάν, μετά το «Στάχτες και Αίμα» («Ashes and Blood») του 2009. «Συνάντησα την σκηνοθεσία όπως συναντάμε έναν άγνωστο σε ένα μπαρ και τον ακολουθούμε χωρίς να γνωρίζουμε τον προορισμό» λέει η Γαλλίδα σταρ, δηλώνοντας χωρίς καμία αμφιβολία ότι «η σκηνοθεσία είναι μια συναρπαστική εμπειρία. Θέλω να συνεχίσω να σκηνοθετώ και πιστεύω ότι θα τα καταφέρω. Ότι και αν συμβεί, όμως, θα παραμείνω ενεργή ηθοποιός».

Φανί Αρντάν: «Έχω την Ελλάδα μέσα μου όπου και αν βρεθώ» - εικόνα 2
Σκηνή από το «Obsessive Rhythms», την καινούργια ταινία που υπογράφει ως σκηνοθέτις η Φανί Αρντάν

Έχοντας πατήσει τα εξήντα έξι, η Αρντάν δεν έχει πλέον τη δυνατότητα να ερμηνεύει ρόλους νεαρών femmes fatales, σαν αυτούς που εκτίναξαν την καριέρα της τη δεκαετία του '80. Αυτό, πάντως, δεν δείχνει να την πτοεί. «Όσο μεγαλώνουμε οι ρόλοι γίνονται ολοένα και σπανιότεροι, αλλά όταν τελικά εμφανίζεται κάποιος που προορίζεται για σένα αυτό είναι κάτι το εκπληκτικό. Στην ηλικία που βρίσκομαι το να δουλεύω είναι λιγότερο δεδομένο από ότι στα νιάτα μου και αυτό κάνει την πρόκληση πιο συναρπαστική».

Ποιο είναι τελικά το μυστικό που την κρατάει στην πρώτη γραμμή του γαλλικού σινεμά εδώ και σαράντα χρόνια; «Δεν υπάρχει κάποιο μυστικό. Είναι μόνο η αγάπη και ο ενθουσιασμός για αυτό που κάνω» απαντά η ίδια. Όσο για το σύγχρονο γαλλικό σινεμά και τις διαφορές του με αυτό της δεκαετίας του '70, αποδεικνύεται ότι εκείνη ασπάζεται απόλυτα την θεωρία του «τέλους των μεγάλων αφηγήσεων». «Πιστεύω ότι πλέον όλα έχουν ειπωθεί-δειχθεί και το μόνο που μπορούμε να αλλάξουμε είναι ο τρόπος που τα λέμε ή τα δείχνουμε και η οπτική γωνία από την οποία τα προσεγγίζουμε».

Όταν η κουβέντα έρχεται στην Ελλάδα, η Φανί Αρντάν δεν μπορεί να κρύψει τον ενθουσιασμό της. «Από το ελληνικό σινεμά γνωρίζω μόνο τις ταινίες του Θόδωρου Αγγελόπουλου. Αλλά έχω μια πολύ ρομαντική και μυθική σχέση με τη χώρα σας. Η Ελλάδα είναι αυτή που διεύρυνε τα όρια της σκέψης μου και με εξευγένισε με τα ιδεώδη της ελευθερίας και της δικαιοσύνης. Έχω την Ελλάδα μέσα μου και την κουβαλάω όπου και αν βρεθώ. Επίσης, βλέπω την μοντέρνα Ελλάδα σαν φάρο που φέγγει, από τον αντιδικτατορικό αγώνα, μέχρι αυτόν ενάντια στη διαφθορά, τη κοινωνική και οικονομική αδικία».

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο "Κασκαντέρ" και ο ακαταμάχητα κωμικός Ράιαν Γκόσλινγκ

Μετά την τρομερή επιτυχία της "Barbie", ο χολιγουντιανός σταρ επιστρέφει σε ένα ρόλο που μας θυμίζει τη μοναδική ικανότητά του να παραδίδει κωμικές ερμηνείες που συνδυάζουν τις κοφτερές ατάκες, τον αυτοσαρκασμό και την κανονικοποίηση της εύθραυστης αρρενωπότητας.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
02/05/2024

Ο Κασκαντέρ

Χιούμορ και δράση συνδυάζονται σε ένα κωμικό νεονουάρ με ξέφρενη παρωδιακή διάθεση. Άκρως κινηματογραφόφιλο και μεταμοντέρνα ευρηματικό, όσο και χαοτικά ανοικονόμητο.

Στον Ιστό του Τρόμου

Καλοκουρδισμένο, κλειστοφοβικό θρίλερ γεμάτο σασπένς, ένταση και ανατριχίλες, στο οποίο υπάρχει χώρος και μια ευθεία κοινωνικοπολιτική αλληγορία.

Γκάρφιλντ: Γάτος με Πέταλα

Το reboot των αστείων κατορθωμάτων του πιο cool σινε-γάτου ξεκινάει σαν ατακαριστή, μπριόζα κωμωδία καταστάσεων, για να εξελιχθεί σε μια ευρηματικότατη, αγωνιώδη και ξεκαρδιστική "Επικίνδυνη Αποστολή".

Το Χρώμα του Ροδιού

Ένα από τα διαχρονικά αριστουργήματα του ποιητικού σινεμά, το οποίο δημιουργεί ένα μεθυστικών αισθήσεων και συναρπαστικών συναισθημάτων κόσμο (ο αρμένικος πολιτισμός) χάρη στη δύναμη της καθαρής εικόνας.

Επιτέλους όλοι πια μιλάνε για τον Νίκο Παπατάκη

Το Cinobo παρουσιάζει τη φιλμογραφία του ασύγκριτου σκηνοθέτη στην πλατφόρμα του δίνοντας πρόσβαση σε ένα πολύτιμο και εν πολλοίς υποτιμημένο έργο.

Οι 16 Ίριδες που διεκδικεί η "Φόνισσα" ήρθαν νομοτελειακά

Στις υποψηφιότητες της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου αποτυπώνεται η επιτυχία της ποιοτικής διασκευής της Εύας Νάθενα.