Για την Κιάρα

3

Η οδύσσεια ενός κοριτσιού προς την ενηλικίωση μέσα από ένα «αντιηρωικό» γκανγκστερικό δράμα και σαν ένα μετέωρο βήμα ανάμεσα την αλήθεια και το ψέμα, την αθωότητα και την παρανομία.

Gia_thn_Chiara

Γεννημένος στην Νέα Υόρκη Ιταλός σκηνοθέτης, ο Γιόνας Καρπινιάνο φέρνει στην οθόνη ιστορίες επιβίωσης και σκληρής ενηλικίωσης βγαλμένες από την αντιτουριστική, υποβαθμισμένη πραγματικότητα της χώρας του. Η ματιά του είναι σκληρή, νατουραλίστικη και οι ήρωές του άνθρωποι που αναγκάζονται να σκεφτούν πέρα από το καλό και το κακό. Όπως οι Αφρικανοί πρόσφυγες του "Mediterranea", ο 14χρονος Ρομά Πίο του "A Ciambra" και τώρα η Κιάρα, η οποία γιορτάζει με την οικογένειά της, συγγενείς και φίλους τα 18α γενέθλια της μεγάλης αδελφής της Τζούλια. Η ζεστή ατμόσφαιρα κυριαρχεί, όλοι αποχαιρετιούνται γελαστοί και χαρούμενοι, την άλλη μέρα, όμως, ο πατέρας της εξαφανίζεται μυστηριωδώς. Κανείς δεν της εξηγεί πειστικά τι συμβαίνει ούτε καν μετά τη σοκαριστική είδηση πως εκείνος καταζητείται ως μέλος της καλαβρέζικης μαφίας. Η μητέρα της, τα ξαδέλφια της, ακόμα και η Τζούλια της απαντούν με μισόλογα, οπότε η Κιάρα αποφασίζει να ξεκινήσει μόνη της την αναζήτησή του για να μάθει την αλήθεια.

Η "τριλογία της Καλαβρίας", όλες οι ταινίες της οποίας έκαναν πρεμιέρα στο φεστιβάλ Καννών, περιγράφει έναν ιταλικό νότο ταυτισμένο με την οικονομική εξαθλίωση, την πολιτιστική υποβάθμιση και το οργανωμένο έγκλημα. Συνθήκες οι οποίες επιβάλλουν ένα modus vivendi αλλά και αξίες ζωής εντελώς διαφορετικές από εκείνες του ευρωπαϊκού εκσυγχρονισμού. Ο Καρπινιάνο τις εκθέτει χωρίς να τους κουνά το δάχτυλο, μετατρέποντάς τες σε δραματικό υλικό το οποίο γεννά, φουντώνει και κάνει να ξεσπούν τα πάθη των ηρώων του. Η σύγκρουσή τους αποτελεί μια απαγορευμένη αλήθεια για την έφηβη Κιάρα, η οποία ξεκινάει μια οδύσσεια προς την ενηλικίωση κάνοντας το πρώτο μετέωρο βήμα ανάμεσα την αλήθεια και το ψέμα, το συμβιβασμό και την εξέγερση, την αθωότητα και την παρανομία. Το "αντιηρωικό" γκανγκστερικό δράμα του Γιόνας Καρπινιάνο συγχρονίζεται με το βηματισμό της, ακολουθεί το επίμονο βλέμμα της και αφουγκράζεται τις αναστολές της, παραλληλίζοντας διακριτικά τη θαρραλέα στάση της με εκείνη μιας Καλαβρίας προς την επιθυμητή πολιτικοκοινωνική της ενηλικίωση.

Ιταλία, Γαλλία. 2021. Διάρκεια: 121΄. Διανομή: ONE FROM THE HEART

Περισσότερες πληροφορίες

Για την Κιάρα

A Chiara
3
  • Δραματική
  • 2021
  • Διάρκεια: 121 '
  • Γιόνας Καρπινιάνο

Όλα αλλάζουν για τη 15χρονη Κιάρα, όταν ένα πρωί ο πατέρας της εξαφανίζεται απροειδοποίητα. Μαθαίνει πως καταζητείται ως μέλος της καλαβρέζικης μαφίας και ξεκινάει την αναζήτησή του για να μάθει την αλήθεια.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (1/5-8/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
03/05/2024

Έρχεται το 8ο Φεστιβάλ Ισπανόφωνου Κινηματογράφου

Ανακαλύψτε τις πρώτες ταινίες που ανακοίνωσε η πληθωρική διοργάνωση.

Ο "Κασκαντέρ" και ο ακαταμάχητα κωμικός Ράιαν Γκόσλινγκ

Μετά την τρομερή επιτυχία της "Barbie", ο χολιγουντιανός σταρ επιστρέφει σε ένα ρόλο που μας θυμίζει τη μοναδική ικανότητά του να παραδίδει κωμικές ερμηνείες που συνδυάζουν τις κοφτερές ατάκες, τον αυτοσαρκασμό και την κανονικοποίηση της εύθραυστης αρρενωπότητας.

Ο Κασκαντέρ

Χιούμορ και δράση συνδυάζονται σε ένα κωμικό νεονουάρ με ξέφρενη παρωδιακή διάθεση. Άκρως κινηματογραφόφιλο και μεταμοντέρνα ευρηματικό, όσο και χαοτικά ανοικονόμητο.

Στον Ιστό του Τρόμου

Καλοκουρδισμένο, κλειστοφοβικό θρίλερ γεμάτο σασπένς, ένταση και ανατριχίλες, στο οποίο υπάρχει χώρος και μια ευθεία κοινωνικοπολιτική αλληγορία.

Γκάρφιλντ: Γάτος με Πέταλα

Το reboot των αστείων κατορθωμάτων του πιο cool σινε-γάτου ξεκινάει σαν ατακαριστή, μπριόζα κωμωδία καταστάσεων, για να εξελιχθεί σε μια ευρηματικότατη, αγωνιώδη και ξεκαρδιστική "Επικίνδυνη Αποστολή".

Το Χρώμα του Ροδιού

Ένα από τα διαχρονικά αριστουργήματα του ποιητικού σινεμά, το οποίο δημιουργεί ένα μεθυστικών αισθήσεων και συναρπαστικών συναισθημάτων κόσμο (ο αρμένικος πολιτισμός) χάρη στη δύναμη της καθαρής εικόνας.