Ταξίδι Μέσα από τη Μνήμη

1,5

Οι διορατικές σκηνοθετικές επιλογές και τα εύστοχα κοινωνικά σχόλια εγκλωβίζονται στη διαφημιστικής κοπής λογική, η οποία δεν εντρυφά στο βεβιασμένο ρομάντζο που βρίσκεται στον πυρήνα ενός άσκοπα περίπλοκου σεναρίου.

Ταξίδι Μέσα από τη Μνήμη

Η ικανότητα της Λίζα Τζόι να σκαρφίζεται δυσοίωνες πραγματικότητες για την ανθρωπότητα είναι αποδεδειγμένη. Συν-δημιουργός, μαζί με τον Τζόναθαν Νόλαν, της πολυβραβευμένης sci-fi σειράς «Westworld», η Αμερικανίδα τείνει να οραματίζεται το μέλλον ως ένα σύμπαν όπου ο άνθρωπος έχει παραδοθεί στις συναισθηματικές παρορμήσεις. Το τέλος, εξάλλου, είναι αναπόφευκτο. Πρόκειται για μια μορφή κυνικού νιχιλισμού, ο οποίος αποτελεί τη βάση του κινηματογραφικού ντεμπούτου της Τζόι. Πια το Μαϊάμι είναι μια πλωτή πόλη λόγω της κλιματικής αλλαγής κι οι κάτοικοι είναι αναγκασμένοι να ζουν νυκτόβια για να αποφύγουν τον καύσωνα.

Οι οδυνηρές συνθήκες ζωής έχουν αναδείξει τη νοσταλγία ως το καλύτερο «ναρκωτικό», κάτι που προσφέρει ο χαρακτήρας του Χιου Τζάκμαν. Ένας ιδιωτικός ντετέκτιβ, ο οποίος μέσω ενός περίτεχνου μηχανισμού παρέχει τη δυνατότητα στους πελάτες να βιώνουν ξανά περασμένες αναμνήσεις. Ο κίνδυνος σύγχυσης της αλήθειας και της φαντασίας γίνεται χειροπιαστός όταν η γυναίκα με την οποία είναι ερωτευμένος ο ντετέκτιβ εξαφανίζεται μυστηριωδώς και η αναζήτησή της οδηγεί σε μια βίαιη εγκληματική συνωμοσία.

Ταξίδι Μέσα από τη Μνήμη - εικόνα 1

Η Τζόι κάνει μια σειρά από εύστοχες και διορατικές επιλογές στην απεικόνιση του μέλλοντος. Ο καπιταλιστικός ρετροφουτουρισμός έχει επικρατήσει εξ ολοκλήρου, ενώ παράλληλα οι εθισμοί αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της ανθρώπινης συμπεριφοράς. Στοιχεία σαν και αυτά, ωστόσο, τα οποία δίνουν χαρακτήρα και πολλά υποσχόμενες προοπτικές στην ταινία, περνούν σε δεύτερη μοίρα. Το βεβιασμένο ρομάντζο των πρωταγωνιστών, η βιασύνη της Τζόι να πείσει –μάταια– για τη σημασία του και ταυτόχρονα να φυτέψει –ελάχιστα πειστικές– ανατροπές στην αφήγηση, απομυζούν όλη την ουσία από το άσκοπα περίπλοκο φιλμ, το οποίο εξελίσσεται σε μια διαφημιστικής κοπής χαμένη ευκαιρία.

ΗΠΑ. 2021. Διάρκεια: 116΄. Διανομή: TANWEER.

Περισσότερες πληροφορίες

Ταξίδι Μέσα από τη Μνήμη

Reminiscence
1,5
  • Επιστ. Φαντασίας
  • 2021
  • Διάρκεια: 116 '
  • Λίζα Τζόι

Ένας ιδιωτικός ντετέκτιβ ο οποίος παρέχει τη δυνατότητα στους πελάτες του να βιώνουν ξανά τις αναμνήσεις τους, καλείται να τεστάρει ο ίδιος την πνευματική διαύγειά του όταν χρειάζεται να εξιχνιάσει την εξαφάνιση της γυναίκας που αγαπά.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο "Κασκαντέρ" και ο ακαταμάχητα κωμικός Ράιαν Γκόσλινγκ

Μετά την τρομερή επιτυχία της "Barbie", ο χολιγουντιανός σταρ επιστρέφει σε ένα ρόλο που μας θυμίζει τη μοναδική ικανότητά του να παραδίδει κωμικές ερμηνείες που συνδυάζουν τις κοφτερές ατάκες, τον αυτοσαρκασμό και την κανονικοποίηση της εύθραυστης αρρενωπότητας.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
02/05/2024

Ο Κασκαντέρ

Χιούμορ και δράση συνδυάζονται σε ένα κωμικό νεονουάρ με ξέφρενη παρωδιακή διάθεση. Άκρως κινηματογραφόφιλο και μεταμοντέρνα ευρηματικό, όσο και χαοτικά ανοικονόμητο.

Στον Ιστό του Τρόμου

Καλοκουρδισμένο, κλειστοφοβικό θρίλερ γεμάτο σασπένς, ένταση και ανατριχίλες, στο οποίο υπάρχει χώρος και μια ευθεία κοινωνικοπολιτική αλληγορία.

Γκάρφιλντ: Γάτος με Πέταλα

Το reboot των αστείων κατορθωμάτων του πιο cool σινε-γάτου ξεκινάει σαν ατακαριστή, μπριόζα κωμωδία καταστάσεων, για να εξελιχθεί σε μια ευρηματικότατη, αγωνιώδη και ξεκαρδιστική "Επικίνδυνη Αποστολή".

Το Χρώμα του Ροδιού

Ένα από τα διαχρονικά αριστουργήματα του ποιητικού σινεμά, το οποίο δημιουργεί ένα μεθυστικών αισθήσεων και συναρπαστικών συναισθημάτων κόσμο (ο αρμένικος πολιτισμός) χάρη στη δύναμη της καθαρής εικόνας.

Επιτέλους όλοι πια μιλάνε για τον Νίκο Παπατάκη

Το Cinobo παρουσιάζει τη φιλμογραφία του ασύγκριτου σκηνοθέτη στην πλατφόρμα του δίνοντας πρόσβαση σε ένα πολύτιμο και εν πολλοίς υποτιμημένο έργο.

Οι 16 Ίριδες που διεκδικεί η "Φόνισσα" ήρθαν νομοτελειακά

Στις υποψηφιότητες της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου αποτυπώνεται η επιτυχία της ποιοτικής διασκευής της Εύας Νάθενα.